اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تقلید جو بایدن از ترامپ! تحلیل ویژه

تقلید جو بایدن از ترامپ!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فرارو /متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
"جو بایدن" همزمان با برگزاری نخستین کنفرانس خبری اش به عنوان رئیس جمهورِ جدید آمریکا، سیمای دو رئیس جمهورِ متفاوت را به نمایش گذشت: وی از یک سو تصویر خود را به عنوان رئیس جمهور کنونی آمریکا به نمایش گذاشت و از سویی دیگر، جلوه‌هایی از رفتار‌ها و رویه‌های "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا را به نمایش گذاشت که وی را در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شکست داد.
روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی به تحلیل نخستین کنفرانس خبری "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا پرداخته و تاکید کرده که وی در جریان رویداد مذکور، با اشارات متعددِ خود به "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا و انتقاد از وی، عملا نشان داد که سعی دارد جهت پیشبرد سیاست‌های خود، از نقطه اشتراک جریان‌های مخالف با ترامپ (یعنی انتقاد از ترامپ) نهایت استفاده را ببرد و به نوعی از این طریق، به سیاست هایش مشروعیت بخشی کند.
واشنگتن پست در این رابطه می‌نویسد: «بایدن در کنفرانس خبری اخیر خود به وضوح نشان داد که هنوز هم از رقابت با دونالد ترامپ دست برنداشته است. وی حداقل پنج بار نام دونالد ترامپ را در کنفرانس خبری خود (و در شرایطی که هیچ خبرنگاری به او اشاره نکرده بود)، ذکر کرد. بایدن عملا از رئیس جمهور سابق آمریکا (ترامپ) به عنوان یک سپر استفاده کرد تا سیاست‌های خود را در زمینه‌های نظیر مسائل مهاجرتی، افغانستان، چین و بدهی ملی آمریکا، توجیه کند. این مساله به وضوح نشان می‌دهد که چرا بایدن علی رغم خروج ترامپ از قدرت، هنوز هم به وی عمیقا نیازمند است.
به گزارش فرارو، بایدن عملا در برهه کنونی به ترامپ نیازمند است تا بتواند طیف گسترده‌ای از گروه‌های سیاسی و اجتماعی را در جبهه خود بسیج کند و از آن‌ها بهره برد. این مساله برای بایدن بسیار مهم است، زیرا وجه‌مشترکِ طیف گسترده‌ای از حامیان بایدن، مخالفت با شخص ترامپ است. بایدن نیز با علمِ به این مساله، سعی دارد مکررا ترامپ را نزد افکار عمومی مورد یادآوری قرار دهد تا بتواند همچنان از اهرمِ مخالفت با ترامپ در جبهه حامیان خود، در راستای منافعش استفاده کند.
در این چهارچوب شاهد بودیم که وقتی از بایدن در مورد وضعیت مهاجران در مرز‌های آمریکا سوال شد، او ترامپ را نکوهش کرد و به طور خاص به این نکته اشاره کرد که ترامپ نباید کمک‌های آمریکا به آمریکای مرکزی را لغو می‌کرد. امری که عملا در افزایش سیل مهاجران به آمریکا، نقشی اساسی را بازی کرده است. وی به طور خاص بر تقویت و بازسازی تاسیساتی در زمینه سیاست‌های مهاجرتی آمریکا تاکید کرد که به زعم او عملا ترامپ آن‌ها را برچیده است. با این همه وی تاکید کرد که انجام این مساله، زمان بَر خواهد بود.
بایدن به طور خاص برای اشاره به رئیس جمهور قبل از خود از لفظِ "ترامپ" استفاده می‌کرد. او از لفظ "آقای ترامپ" و یا "رئیس جمهور ترامپ" استفاده نمی‌کرد. اینطور به نظر می‌رسید که او نیازی نمی‌بیند که از رئیس جمهور قبلی آمریکا، به شیوه‌ای توام با احترام یاد کند. این رویکرد بایدن با رویه‌های سابق او در مخاطب قرار‌دادنِ دونالد ترامپ، کاملا تفاوت داشت.
جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا، دلایل فراوانی دارد تا نسبت به دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، رویکردی خصومت آمیز و تلخ داشته باشد. ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ماه‌ها زمان صرف کرد تا نتیجه انتخابات را که به نفع بایدن بود، لغو کند. امری که عملا با هدف مشروعیت زدایی از بایدن و حضور او در قدرت انجام شد. جدای از این ها، ترامپ فاجعه ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره آمریکا را تحریک کرد. ترامپ همچنین با عدم شرکت در مراسم تحلیف بایدن، به طور مستقیم مشروعیت و شخصیت وی را زیر سوال برد. امری که نه تنها برای بایدن بلکه برای آمریکا، خسارتی قابل توجه به حساب می‌آید.
ایستی به این نکته نیز اشاره کرد که اساسا دونالد ترامپ شخصیتی جنجالی است و برخلاف دیگر روسای جمهور آمریکا، روحیه‌ای جهت حل اختلافات خود با دیگران ندارد. ترامپ اندکی پس از کنفرانس خبری بایدن، به شبکه محبوب خود یعنی "فاکس نیوز" تماس گرفت تا در جریان یک شوی تلویزیونی، به موضع گیری‌های بایدن جواب دهد. او قصد دارد از طریق موضع گیری‌های فعال خود علیه دولت بایدن، عملا خود را به مثابه چهره‌ای تعیین‌کننده در چهارچوب حزب جمهوریخواه حفظ کند تا بتواند در معادلات آتی سیاسی و اجتماعی آمریکا، فعالانه کنش ورزی کند.
ترامپ همواره مخالفانی را برای خود ایجاد کرده و سعی داشته از طریق مخالفت با آن‌ها و موضع گیری علیهشان، اهداف و منافع خود را به پیش برد. بسیار بعید است اگر تصور کنیم "اوباما" پس از حضور ترامپ در قدرت و انجام نخستین کنفرانس خبری او، بلافاصله در یک شوی تلویزیونی حاضر شود و جواب موضع گیری‌های ترامپ را بدهد. دیگر روسای جمهورِ چند دهه اخیر آمریکا نیز از این هنجار به نحو قابل توجهی پیروی کرده اند، با این حال، داستان در مورد ترامپ اندکی متفاوت است.
با این همه، آنچه که اکنون بسیار عجیب است و در جریان کنفرانس خبری بایدن نیز شاهد آن بودیم این است که رئیس جمهور بایدن، عملا در حال تقلید از رویه‌های ترامپ است و بر رئیس جمهورِ قبل از خود می‌تازد. جو‌بایدن در کنفرانس خبری اش گفت که بسیار مشکل است به توافق ترامپ با طالبان مبنی بر خارج کردن تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می، عمل کَرد. وی گفت اگر قرار باشد آمریکا از افغانستان عقب‌نشینی کند، این کار را به نحوی که امنیت را حفظ کند و با نظم خاصی انجام شود، پیگیری خواهد کرد.
بایدن در بخشی از کنفرانس خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد تعرفه‌های ترامپ علیه کالا‌ها و خدمات چینی را حفظ کند یا خیر، عملا طفره رفت و در مقابل، به ترامپ حمله کرد و تاکید نمود که او باید در مسائل حقوق بشری، رویکرد محکم تری را در قبال چین اتخاذ می‌کرد. بایدن تاکید کرد که این رویکرد ترامپ در قبال چین، عملا مشروعیتِ رهبری جهانی آمریکا را زیر سوال برده است. وی در دیگر مسائل نظیر بدهی ملی آمریکا و آسیب رسیدن به وجهه ملی این کشور نیز به طور مستقیم به ترامپ حمله کرد و او را مسوول دانست.
بایدن باید این نکته را در ذهن داشته باشد که آمریکایی‌ها حافظه‌ای کوتاه مدت دارند و از این منظر، برایشان در آینده نزدیک چندان مهم نخواهد بود که ترامپ چه کسی بوده و چه کرده است. اگر بایدن قرار باشد در ادامه راه نیز ترامپ را مدام مخاطب قرار دهد، بدون تردید آسیب خواهد دید و باید تبعات مضر یکچنین رویکردی را نیز از همین حالا بپذیرد».

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/512126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

«پایتخت 7» مرداد 1403 کلید می‌خورد

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی