اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نوبخت: کسی از یارانه بگیران در سال 1400 حذف نمی‌شود مصاحبه های ویژه

نوبخت: کسی از یارانه بگیران در سال 1400 حذف نمی‌شود
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: 840 هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای سال 1400 است که از این رقم 23 درصد از طریق فروش نفت تامین خواهد شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: 840 هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای سال 1400 است که از این رقم 23 درصد از طریق فروش نفت تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد: ساختار بودجه را سازمان برنامه و بودجه در دوسال اخیر تهیه کرده و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقدیم کرده و کلیات تصویب اما با جزییات آن موافقت نشد.
وی ادامه داد: پس از تشکیل مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه را تقدیم مجلس کردیم و امیدواریم هرچه ما انجام ندادیم از سوی نمایندگان مجلس به سرانجام برسد.
رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: مجلس بهترین فرصت را دارد که در این بودجه هرچه لازم است اعلام کند. از نظر ما برنامه ارائه شده علمی است و انتظار داریم مجلس منتظر دولت و یا اتفاق ویژه ای نباشد و نظارت اعمال شود تا از فروردین 1400 همه موظف به اجرای آن باشیم.
نوبخت یادآور شد: آنچه به مجلس تقدیم کردیم بودجه ای با منابع و مصارف 841 هزار میلیارد است که با 17 جلد پیوست به مجلس ارائه شد. این اعداد و ارقام با سال گذشته متفاوت است و این اعداد همه نو است. روز شنبه اهالی رسانه در سازمان برنامه ریزی و بودجه به سوالات شفاف پاسخ می دهند و شنونده نقدهای سازنده هستیم.
بودجه 840 هزار میلیارد تومانی
وی اظهار کرد: بودجه در قانون به عنوان برنامه ای یکساله است و در آن منابع و مصارف پیش بینی شده است. ابتدا باید از منابع برآورد داشته باشیم که این مهم حدود 840 میلیارد تومان است. 317 میلیارد از محل درآمد خواهد بود که شامل مالیات و گمرک و خدمات دولتی است. مجلس در این بخش می تواند درباره این رقم بحث و گفت وگو داشته باشد.
رییس سازمان برنامه وبودجه ادامه داد: 298 هزار میلیارد تومان نیز از فروش اوراق و سهام کارخانجات خواهیم داشت و تکلیف ما در سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که مالکیت و مدیریت را به بخش خصوصی بدهیم و دولت ناظر و سیاستگذار باشد. با این اتفاق به بورس نیز کمک خواهیم کرد.
به گفته نوبخت، 225 هزار میلیارد تومان نیز فروش دارایی های سرمایه ایی است که 199 هزار میلیارد از این رقم مربوط به نفت است.
وی ادامه داد:. کشورهای بزرگ اقتصادشان یک سوم و تا یک چهارم کوچیکتر شده است و معتقدیم بیشتر از این نمی توان مالیات گرفت.
23 درصد بودجه نفتی
نوبخت تاکید کرد: فروش نفت را طوری تنظیم کردیم که در بیشترین حد به 199 هزار میلیارد تومان می رسد که حدود 23 درصد کل بودجه به نفت وابسته است. فروش نفت امسال نسبت به پیش بینی ناچیز بود. ما این سه منبع را تعریف کردیم و متناسب با این بودجه باید خرج کنیم. ابتدای سال 1400 تمام اوراقی که به پایان رسیده را باید بخریم. در کار ما در پرداخت سهم اوراق بدهی نداشتیم و باید 150 هزار میلیارد تومان اوراق و سودش را بپردازیم و این رقم را باید نقد بپردازیم.
وی گفت: 104 هزار میلیارد نیز برای طرح های عمرانی هزینه خواهیم کرد. برای سال آینده حداقل 1200 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه تحویل خواهیم داد و 3500 کیلومتر راه روستایی را آسفالت کرده و 1015 کیلومتر راه فرعی به اصلی را اسفالت می کنیم. در تمامی استان ها ایجاد راه و خطوط راه آهن و... ادامه دارد. 1180 کیلومتر راه آهن تحویل خواهیم داد و حتی کرونا نیز مانع ما نشد. 419 کیلومتر خط راه آهن دوم زنجان را نیز افتتاح می کنیم. در این راستا 558 کیلومتر ازادراه تحویل می دهیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: بزرگترین تونل ایران را تا بهار امسال تحویل خواهیم داد. در بخش عمران شهری 24 پروژه تصفیه خانه فاضلاب را داریم. 80 هزار واحد مسکونی برای محرومین را تحویل می دهیم و 25 هزار کلید را نیز به محرومین تحویل دادیم.
نوبخت توضیح داد: برای خطوط شهری نیز 103 کیلومتر تحویل می دهیم و 15 سد را آبگیری می کنیم. هرکسی که یارانه می گرفت و کسانی که یارانه می گرفتند در سال آتی نیز این رقم را تحویل می گیرند. کسانی که یارانه معیشتی می گیرند نیز پرداخت می کنند.
وی در ادامه یادآور شد: درصورتی که ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی تعلق نگیرد یارانه معیشتی را سه برابر افزایش می دهیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: کارکنان دولت 25 درصد حقوقشان افزایش می یابد و برای بخش بهداشت و درمان نیز مجوز 53 هزار کادر درمانی دیدیم. فوق العاده ویژه کادر درمان را نیز درنظر گرفتیم و برای کادر زندان نیز درنظر گرفتیم و حتی حقوق سربازان را دوبرابر کردیم. حتی برای کارگران و کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند برای رفع دین به این سازمان رقمی را درنظر گرفته ایم. ممکن است برخی منابع ما تحقق پیدا نکند اما در هشت سال اخیر یک روز حقوق به تاخیر نیفتاده و امیدواریم اعداد و ارقام تحقق یابد.
نوبخت تاکید کرد: تلاش می کنیم اجازه ندهیم رفاه مردم دچار اختلال شود و تحریم شرایط را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از مجلس تشکر می کنم و ما کنار مجلس هستیم ما پیشنهاد دهنده هستیم و رسیدگی اصلی را مجلس محترم انجام خواهد داد.
تفاوت بودجه 1400
نوبخت در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از بودجه مابرای بخش های هزینه ای می رود. تمام هزینه های ما در چهار بخش رفاه اجتماعی، آموزش و پژوهش، امور دفاعی و سلامت است و رویکرد ویژه ای به توسعه زیرساخت ها داریم. 52 هزار میلیارد از بخش طرح های عمرانی را پرداخت کردیم. 50 هزار میلیارد از منابع ما در 8 ماه اول تحقق پیدا نکرد و 31 هزار میلیارد نیز صرفه جویی اجباری کردیم و این در حالی است که همسان سازی را انجام دادیم و 54 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت کردیم و از تن خواه بانک مرکزی کمتر استفاده کردیم.
وی افزود: چیزی که نگران کننده است استقراض از بانک مرکزی خواهد بود که آنرا انجام نمی دهیم. تورم ما ناشی از افزایش نقدینگی و تقاضا نیست اما فشار هزینه ناشی از افزایش قیمت ارز قیمت کالاها را افزایش داده است. موظف هستیم مصارف معیشتی مردم را تامین کنیم.
به گفته رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه، نمی توانیم حقوق بازنشستگان و فرهنگیان را از این کمتر کنیم و از بودجه خود دفاع می کنیم و تمام ارقام در بودجه دیده شده است. بودجه ما از نفت زیر 200 هزار میلیارد است و پیشتر بخش بزرگی از بودجه ما از نفت تامین می شد.
مالیات
نوبخت همچنین تصریح کرد: نظام مالیاتی را تغییر دادیم تا مالیات کسانی که درامد دارند و مالیات نمی دهند شناسایی کنیم. ما کسانی را که از تور مالیاتی در می رفتند شناسایی کردیم. بخشی از ساختار جدید مالیات در حال تصویب است تا امکان اخذ عادلانه مالیات بیشتر رخ دهد. ما تمام سختی ها 100 درصد مالیات ها را دریافت کردیم و تعرفه ها را بالا نبردیم. دولت الکترونیک با شفافیت جلوی انحرافات را گرفته است و اشراف کامل از سوی دولت الکترونیک در حال تحقق است.
وی ادامه داد: امسال 180 تا 190 هزار میلیارد تومان به راحتی مالیات خواهیم گرفت و 225 هزار میلیارد تومان بیشتر نخواهد شد.
رشد مثبت اقتصادی
رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: رشد اقتصادی ما در سال آتی مثبت خواهد بود و براساس اعلام مرکز آمار در تابستان امسال زشد اقتصادی مثبت داشتیم و 2 دهم رشد اقتصادی داشتیم و همینکه منفی نبود اتفاق خوبی است.
نوبخت افزود: با توجه به پیش بینی ها رشد اقتصادی ما سال آتی مثبت خواهد بود؛ در بخش تورم نیز سال گذشته تورم رو به کاهش بود اما در ماه های اخیر به دلیل نوسان ارز تورم افزایش یافت. پیش بینی رییس بانک مرکزی این است که حداکثر تورم ما 22 درصد خواهد بود. همچنین حامل های انرژی را اصلا گران نخواهیم کرد. سازمان برنامه و بودجه پاسخگو است و درخواست داریم در سازمان برنامه ریزی و بودجه شنونده نظرات هستیم و خود را موظف می دانیم پاسخگو باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/436707/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی