اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دولت بایدن از تمدید تحریم‌ها می‌گوید مدعیان اصلاحات از احیای برجام! اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «طرح آمریکا برای احیای برجام» نوشت:«صدور بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس بعد از نشست مجازی وزرای خارجه آنها در روز پنجشنبه را می‌توان مهم‌ترین اتفاقی دانست که بعد از خروج آمریکا از این توافق در اردیبهشت 1398 افتاده است. این بیانیه گویای دو تحول مهم است: نخست اینکه آمریکا مجددا برجام را به عنوان «یک دستاورد کلیدی دیپلماسی چندجانبه» به رسمیت می‌شناسد، دوم اینکه طرحی را که امریکا مدعی بود باید بعد از مشورت با کنگره و متحدان تنظیم کند، از خلال این بیانیه مشترک اعلام کرده و سوم اینکه این بیانیه گویای اتفاق نظر امریکا و سه کشور اروپایی در مورد مسیر پیش‌ رو و طرح پیشنهادی آنها به ایران است. این طرح اگر چه غیرمنصفانه و به نوعی درصدد نقض برجام به شکلی متفاوت است، اما ایجاب می‌کند که تهران نیز مواجهه‌ای پیچیده‌تر و سنجیده‌تر از همیشه با آن داشته باشد.»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: این روزنامه نوشت: «شرایط در منطقه و موقعیت برخی بازیگران منطقه‌ای، شرایط سیاست در امریکا و در ایران و شرایط برنامه هسته‌ای ایران در مقایسه با 5 سال پیش دستخوش تحولاتی شده است. اگر فرض کنیم که این تحولات در کم و کیف پیشنهادهای آمریکا و اروپا تاثیر داشته، مناسب است که ایران نیز با توجه به این تحولات ابتکاری متناسب با منافع خود نشان دهد.»
گفتنی است شرط بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای دقیقا همان خواسته ترامپ از برجام است. بایدن مدعی است که برجام توافقی ناقص است چون محدودیت‌های هسته‌ای دائمی نیست و این توافق، توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران را شامل نمی‌شود. علاوه‌بر این دولت بایدن بر عدم لغو تحریم‌ها و به عبارتی تمدید تحریم‌ها تاکید کرده‌اند.
این نکته‌ای است که مدعیان اصلاحات به خوبی به آن واقفند اما همچنان سریال برخی از اصلاح‌طلبان برای عادی جلوه دادن مذاکره موشکی با قدرت‌های خارجی ادامه دارد؛ از قرار معلوم در این سریال روزنامه‌های اصلاح‌طلب نقش اول را بازی می‌کنند و برخی چهره‌های اصلاح‌طلب پشت پرده این جریان قرار گرفته‌اند؛ اما سؤال اینجاست چرا رسانه‌ای باید پذیرش محدودیت‌های نظامی مورد نظر دشمن را در داخل، توجیه و ترویج و تشویق به انجام آن کند؟
اقدامی تامل‌برانگیر و عجیب که مطمئناً نه تنها هیچ منفعتی برای منافع ملی کشورمان ندارد بلکه در این برهه مطرح کردن آن از سوی یک طیف سیاسی در کشور پیامدهای منفی از داخل به خارج می‌فرستد. بهانه‌ای که برخی اصلاح‌طلبان یک‌بار در سال 88 انجام دادند و تشدید تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید را به همراه داشت و حالا به نظر می‌رسد، بازهم به دنبال همین سیاست خبیثانه و خصمانه خود رفته‌اند.
چنین تیترها و اظهاراتی در حالی از سوی برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها براین نکته که توان نظامی و دفاعی کشورمان قابل مذاکره نیست.
«بودن در تار عنکبوت و به بن‌بست رسیده» وصف شماست که واقعیات را نمی‌بینید
دیاکو حسینی از مدیران زیر مجموعه آشنا در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دیروز در ارگان دولت نوشت: «...در سوی دیگر دیدگاه ظریف‌تری وجود دارد که ضمن به رسمیت شناختن منافع آشتی‌ناپذیر ایران و آمریکا، از آن دسته منافعی نیز حمایت می‌کند که تنها در سایه تنوع دیگری از استراتژی‌های مواجهه با اقتضائات جدیدتر در نظام جهانی شناخته می‌شوند. ما تاکنون چنان در تار عنکبوت تنش‌های متقابل قرار گرفته‌ایم که به سختی توجه کسی می‌تواند جلب تصویر بزرگتری شود که تغییرات شکل گرفته در چهار دهه گذشته بر سیستم بین‌المللی تحمیل کرده است.»
در بخش دیگری از این مطلب ادعا شده است: «نه تنها ایران قادر نیست ایالات متحده را به زانو در بیاورد بلکه تا امروز باید به ایالات متحده هم ثابت شده باشد که نمی‌تواند با حداکثر فشار ممکن، ایران را از میدان به در‌کند و یا حتی ما را از تعقیب منافع حیاتی و بنیادین خود مایوس کند؛ بازدارندگی ایران و آمریکا نسبت به هم در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد و یا به زبان ساده ما در دشمنی به بن بست رسیده‌ایم. این خبر برای کسانی در ایران و آمریکا که آرزوی محو دشمنی را داشته‌اند ناامید‌کننده است اما در عین‌حال با اعتماد به نفسی که به طرفین می‌بخشد، زمینه‌ساز خلاقیتی است که بارقه جست وجوی مسیرهای تازه‌ای از رقابت و همکاری را در مکان‌ها و عرصه‌هایی که چنین امکانی را در خود دارند، روشن می‌کند؛ دست کم برای آنهایی که حاضرند مرزهای سنت‌های رفتاری را پشت سر بگذارند و جسارت چنگ‌انداختن بر ناشناخته‌ها را دارند.»
به نویسنده باید گفت؛ توافق سعدآباد، برجام و... همه کلاه‌های گشادی بوده که غرب بر سر غربگرایان مدعیان اصلاح‌طلبی گذاشته اما در عین حال، تحلیل فوق، فاقد هرگونه پایه‌ و واقعیت‌های بیرونی است و صرفا یک خیال‌پردازی مبتنی بر آمریکا‌‌زدگی است. موفقیت ایران در مقابل آمریکا امروز حیرت جهانیان را به دنبال داشته است و مسیر طی شده تاکنون نشان می‌دهد که افق پیش روی نیز به نفع ما رقم خورده است. دشمن ترفندهایش را به‌کار گرفته و به نتیجه لازم نرسیده است، حتی توطئه‌هایش به سمت خودش کمانه کرده است. جرج فریدمن، یکی از پژوهشگران معروف آمریکایی می‌گوید؛ «مشکل ما با ایران اصلا مسئله هسته‌ای نیست، مشکل ما این است که ایران توانسته است نه فقط بدون ارتباط با آمریکا، بلکه در وضعیت تخاصم با آمریکا به بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود.» بودن در تار‌عنکبوت و به بن بست رسیده، وصف شما و طیف متبوع شماست که این واقعیات را نمی‌بینید.
نایاب شدن روغن، داد اصلاح‌طلبان را هم درآورد
روزنامه ابتکار در گزارش تیتر 1 خود با عنوان «در صف روغن و کرونا» نوشت: این بار نه نزولی شدن شاخص بورس موردبحث بوده و نه افزایشی شدن نرخ دلار، بلکه کمبود یک کالای اساسی (روغن) جنجال به پا کرده است.
در ادامه مطلب آمده است: بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که قفسه‌ها خالی از روغن جامد و مایع بوده و حتی در صورت موجودی با قیمتی بالاتر و یا با شروطی عجیب‌وغریب به مشتری عرضه می‌شود.
ابتکار نوشت: بر اساس گزارش ایسنا از برخی محله‌های شهر تهران در بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید روغن جامد با ارائه کارت ملی میسر است؛ یعنی به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد فروخته می‌شود نه بیشتر!
در ادامه این مطلب آمده است: برخی از مسئولان در حالی معتقدند که کمبود روغن در بازار وجود ندارد که مشاهدات میدانی خلاف آن را ثابت می‌کند... در چنین شرایطی دولت باید با سیاست‌گذاری درست، کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تأمین و در دسترس مردم قرار دهد و مانع از ایجاد صف‌های طولانی برای خرید کالاهای اساسی شود.
مدعیان اصلاحات در حالی لب به انتقاد گشوده‌اند که مردم زیر بار تورم بالای 60 درصد، افزایش هفتصد و هشتصددرصدی قیمت مسکن و خودرو، افزایش قیمت کالاهایی مانند گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و... کمر خم کرده و 7 سال و‌اندی ماه از عمر دولت‌های موردحمایتشان گذشته و تنها سه ماه تا انتخاب ریاست جمهوری مانده است!

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/492038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

خوش‌گذرانی دو بازیگر خانم در کنار آبشار نیاگارا

سختی های عجیب زندگی پیامبر باعث شد شکنجه شدن در عالم برزخ را ترجیح بدهم!

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

روایت حامد عسکری از حاشیه دیدار امسال شاعران با رهبر انقلاب

تاثیر فیلم کتاب قانون بر ایرانیان نسبت به مردم لبنان

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

سختی های زندگی در زمان پیامبر به روایت فردی که آن لحظات را با چشمان خود دید

شرمنده خداوند شدم و آن لحظات شرمندگی از لحظات عذابم هم چندین برابر سخت تر بود!

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

وقتی خشونت عالم جنایت هم بامزه می‌شود

تیپ شوکه‌کننده «سیما تیرانداز» در دنیای واقعی

آمریکا: بازگشت آرامش میان اسرائیل و لبنان بسیار اهمیت دارد

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق

فاجعه‌آمیزترین اتفاق در زمان صدر اسلام

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

زیرخاکی اینطور به پایان رسید...

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

آغاز یک سریال جدید از فردا

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

از منظر قرآن، آخرت برای چه افرادی است؟

روایت هولناک فرد متوفی از پیر شدن خود در برزخ

رویکرد زیبای دین اسلام در برابر موانع موجود در برنامه ماه من

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

سود تقلب در بازار پوشاک

تاثیر عجیب ناشکری در این دنیا بر میزان عذاب عالم برزخ

دیدگاه جالب پناهیان درباره قانون در ماه من

راستی آزمایی جالب از تجربیات دید نامحدود فرد متوفی در «زندگی پس از زندگی»

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

روایتی از دزدیدن هواپیمای ایرانی توسط منافقین در زیرخاکی

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

تغییر چهره جالب بازیگر سریال ستایش پس از 5 سال

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

پوتین در کمین ناتو

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

قسمت هجدهم «زندگی پس از زندگی»؛ درون سقف ها

ماجرای چهار برادر بالاشهری که همزمان در جبهه بودند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی