اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چه فناوری هایی در سال 2020 منسوخ شدند؟ اخبار محرمانه از منابع دیگر

چه فناوری هایی در سال 2020 منسوخ شدند؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، شکی نیست که 2020 سالی بود که باعث شد بسیاری از مردم سراسر جهان به فعالیت‌ها، برنامه‌ها و کارهای مورد علاقه خود برای همیشه خداحافظی کنند. طی یک سال گذشته کاربران شاهد لغو شدن بسیاری از مراسم‌ها بودند و همچنین زمان انتشار تعداد زیادی از بازی‌ها و فیلم‌ها به تعویق افتاد.
این وقایع تنها قسمت‌های بد سال 2020 را به حساب نمی‌آیند؛ در این سال طرفداران دنیای فناوری و فضای مجازی نیز ناچار شدند تا با برخی از برترین گجت‌ها، برنامه‌ها و نرم افزارها خداحافظی کنند. از بین تمامی مواردی که در سال 2020 پایان یافتند تعدادی از آن‌ها محبوبیت بیشتری را بین کاربران داشتند. این نرم افزارها و یا گجت‌ها به دلیل عدم موفقیت غیر فعال نشدند و علت اتمام فعالیت‌ آن‌ها عدم توانایی ارائه خدمات نوین در دهه جدید بود.
همان‌طور که مشخص است با گذر زمان دنیای فناوری پیشرفت چشمگیری داشته و این مسئله باعث شده نحوه خدمات رسانی نرم افزارها و گجت‌ها تفاوت پیدا کند. به دنبال همین مسئله، نرم افزارهایی که ماهیت آن‌ها بر پایه ارائه خدمات قدیمی‌تر بوده دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند. البته گفتنی است؛ برنامه‌ها و گجت‌هایی که در سال 2020 فعالیت خود را به اتمام رساندند به طور 100 درصد از بازارهای جهان خارج نشده‌اند بلکه این امر بیشتر به آن معنا است که شرکت سازنده آن‌ها دیگر از این نرم افزارها و فناوری‌ها پشتیبانی نخواهد کرد. در ادامه به برخی از مطرح‌ترین برنامه‌ها و گجت‌هایی می‌پردازیم که در سال 2020 فعالیت رسمی خود را به پایان رساندند.
نرم افزار استریم ویدئوی Quibi
می‌توان گفت یکی از غم‌انگیز‌ترین اتفاقات سال 2020 داستان کوتاه دوران فعالیت برنامه کوئیبی است. نرم افزار مذکور یک سرویس استریم ویدئویی بود که در سال 2020 معرفی شد و در همین سال نیز از دنیای فناوری خداحافظی کرد. برنامه Quibi تنها توانست شش ماه در دنیای فناوری فعالیت داشته باشد و به دلیل وجود رقیب‌های سر سخت نتوانست آن طور که باید بازار سرویس‌های استریم ویدئو را در دست بگیرد.
مسئولان این نرم افزار همچنین ایده‌های بزرگی داشتند که متاسفانه به دلیل عدم توانایی در اجرای صحیح آن‌ها به مشکل بر خوردند. مایکل ودل، یکی از تحلیلگران دنیای فناوری و همچنین استاد دانشگاه مریلند در رابطه با این برنامه گفت: "به طور کلی شیوع ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست کوئیبی بود. با این وجود من فکر می‌کنم شرکت ارائه دهنده برنامه مشکلاتی داشت که به آن‌ها پیش از عرضه نرم افزار خود فکر نکرده بود و به همین دلیل نتوانستند با بزرگ شدن مشکلاتشان مقابله کنند".
وی همچنین معتقد است برنامه Quibi قابلیت‌های بسیاری را در ابتدا در اختیار کاربران قرار داده بود اما به دلیل عدم وجود مشترکان اولیه این اقدام تنها هزینه‌ها را افزایش داده بود. به عقیده ودل، مسئولان این برنامه باید برخی قابلیت‌ها را طی گذر زمان عرضه می‌کردند تا کاربران به استفاده از آن ترغیب شوند. یکی دیگر از اشتباهات برنامه کوئیبی تمرکز بر روی قابلیت‌هایی بود که برای همه کاربران اهمیتی نداشت. برای مثال افراد می‌توانستند ویدئو‌های استریم شده را در حالت‌های عمودی و یا افقی تماشا کنند اما این ویژگی برای بسیاری از کاربران قابلیتی ساده به نظر می‌آمد چرا که افراد برای تماشای محتوای مناسب به برنامه‌های استریم می‌آیند و تمرکز زیادی بر روی قابلیت‌های این چنینی ندارند.
برنامه محبوب و کاربردی Adobe Flash Player
نرم افزار Adobe Flash Player در تاریخ 31 دسامبر سال 2020 به صورت رسمی غیر فعال شد و شرکت توسعه دهنده آن بروزرسانی نهایی برای اتمام فعالیت آن را عرضه کرد. این شرکت اظهار داشت که توسعه فناوری HTML5، WebGL و WebAssembly به مرحله‌ای رسیده که می‌توانند جایگزین بهتری برای نرم افزار ادوبی فلش پلیر شوند.
با وجود محبوب بودن برنامه مذکور، پایان فعالیت این نرم افزار به معنی رشد و توسعه امنیت سایبری و عدم اتمام سریع شارژ باطری‌های لپ تاپ است. شرکت ادوبی برنامه‌های خود برای غیر فعال کردن نرم افزار فلش پلیر را سه سال پیش مطرح کرده بود تا برنامه نویسان و شرکت‌های مختلف بتوانند به راحتی راه مناسبی برای ایجاد تغییرات خود پیدا کنند و جایگزین مورد نظر خود را در محل مورد نظر قرار دهند. شرکت ادوبی با غیر فعال کردن نرم افزار مورد نظر از کاربران خود خواست تا به صورت دستی برنامه فلش پلیر را از رایانه‌ها حذف کنند تا امنیت سایبری آن‌ها حفظ شود.
هدست واقعیت مجازی Oculus Go
از زمانی که شرکت فیسبوک مجموعه Oculus را در سال 2014 خریداری کرد، این ابرقدرت دنیای فناوری تغییرات بسیاری را بر روی شرکت خریداری شده پیاده‌سازی کرد. با گذر شش سال فیسبوک سرانجام تصمیم گرفت تا هدست‌های Oculus Go را از بازار جهانی حذف کند تا بر دیگر هدست‌های واقعیت مجازی خود تمرکز داشته باشد. فیسبوک در ادامه به طرفداران فناوری واقعیت مجازی اعلام کرد که سعی دارد به جای مدل Oculus Go هدست‌های Oculus Quest را توسعه دهد.
با وجود آن که اکنون بسیاری از کاربران هدست‌های Oculus Quest را ترجیح می‌دهند اما این Oculus Go بود که امکان شرکت در رویداد‌های ورزشی در قالب واقعیت مجازی را به کاربران داد. شرکت Oculus در رابطه با مدل Oculus Go گفت: "هدست منسوخ شده ما راه واقعیت مجازی را به زندگی بسیار از کاربران باز کرد و توانست توضیح جدیدی برای سرگرمی‌های مجازی داشته باشد. این هدست تجربه‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار داد و اکنون وظیفه خود را به مدل Oculus Quest سپرده است". گفتنی است؛ شرکت سازنده همچنین قصد دارد در بهار سال 2021 مدل Oculus Rift را از رده خارج کند.
کنسول بازی نینتندو 3DS
این کنسول خاطره‌انگیز که در سال 2011 به بازار جهانی راه پیدا کرد سر انجام در سپتامبر 2020 فعالیت خود را به پایان رساند. کنسول مذکور یکی از دستگاه‌های سری محصولات DS شرکت نینتندو بود که با صفحه نمایشی متفاوت، دوربین جلو و گرافیک ارتقا یافته عرضه می‌شد. این کنسول همچنین نسبت به مدل Nintendo DS Lite از کیفیت بالاتری برخوردار بود. در مجموع کنسول مذکور توانست 75 میلیون عدد در جهان فروش داشته باشد و بیش از 2270 بازی را به گیمرها ارائه دهد. از محبوب‌ترین عناوین این کنسول نیز می‌توان به بازی‌هایی همچون Super Mario 3D Land، Mario Kart 7 و Pokemon Sun And Moon اشاره کرد.
سیستم عامل شگفتی آفرین ویندوز 7
زمانی که سیستم عامل ویندوز 7 در 22 اکتبر سال 2009 به بازار عرضه شد، شرکت مایکروسافت به کاربران خود وعده داد که به مدت 10 سال از این سیستم عامل پشتیبانی خواهد کرد. با فرا رسیدن سال 2020 این مدت زمان به پایان رسید و مایکروسافت دیگر هیچ گونه بروزرسانی امنیتی و گرافیکی برای ویندوز 7 منتشر نخواهد کرد. زمان دقیق اتمام پشتیبانی از این سیستم عامل 14 ژانویه سال 2020 بود که مایکروسافت به صورت رسمی غیر فعال شدن ویندوز 7 را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون شرکت مایکروسافت به تمامی کاربران این سیستم عامل پیشنهاد می‌کند تا ویندوز‌های جدید را بر روی رایانه‌های خود نصب کنند تا از بروز مشکلات امنیتی خودداری کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/485325/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی