بزرگنمايي:
اخبار محرمانه - بر اساس اطلاعات از ژانویه 2021 ، جمعیت جهان 7.83 میلیارد نفر است و براساس گزارش سازمان ملل، این تعداد در حال حاضر با نرخ 1درصددر سال در حال افزایش است، این بدان معناست که از ابتدای سال 2020 ، جمعیت کل جهان بیش از 80 میلیون نفر افزایش یافته است.
در حال حاضر ، 5.22 میلیارد نفر در سراسر جهان، معادل 66.6درصد از جمعیت کل جهان از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند. پس، از ژانویه 2020 ، تعداد کاربران گوشی های هوشمند 1.8 درصد (93 میلیون نفر) افزایش یافته است ، در حالی که تعداد کل ارتباطات تلفن همراه (یک نفر که دارای چندین دستگاه است) با 0.9 درصد افزایش (72 میلیون نفر) به 8.02 میلیارد نفر (ژانویه سال جاری) رسیده است.
در ژانویه 2021 ، تعداد افرادی که از اینترنت در سراسر جهان استفاده می کنند به 4.66 میلیارد نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 316 میلیون نفر (7.3٪) افزایش داشته است. در حال حاضر ، میزان نفوذ جهانی اینترنت 59.5 درصد است، با این حال ، شیوع ویروس COVID-19 تأثیر قابل توجهی در تعداد کاربران اینترنت داشته است و بنابراین تعداد واقعی ممکن است بیشتر باشد.
در حال حاضر ، 4.2 میلیارد کاربر رسانه اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. این تعداد در 12 ماه گذشته 490 میلیون نفر افزایش یافته است که این افزایش بیش از 13 درصد در سال است و تعداد کاربران شبکههای اجتماعی اکنون بیش از 53درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.
افزایش بسیار محبوبیت شبکههای اجتماعی
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سال گذشته بیش از 13 درصد افزایش یافته است. با آغاز سال 2021 ، تقریباً 500 میلیون کاربر جدید در سراسر جهان وجود داشت که تعداد کل کاربران جهانی را به نزدیک به 4.2 میلیارد نفر رساند.
در سال 2020 ، روزانه به طور متوسط بیش از 1.3 میلیون کاربر جدید به شبکههای اجتماعی پیوستهاند، این عدد معادل تقریباً 155000 کاربر جدید در هر ثانیه است.
برای یک کاربر متوسط شبکه های اجتماعی ، آنها هر روز 2 ساعت و 25 دقیقه در شبکه های اجتماعی وقت خود را میگذرانند و در سال 2021 ، کاربران جهانی شبکههای اجتماعی 3.7 تریلیون ساعت را در شبکه های اجتماعی صرف خواهند کرد.
فیلیپینی ها همچنان بزرگترین مصرف کننده رسانه های اجتماعی در جهان هستند که به طور متوسط 4 ساعت و 15 دقیقه در روز از شبکههای اجتماعی استفاده می کنند. این روند استفاده، نیم ساعت بیشتر از کلمبیاییها است که رتبه دوم را دارند.
در مقابل ، کاربران ژاپنی روزانه کمتر از یک ساعت در شبکههای اجتماعی میگذرانند و 51 دقیقه زمان را صرف این کار می کنند، اما این عدد 13درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.
مصرف استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نیز اینگونه است که بالغ بر 83 درصد مردم کاربر اینترنت گوشیهای هوشمند هستند و استفاده اینترنت دسک تاپ و لپ تاپ ها و ... به 11 درصد رسیده است.
آمار نیز نشان میدهد که تا پایان خرداد ماه 99 بالغ بر 78 میلیون و 86 هزار و 663 نفر در
ایران از اینترنت استفاده میکنند و به بیان دیگر مشترک اینترنت هستند.
کاربران اینترنتی در
ایران در پایان سال 98 حدود 9 میلیون و 24 هزار نفر اعلام شده بود و در سه ماه اول سال 99 این عدد حدود 70 هزار نفر نیز افزایش داشته است.
گوشی های هوشمند به اولین انتخاب تبدیل شده اند
داده های برنامه Annie نشان می دهد که کاربران اندروید در سراسر جهان بیش از 4 ساعت در روز از گوشی های خود استفاده می کنند. به طور کلی ، این بدان معناست که کاربران اندروید در 12 ماه گذشته بیش از 3.5 تریلیون ساعت از گوشیهای هوشمند خود استفاده کردهاند.
علاوه بر این ، گزارش 2021 گوشی همراه App Annie همچنین نشان می دهد که مردم اکنون زمان بیشتری را نسبت به تماشا تلویزیون در گوشیهای هوشمند میگذرانند.
داده های دیگر نشان می دهد که برای یک کاربر متوسط اینترنت ، زمان روزانه صرف شده روی گوشی هوشمند خود 3 ساعت و 39 دقیقه است. در مقابل، کل زمان تماشای تلویزیون هر روز 3 ساعت و 24 دقیقه است. این بدان معنی است که کاربران فعلی اینترنت حدود 7درصد بیشتر از تماشای تلویزیون صرف گوشیهای هوشمند میکنند.
افزایش زمان استفاده از اینترنت
به طور کلی ، متوسط کاربران اینترنت تقریباً 7 ساعت در روز از اینترنت در همه دستگاهها استفاده میکنند. این معادل بیش از 48 ساعت در هفته است ، یعنی 2 روز از هر 7 روز کاربران به طور کامل برخط هستند.
با فرض اینکه متوسط زمان خواب همه افراد در روز بین 7 تا 8 ساعت باشد ، این بدان معناست که حدود 42درصد از زندگی بیداری ما در اینترنت میگذرد و زمانی که ما از اینترنت استفاده میکنیم تقریباً مشابه زمان خواب ما است.
اگر استفاده از اینترنت در طول سال 2021 در این سطح باقی بماند ، کاربران اینترنت در سراسر جهان امسال تقریباً 12 تریلیون ساعت را صرف اینترنت میکنند.
مردم از کشورهای مختلف زمان زیادی را به صورت آنلاین می گذرانند. فیلیپینی ها بیشترین زمان را بطور متوسط تقریباً 11 ساعت در روز در اینترنت میگذرانند ، برزیلیها ، کلمبیاییها و اهالی آفریقا جنوبی نیز هر روز به طور متوسط بیش از 10 ساعت در اینترنت هستند.
مردم ژاپن کمترین زمان را در اینترنت، کمتر از 4.5 ساعت در روز میگذرانند، شایان ذکر است که این رقم در چین نیز با 5 ساعت و 22 دقیقه در روز نسبتاً کم است و 1.5 ساعت کمتر از میانگین جهانی 6 ساعت و 54 دقیقه است.
عادات جستجوی آنلاین در حال تغییر است
موتورهای جستجوی سنتی هنوز ضروری هستند، 98درصد کاربران گفتند که هر ماه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. با این حال ، بیش از 70درصد پاسخ دهندگان همچنین اظهار داشتند که اکنون حداقل ماهیانه از یک ابزار به جای موتورهای جستجوی متنی برای یافتن اطلاعات به صورت آنلاین استفاده میکنند.
رابط صوتی محبوب ترین انتخاب است، 45درصد از کاربران جهانی اینترنت می گویند که در 30 روز گذشته از جستجوی صوتی یا دستورهای صوتی استفاده کردهاند.
در همین زمان ، تقریباً یک سوم کاربران اینترنت در سراسر جهان نیز هر ماه از ابزارهای شناسایی تصویر در گوشیهای هوشمند خود استفاده میکنند. در آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی ، از ابزاری مانند Pinterest Lens و Google Lens بسیار استفاده می شود.
اما در رفتار جستجو پیشرفته ، جالب ترین روند ممکن است افزایش جستجو های اجتماعی باشد. تقریباً 45درصد از کاربران جهانی اینترنت می گویند که هنگام جستجوی اطلاعات در مورد محصولات یا خدماتی که می خواهند خریداری کنند ، به شبکه های اجتماعی روی میآورند.
این تعداد در میان کاربران جوان حتی بیشتر است، کاربران Generation Z متولدین 1995 و 2009 گفتند که به جای موتورهای جستجو ، بیشتر به دنبال خرید و جستجو در شبکههای اجتماعی هستند.
استراتژی چند دستگاه هنوز ضروری است
امروزه گوشیهای هوشمند 53درصد از زمان آنلاین بودن در سراسر جهان را تشکیل می دهند، اما وسایل دیگر هنوز هم نقش مهمی در زندگی ما دارند، داده ها نشان میدهد که 90درصد از کاربران اینترنت از طریق گوشیهای هوشمند در اینترنت گشت و گذار میکنند. اما 2/3 از آنها همچنین گفتند که از کامپیوترهای لپ تاپ یا دسک تاپ برای گشت و گذار در اینترنت نیز استفاده می کنند.
از کل صفحات وب بازدید شده در دسامبر سال 2020 ، بیش از 40درصد توسط مرورگرهای وب که در لپ تاپ و دسک تاپ کار میکنند استفاده شده است. با این حال ، این درصد در مقایسه با دسامبر 2019 اندکی کاهش یافته است.
ظهور مواد غذایی آنلاین و تجارت الکترونیکی
در سطح جهانی ، در میان کاربران اینترنت 16 تا 64 ساله ، تقریباً 77 درصد گفتند که هر ماه خرید اینترنتی می کنند.
کاربران اینترنت در اندونزی زیاد خرید تجارت الکترونیکی انجام می دهند و بیش از 87درصد پاسخ دهندگان میگویند که در ماه گذشته کالایی را بصورت آنلاین خریداری کرده اند. از طرف دیگر ، فقط 57٪ از کاربران اینترنت در مصر اظهار داشتند که در 30 روز گذشته خریدهای اینترنتی انجام دادهاند و در سال 2020، محصولات مد و زیبایی بیشتر از 665 میلیارد دلار سهم درآمد تجارت الکترونیکی جهانی B2C را به خود اختصاص دادهاند.