اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دلیل افزایش 40 درصدی خرید بلیط اتوبوس در زمان اعمال محدودیت های رفت و آمد در دوران کرونا تحلیل ویژه

دلیل افزایش 40 درصدی خرید بلیط اتوبوس در زمان اعمال محدودیت های رفت و آمد در دوران کرونا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - بازار /سال 98 با شیوع بیماری کووید 19 به عنوان یک سال سخت، بدیمن و منحوس در تاریخ ایران و جهان ثبت شده است و باعث شد که کشورهای مختلف جهان از نظر اقتصادی مشکلات زیادی را تحمل کنند. این بیماری باعث شد که بسیاری از مشاغل کم فروغ شوند اما بسیاری از مشاغل مانند شغل های اینترنتی نیز با وجود این بیماری رونق گرفتند. با توجه به آنکه بسیاری از مردم در زمان شروع و شیوع بیماری مجبور به خانه نشینی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی شدند، رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر رایج شد.
اتوبوس به عنوان یکی از محبوب ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین وسایل نقلیه شناخته می شود که بیش از یک قرن است که در سیستم حمل و نقل کشور حضور دارد. هر چند که وسایل نقلیه دیگری مانند هواپیما، قطار، کشتی و ... در دسترس مردم قرار دارند اما استفاده از اتوبوس به دلالی مختلفی می تواند ارجحیت داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی دلایل محبوبیت بالای اتوبوس و افزایش استفاده از آن در ایام شیوع بیماری کرونا پرداخته خواهد شد.
دلایل محبوبیت اتوبوس
همانطور که گفته شد انواع وسایل نقلیه مانند ماشین های شخصی، قطار، هواپیما و کشتی در دسترس مردم قرار دارند که هر کدام می توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. هرچند که ممکن است وسایلی مانند هواپیما راحت تر از اتوبوس باشند و خدمات بهتری به مسافران ارائه کنند اما اتوبوس ها به دلایل مختلف در میان مردم عادی محبوب ترین وسیله نقلیه هستند.
از مهم ترین دلایل محبوبیت اتوبوس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اتوبوس ها بر خلاف سایر وسایل نقلیه نیاز به زیرساخت های متعددی ندارد و همین باعث شده است که استفاده از اتوبوس هزینه های کمتری برای مسافران داشته باشد خرید و رزرو بلیط اتوبوس تهران بر خلاف سایر وسایل نقلیه نیاز بسیار راحت تر است و نیازی نیست که هفته ها یا ماه ها قبل اقدام به خرید آن کرد و حتی چند ساعت مانده به حرکت نیز می توان آن را رزرو کرد. اتوبوس ها برخلاف وسایلی مانند هواپیما محدودیت حجم بار ندارند و همین می تواند در کاهش هزینه ها مؤثر باشد. افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند در استفاده از اتوبوس محدودیت های خاصی ندارند در حالی که ممکن است در استفاده از هواپیما محدودیت داشته باشند. اتوبوس در مقایسه با سایر وسایل می تواند مسافران را دقیقاً به مقصد مورد نظرشان برساند در حالی که استفاده از وسایلی مانند هواپیما و کشتی این امکان را برای مسافران فراهم نمی کنند.

اخبار محرمانه


چرا در دوران کرونا استفاده از اتوبوس ها بیشتر شده است؟
همانطور که گفته شد شیوع بیماری کرونا در داخل کشور باعث شده که سلامت مردم خصوصاً سالخورده ها و بیماران به خطر بیفتد و این باعث شد که محدودیت های متعدد و مختلفی در سطح کشور اعمال شود به گونه ای که بسیاری از مشاغل، ارگان ها و ادارات به تعطیلی کشیده شدند. یکی از اصلی ترین دلایل شیوع بیماری کرونا ترافیک زیاد مردم در مکان های مختلف و رعایت نکردن فاصله اجتماعی است.
قرمز شدن وضعیت شهرهای مختلف کشور باعث شد که مسئولین به فکر ممنوع کردن تردد ماشین های شخصی در بسیاری از مناطق کشور بیفتند و این ممنوعیت تردد باعث شد که مردم نتوانند با استفاده از ماشین های شخصی خود به مسافرت های کاری یا تفریحی و یا برای انجام امورات خود بروند. از مهم ترین دلایل افزایش استفاده از اتوبوس در دوران کرونا می توان موارد زیر را عنوان کرد:
ممنوعیت تردد ماشین های شخصی
ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح کشور و بین شهرها باعث شد که مردم برای انجام امورات خود و یا مسافرت های ضروری از وسایل نقلیه استفاده کنند. از آنجا که دسترسی به اتوبوس ها خصوصاً در سطح شهرها و شهرستان ها بسیار راحت تر از سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما و قطار است، مردم ترجیح می دهند از این وسیله استفاده کنند.
هزینه سفر با اتوبوس کمتر از سایر وسایل نقلیه است
بیماری کرونا در یک سال اخیر باعث شد که مردم خصوصاً اقشار ضعیف جامعه از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار قرار بگیرند و این باعث شد که برای مسافرت های خود به دنبال کم هزینه ترین راه باشند. بر خلاف وسایل نقلیه ای مانند هواپیما و قطار، اتوبوس ها نیاز به زیر ساخت های آنچنانی ندارند و هزینه سفر با آنها بسیار کمتر است.
اتوبوس ها مسافران را به مقصد اصلی می رسانند
همانطور که گفته شد وسایل نقلیه ای همچون هواپیما نیاز به زیر ساخت های منحصر به فردی مانند فرودگاه دارند و این به این معنی است که مسافران برای رسیدن به مقصد اصلی خود باید هزینه های دیگری تقبل کنند تا از فرودگاه به مقصد برسند. ترمینال ها مانند ترمینال تهران ، معمولاً داخل شهر قرار دارند و زمانی که اتوبوس ها به مقصد می رسند مسافران نیازی به پرداخت هزینه های جانبی دیگر ندارند.
اتوبوس ها در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند
برای خرید بلیط اتوبوس نیازی نیست که مسافران از هفته ها یا ماه ها قبل اقدام کنند و با توجه به آنکه حدود 30 تعاونی و شرکت مسافربری در سطح کشور در حال فعالیت هستند، دسترسی به اتوبوس ها به صورت لحظه ای و شبانه روز امکان پذیر است. مسافران برای استفاده از وسایلی مانند هواپیما و قطار باید از روزها قبل به فکر رزرو بلیط خود باشند و این می تواند مشکلات متعددی برای آنها ایجاد کند.
امکان تهیه بلیط اتوبوس به راحتی
بر خلاف گذشته که افراد مجبور بودند برای خرید بلیط به صورت حضوری به ترمینال ها مراجعه کنند امروزه و با دسترسی راحت به وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت، مسافران می توانند به راحتی و از راه دور اقدام به رزرو بلیط مورد نظر خود بکنند و در هزینه ها، انرژی و زمان خود صرفه جویی کنند.
- لذت بردن از مناظر مسیر بین مبدأ تا مقصد
همانطور که گفته شد بیماری کرونا موجب شد که مردم نتوانند زندگی عادی خودشان را دنبال کنند و حتی از داشتن تفریحات خانوادگی نیز محروم شدند. مسافرت با اتوبوس این امکان را به مسافران می دهد که از مناظر موجود در مسیر خود از جمله ساحل، دریا، درختان، بیابان، جنگل، کوه ها و ... لذت ببرند در حالی که وسایلی مانند هواپیما و قطار این امکان را ندارند.
- اتوبوس ها امنیت بالایی دارند
خوشبختانه از زمانی که اتوبوس ها در سطح کشور فعالیت خود را شروع کرده اند تا به امروز جز مطمئن ترین و ایمن ترین وسایل نقلیه بوده اند و امروزه این وسایل تغییرات زیادی داشته اند و امکانات رفاهی و خدماتی آنها بیشتر شده است. در دوران شیوع بیماری کرونا هم اتوبوس ها همواره ایمن ترین وسایل نقلیه کشور بوده اند و تعاونی ها نیز با ارائه خدمات بیشتر و تخفیف های ویژه تلاش کردند که مردم را به استفاده از این وسایل بیشتر ترغیب کنند.
- رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اتوبوس ها و تعاونی ها و ترمینال جنوب
با توجه به الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، تعاونی ها و اتوبوس ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مسافران با خیال آسوده به سفرهای خود بپردازند.

اخبار محرمانه


سخن پایانی
اتوبوس ها بیش از 100 سال است که در سیستم حمل و نقل کشور فعالیت دارند و در این مدت همواره تغییرات و تحولات متعددی داشته اند. حدود 30 تعاونی در کشور در حال فعالیت هستند که از انواع اتوبوس های عادی و VIP از برندهای مختلف مانند اسکانیا و ولوو استفاده می کنند. در دوران کرونا استفاده از اتوبوس ها افزایش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن ممنوعیت تردد ماشین های شخصی و هزینه های کمتر اتوبوس است.
وب سایت پایانه ها به عنوان یکی از معتبرترین، باسابقه ترین و پر بازدیدترین سایت های فعالی در حوزه فروش بلیط است. پایانه ها با تعاونی های مختلفی مانند ایران پیما، سیر و سفر، همسفر، عدل و ... همکاری دارد و مسافران می توانند با مراجعه به این سایت از تخفیف های ویژه هر تعاونی و قیمت بلیط های آنها مطلع شوند و در سریع ترین زمان ممکن بلیط مورد نظر خود را خریداری کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/470738/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

ترفندهای تمیزکاری خانگی

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی