اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد معاونت امور زنان و خانواده

مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - معصومه ابتکار در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری اصفهان: مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند.

معصومه ابتکار در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری اصفهان: مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند. ابتکار: 8 هزار مدیر زن در دولت یازدهم و دوازدهم اضافه شدند
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال 92 حدود پنج درصد مدیران دولت بانوان بودند که این رقم با تلاش، همت، کار و آموزش در هفت سال اخیر با افزایش هشت هزار مدیر زن به 24 درصد رسیده است.
معصومه ابتکار روز سه شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها در سالن جلسات استانداری افزود: جهت گیری دولت دوازدهم و توجه ریاست جمهوری بر این بود که 40 درصد از کارکنان دولت را بانوان تشکیل دهد.
وی ادامه داد: از استاندار و مسئولان استان اصفهان در زمینه تحقق ارتقای وضعیت زنان و خانواده و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در تمامی ابعاد تلاش و قدردانی می‌کنم.
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: کار حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و دستگاه‌ها باید هم افزایی و هم راستایی در این زمینه داشته باشند.
وی اضافه کرد: هدف از وضعیت زنان ایجاد هم راستایی با هدف مشخص و تحقق عدالت جنسیتی است که این مفهوم برگرفته از تعالی متعالی دینی و مفاهیم قرآن کریم است.
ابتکار بیان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در سال 96 در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب و سند ارتقای وضعیت زنان به تصویب رسید، این سند نتیجه محور است و همه دستگاه‌ها ماموریت دارند تا در شاخص‌ها شاهد تغییر مثبت و بهبود باشیم.
وی اظهار داشت: شاخص‌های خانواده براساس برنامه‌ها برای تقویت و استحکام خانواده ایرانی در سطح ملی و در سطح استان در قالب اسناد استانی به تصویب رسیده است.
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای سند وضعیت زنان و خانواده از طریق سامانه رصد و پایش، پایش می‌شود و رسیدن به اهداف مورد نظر حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای دولت که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و متاسفانه در سطح داخل با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات همراهی لازم صورت نمی‌گیرد اما دولت سعی کرد در بهبود شرایط زنان و خانواده ایرانی گام موثر از بعد حقوقی انجام دهد، تصویب لایحه حفظ کرامت از زنان در برابر خشونت از جمله آن بود که امیدواریم قانون قوی در راستای خشونت علیه زنان تصویب شود.
ابتکار گفت: تسهیلات مناسبی از بانک‌ها به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه برای سه هزار و 500 زن سرپرست خانوار با مبلغی بالغ بر 22 میلیارد ریال برای زنان روستایی در نظر گرفته شد که پیگیر افزایش تسهیلات در نظرگرفته شده هستیم.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر شبکه سازی خانه‌های امن را بر عهده داریم، افزود: هم افزایی بین ایجاد تجربه‌های خانه امن و حمایت از سازمان‌ها و خیران مدنظر است.
به گفته معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دانش آموزان طرح‌های مرتبط با مهارت زندگی را باید اجرایی کنیم.
ابتکار: کنگره 17 هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا و جانبازان استان اصفهان گفت:با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری یادواره هفده هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود .
معصومه ابتکار افزود: در تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دوران انقلاب دست کم هشت هزار زن شهید تقدیم شد که این زنان در مقاطع مختلف ایثارگرانه و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود .
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: دست کم هفت هزار زن جانباز داریم که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود، مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند .
وی با اشاره برنامه‌های کنگره 17 هزار زن شهید و جانباز و آزاده، خاطرنشان کرد: در ابتدا نشست‌های استانی برگزار و سپس کنگره سراسری و ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و هدف اصلی معرفی زنان شهید و جانباز هر استان به جامعه است .
ابتکار اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بداند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفتی داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم .
وی تصریح کرد: از تمام افرادی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط عمومی و زیست مردم شریف استان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم .
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم و ارزشمند ما به لحاظ معنویت، مسئولیت و جایگاه که مورد توجه امام(ره) و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده تجلیل از خانواده معظم شهداست که این مهم یک وظیفه و یادآوری به خودمان است زیرا مسئولیت ما برگرفته از خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی از چه خاستگاهی شکل گرفته است .
وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، بیان کرد: یاد و خاطره شهدا برای ما حیات بخش است و برگزاری یادآوری‌ها و تجلیل‌ها به این دلیل است که مسیر ایثار و فداکاری را استمرار ببخشیم .
ابتکار اضافه کرد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بودند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند .
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یکروزه به اصفهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفت و گو و از مرکز فنی و حرفه‌ای استان بازدید خواهد کرد .
در این جلسه از مادران و همسران شهدا و جانبازان استان اصفهان تجلیل به عمل آمد .
استاندار اصفهان: مادران و همسران شهدا فجرآفرین هستند
استاندار اصفهان گفت: مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان فجر آفرین هستند.
عباس رضایی در نشست فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری افزود: استان اصفهان 23 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که امیدواریم در تمامی امور مورد الطاف شهدا قرار بگیریم.
وی با تاکید بر الگوگیری همه امور از شهدا، جانبازان و آزادگان، ادامه داد: صبر و استقامت شهدا و خانواده معزز آنان ستودنی است و باید در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی از صبر آنان الگو بگیریم.
مشارکت اقتصادی از اولویت‌های سند ارتقای وضعیت زنان است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در این جلسه گفت: به مناسبت وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران شهدا از این عزیزان تجلیل بعمل آمد.
شادی فضلی بیان کرد: امیدواریم با تربیت فرزندان و حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام دین خود به خانواده شهدا را ادا کنیم.
وی با اشاره به اهم برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تصریح کرد: ویژگی این سند مکان محور بودن است که برای 24 شهرستان استان اولویت‌ها بررسی شده است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: سه موضوع از جمله مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و طلاق از اولویت‌های اصلی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است.
وی تصریح کرد: شاخص ارتقای وضعیت مشارکت اقتصادی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مساله بهداشت زنان و تحکیم بنیاد خانواده از جمله اقدامات در دست اجراست.
براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95 جمعیت اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که از جمعیت استان حدود 2 میلیون و 600 هزار مرد(51 درصد) و 2 میلیون و 520 هزار زن(49 درصد) است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/485091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی