اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ورود ایران به عرصه فعالیت کوانتومی/ شناسایی سلول‌های سرطانی با فناوری کوانتومی فرهنگی اجتماعی

ورود ایران به عرصه فعالیت کوانتومی/ شناسایی سلول‌های سرطانی با فناوری کوانتومی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه وارد عرصه فعالیت کوانتومی شدیم، گفت: با فناوری کوانتومی توانستیم سلول‌های سرطانی را شناسایی کنیم و در یک افق چهار ساله می‌توانیم در ماهواره این فناوری را پیاده کنیم.
به گزارش مشرق ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امشب (دوشنبه) در مراسم رونمایی از سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی بین برج میلاد و سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: در آستانه دهه فجر و در ماه اقتدار و عزت ملت ایران ماه بهمن قرار داریم و امروز هم روزی به یادماندنی است.
وی با بیان اینکه بحث فعالیت کوانتومی را از سال 1395 آغاز کردیم و اولین آزمایش در هم تنیدگی ذرات فوتون که ذرات نور است را در سال 1397 در فاصله آزمایشگاهی انجام دادیم، اظهار داشت: در سال 1397 در فاصله یک مقدار بیشتر و در خرداد 1399 در فاصله 300 متری و الان در بهمن 1399 در فاصله 1650 متری با اختلاف ارتفاع 300 متر این کار را انجام دایدم.
ببینید:
فیلم/ توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی از فناوری کوانتومی فوتون‌ها
صالحی در تشریح این فعالیت عنوان کرد: کلید ورود به فناوری کوانتومی بحث درهم تنیدگی ذرات نور است که نام آن را فوتون گذاشته‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در بیانی ساده‌تر گفت: فرض کنید هر دو دست من هر کدام ذره نور هستند و این دو ذره نور ابتدا باید در هم تنیده و جفت باشند. باید بتوانیم این جفت فوتون‌های در هم تنیده را تولید کنیم. سال 1397 که این کار را انجام دادیم شاید ما در بین کشورهای اسلامی اولین کشوری بوده و هستیم که این کار را صورت دادیم.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه جفت فوتون‌ها و ذرات نور را ایجاد کردیم این جفت را در هر فاصله‌ای که مدنظرمان باشد از هم جدا می‌کنیم. این یک امر خارق العاده است. حال اگر به هر یک از ذرات نور تکانی بدهید، جفت دیگر نور همان لحظه متوجه می‌شود. بدون هر ارتباطی به صورت آنی ارتباط بین آنها برقرار می‌شود.
صالحی گفت: اگر یک جفت فوتونی را در فاصله سال‌های نوری ایجاد کنید یکی از ذرات نور را تکان بدهید ذره دیگر همان لحظه متوجه می‌شود و نیاز نیست اطلاعات سال‌های نوری طول بکشد که به ذره دیگر برسد. این بحثی است که انیشتین گفت یک امر شبح وار است و نمی‌توانم چنین پدیده را باور کنم.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ما در 1397 توانستیم جفت فوتون‌های در هم تنیده را تولید کنیم و الان در فاصله 1650 متری آن را کلید زدیم و این ارتباط برقرار شد و وقتی این فوتون‌ها ایجاد می‌شوند در ذات خودشان کلید رمزنگاری نهفته است و این یکی از آیات الهی است.
صالحی همچنین گفت: از این رمزنگاری نهفته استفاده و اطلاعات رمزگذاری شده را بین دو نقطه برقرار می‌کنیم. امیدواریم تابستان آینده هفت کیلومتر این آزمایش را بین برج میلاد و برج آزادی انجام دهیم و بعد از تابستان 1400 چند ماه بعد با پهپاد و بالن و در سال 1404 برای ماهواره آماده می‌شویم.
معاون رئیس جمهور درباره انتقال داده‌های دیگر نیز خاطرنشان کرد: هر داده‌ای که بخواهید می‌توانید منتقل کنید. عکس، متن و ...و ما سال دیگر این را در فیبر نوری پیاده می‌کنیم و می‌توانیم در 20 فروردین سال آینده ان‌شاءالله در فاصله 10 کیلومتر در فیبر نوری انتقال اطلاعات رمز شده را برقرار می‌کنیم و در یک فاصله یک ساله می‌توانیم به یکصد کیلومتر برسانیم و وقتی این کار صورت بگیرد استفاده‌های گوناگونی دارد به خصوص نیروهای مسلح و سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی و مجموعه کسانی که نیاز دارند اطلاعات خود را رمز شده ارسال کنند می‌توانند این اطلاعات را ارسال کنند بدون اینکه کسی بتواند این اطلاعات را هک کند.
صالحی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ما توانستیم با یک هزارم هزینه‌ها به دستاوردهای بزرگ برسیم.
وی خاطرنشان کرد: ما نسبت به دنیا در این خصوص شش الی هفت سال عقب هستیم. ما با این کار وارد عرصه فعالیت کوانتومی شدیم. یک بخش مربوط به مخابرات است. بخش دیگر تصویربرداری، کامپیوترها، حس‌گرها، رادار و رادار کوانتومی راداری است که نمی‌توان از آن فرار کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور این رادار را عملیاتی کنیم. در خصوص تصویربرداری قدم‌های بلندی برداشتیم. تجهیزات آن در حال خریداری است. آزمایشگاه بزرگ در سازمان ساخته‌ایم و تجهیزات خریداری شده و نصب شده ولی چون همه هزینه‌ها را نمی‌توانیم تامین کنیم ولی دانشگاه‌های مختلف را شناسایی کردیم و از آنها خواستیم در این فناوری کار کنند و این آزمایشگاه‌ها را هم افزا کامل کنیم که از کل ظرفیت کشور استفاده کنیم. ضمنا برنامه‌های درسی را تدوین کردیم و این رشته در دانشگاه‌ها در سطح دکترا آغاز خواهد شد. کتاب‌های درسی نوشته شده و دانشجویان پسادکترا را در این زمینه بگیریم که به سرعت خود بیفزایم که این فاصله شش الی هفت ساله بین ما و غرب را کوتاه‌تر کنیم.
وی گفت: کاربرد این فناوری وزارت مخابرات، دفاع، ارتش، وزارت اطلاعات و ... است. در حال انعقاد قراردادهایی با این مجموعه‌ها هستیم که بتوانیم انتقال فناوری و اطلاعات کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در یک افق چهار ساله می‌توانیم در ماهواره پیاده کنیم. این یک سرعت فوق العاده‌ای که سازمان انرژی اتمی داشته است و همکاران و دوستان ما شب و روز کار می‌کردند که این فاصله را بین ما و غرب کم کنند.
صالحی گفت: ما توانستیم با فناوری کوانتومی سلول‌های سرطانی را شناسایی کنیم و ما این کار را با کمک پزشکان دانشگاه تهران و سازمان انرژی اتمی انجام داده‌ایم. امیدواریم تصویربرداری شفاف را در یک سال آینده کاربردی کنیم. به جای استفاده از گاما و ایکس ری از این طریق استفاده می‌شود که آسیبی به فرد وارد نمی‌کند و شفاف نیز هست.
وی افزود: در زمین شناسی و شناسایی معادن می‌توان از این فناوری کوانتومی استفاده کرد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: الان هند یک میلیارد تا دو میلیارد دلار در این فناوری سرمایه گذاری کرده است. نمی‌توانیم بگوییم ما صبر کنیم و دیگران این فناوری را جلو ببرند و ما خریداری می‌کنیم. باید زمینه‌ها را فراهم کنیم که اگر خواستیم چیزی بخریم بدانیم چه می‌خریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تبادل علمی با دیگر کشورها خاطرنشان کرد: تبادلات علمی ما مینیمم (حداقل) است. ما از مقالات علمی دیگران و کتاب‌های علمی استفاده کردیم و خودمان که کشف نکردیم و اگر دانشمندان ما رفت و آمد داشته و بیشتر در تماس باشند سرعت ما یقینا بیشتر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/471102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی