اخبار محرمانه

آخرين مطالب

افشای تاکتیک کمپین رییسی تحلیل ویژه

افشای تاکتیک کمپین رییسی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مهدی روزبهانی/ سیدابراهیم رییسی، محور و موضوع اصلی اخبار انتخاباتی اصولگرایان شده است. ولی با این روش درباره او ابهام‌آفرینی و سعی می‌کنند که به این ترتیب فضای انتخابات را به سود او مدیریت کرده و با جهت‌دهی نگاه افکار عمومی به رییسی، حتی او را پیشاپیش، پیروز انتخابات جلوه دهند. این روزها اصولگرایان تمرکز خود را بر این گذاشته‌اند که از یک‌سو بگویند رییسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 می‌شود و از سوی دیگر با تکذیب این گمانه انتخاباتی، حتی مانع از قرار گرفتن او در سیبل توجه و احتمالا انتقادهای رقبا شوند. نگاهی به گفتار و فعالیت‌های تبلیغاتی آنان نشان می‌دهد که گویا این رفتار در انتشار اخبار ضد و نقیض درباره رییسی نه صرفا از سر بلاتکلیفی که دست‌کم از جانب برخی چهره‌ها عامدانه است؛ تاکتیکی تا به مدد آن توجه بیشتری پیرامون رییسی جلب کنند. در این بین رییسی و نزدیکانش نیز هوشمندانه سکوت کرده‌اند و با این سکوت به این ابهام دامن می‌زنند. جالب آنکه برخی اصولگرایان اذعان دارند که این شیوه، شیوه‌ای است برای گرم کردن تنور انتخابات. چنانکه امیررضا واعظ‌آشتیانی در این رابطه با «اعتماد» گفت‌وگو کرده است. حال آنکه از طرف دیگر حمیدرضا ترقی به «اعتماد» گفته که فعلا باید صبر کرد؛ چون تا زمان نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات تصمیم قطعی درباره رییسی اعلام نخواهد شد. 
رییسی در دوراهی تصمیم؟
محمدجواد عسکری، نماینده اصولگرای داراب و زرین‌دشت در مجلس دیروز به ایسنا گفته است: «پیش‌بینی من این است که سید ابراهیم رییسی داوطلب کاندیداتوری انتخابات خواهد شد و نامزدهای جریان انقلابی به نفع ایشان کنار خواهند کشید. بنده اعتقاد دارم که به احتمال زیاد رییس‌جمهوری آینده، جوان حزب‌اللهی، آیت‌الله رییسی است.» همزمان اما سیدحسین نقوی‌حسینی که سال 92 رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در تهران بود دیروز به اعتمادآنلاین گفته است: «آقای رییسی هنوز در این باره (انتخابات) نظر قطعی نداده‌ و ممکن است طی روزهای آینده تصمیم نهایی خود را اعلام کند.» اما واقعیت آن است اینکه هنوز رییسی درباره کاندیداتوری خود در انتخاباتی که کمتر از 2 ماه دیگر برگزار خواهد شد، به تصمیم نرسیده باشد، کمی بعید به نظر می‌رسد؛ چراکه تصمیم به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح سران قوا تصمیم ساده و به ‌اصطلاح دقیقه نودی نیست و قطعا انتظار این است که دست‌کم چهره‌هایی در این سطح و در این جایگاه، پیش از اعلام تصمیم نهایی خود با چهره‌های مختلف و بزرگان نظام مشورت کنند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. چنانچه رییسی تصمیم قطعی برای عدم حضور داشت، بعید به نظر می‌رسید که بخواهد جریان اصولگرا را منتظر تصمیم خود بگذارد؛ چراکه این تعلل و بلاتکلیفی به‌ هر حال به زیان‌شان تمام می‌شود و حتی ممکن است زمینه‌ای برای پیروزی رقیب ایجاد کند.
کاندیداتوری رییسی نیازمند مقدمات نیست!
اما در عین حال بخشی هم از اصولگرایان این ماموریت را برعهده گرفته‌اند که اعلام کنند رییسی هنوز به تصمیم نهایی خود نرسیده و باید برای دیدن نتیجه تصمیم او تا روز نام‌نویسی داوطلبان یعنی 21 اردیبهشت‌ماه صبر کرد. حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره به «اعتماد» می‌گوید: «برای اینکه بدانیم آقای رییسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری چه تصمیمی گرفته، فعلا باید صبور باشیم. تا روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید صبر کنیم. بعید است در این مدت خبری درباره ایشان منتشر شود. آنچه هم‌اکنون در رسانه‌ها و از جانب افراد مختلف مطرح می‌شود، صرفا گمانه‌زنی است.» در این میان در حالی که چنانکه اشاره شد، کاندیداتوری رییسی باتوجه به ریاستش بر دستگاه قضایی، نیازمند مقدماتی از جمله بحث درباره جانشین او در قوه قضاییه است، ترقی نگاهی دیگر دارد و معتقد است که «ضرورتی ندارد که رییسی از الان از قوه قضاییه کناره‌گیری کند؛ چراکه قانون در این باره سکوت کرده و رییس قوه قضاییه هم مانند رییس قوه مجریه و قوه مقننه می‌تواند بی‌نیاز از استعفا در انتخابات نام‌نویسی کند.» این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره اینکه آیا در مدت اخیر شورای وحدت یا دیگر جریانات سیاسی اصولگرا با رییسی دیدار کرده‌اند نیز پاسخ منفی داده و گفته است: «تا جایی که من اطلاع دارم دیداری نداشته‌اند. آقای رییسی برای این موضوع به هیچ جریان و گروهی میدان نمی‌دهد تا جلسه‌ای برگزار کنند. ایشان حتی حاضر نشدند با خبرگان رهبری در این باره جلسه بگذارند. فعلا هم آقای رییسی پیگیر امور قوه قضاییه است و کسانی که دنبال این هستند که ایشان در انتخابات نام‌نویسی کند، باید تلاش کنند و ایشان را قانع کنند که حاضر شود.»
تناقض‌گویی برخط
این دوگانگی و اعلام اخبار متناقض درباره رییسی از طریق حساب‌های کاربری ارزشی یا همان اصولگرایان فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال می‌شود. کاربران و البته کنشگران اصولگرایی که این روزها با حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف به ‌خصوص «کلاب‌هاوس» به ‌نحوی متناقض و علیه گفته‌های یکدیگر اعلام موضع می‌کنند. چنانکه عده‌ای با توجه به شرایط سیاسی کشور با اطمینان می‌گویند که رییسی وارد گود انتخابات نمی‌شود و نام‌نویسی نمی‌کند یا گروهی که معتقدند چون سیدحسن خمینی از حضور در انتخابات منع شده احتمالا رییسی هم از حضور در انتخابات منع خواهد شد تا به این ترتیب توازنی در بین دو جریان سیاسی برقرار شود و همزمان گروه دومی که با استناد به منابع خبری خود مدعی شده و می‌شوند که رییسی در انتخابات نام‌نویسی می‌کند و نه‌تنها همه اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد، بلکه حتی برخی ستادهای انتخاباتی او نیز فعال شده یا به زودی فعال می‌شود.
تناقض به ‌نفع تنور داغ انتخابات!
امیررضا واعظ‌آشتیانی، دیگر چهره سیاسی اصولگرا درباره این اخبار متناقض به «اعتماد» گفته است: «این‌گونه رفتار، فضاسازی‌های رسانه‌ای است. آقای رییسی اظهارنظری نداشته است فعلا این رسانه‌ها هستند که می‌خواهند این موضوع را به چالش بکشند. هنوز چون ایشان اظهارنظری نداشته، نمی‌شود در این باره قضاوت کرد.» واعظ‌آشتیانی در عین حال می‌گوید: «این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بالاخره هیجانات انتخاباتی ایجاد می‌کند. اینکه کسی در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر تا زمانی که خود آن فرد، شخصا اعلام نکرده، قابل بحث نیست و قضاوت در این باره زود هنگام است. در این بین برخی نیز هستند که اصلا اسم‌شان مطرح نمی‌شود ولی در روز انتخابات حضور پیدا می‌کنند. این رفتارها اجتناب‌ناپذیر است. اما می‌توان گفت که این گمانه‌زنی‌ها، کمک به تشدید شور انتخاباتی است و اتفاق بدی نیست. همین که موضوع کاندیداتوری آقای رییسی در حقیقت در هاله‌ای از ابهام مانده که آیا می‌آید یا خیر، می‌تواند بخشی از هیجان انتخابات باشد. من فکر می‌کنم که بهترین کار این است که همین فضای شاداب انتخاباتی با رعایت اخلاق سیاسی برقرار باشد و گفت‌وگوها منصفانه و منطقی ادامه یابد.» 
بر این اساس احتمالا باید برای اظهارنظر قطعی درباره کاندیدای نهایی اصولگرایان تا آغاز مهلت نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صبر کرد. هر چند به نظر می‌رسد آنان تصمیم خود را گرفته‌اند ولی می‌خواهند با مانور تبلیغاتی و رسانه‌ای بر این تصمیم، تا حد امکان جلب‌ توجه کرده و فضا را به‌ سود خود کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/525868/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم/ ویدئو

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی