اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گوش شنوای وزیر نفت در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی وزارت نفت

گوش شنوای وزیر نفت در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وزیر نفت در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی حاضر در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت از نزدیک به بررسی دستاوردهای این شرکت‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت) پس از پایان آیین رسمی گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت به سراغ غرفه‌های شرکت‌های داخلی در سالن‌های 7، 8، 10 و 11 رفت و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دیدگاه‌های نمایندگان آن‌ها قرار گرفت.
آغاز تولید از سکوی فاز 13 آلفا تا پایان سال
وزیر نفت در جریان این بازدید با حضور در غرفه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در جریان وضع توسعه پروژه‌های نفتی این قرارگاه قرار گرفت و گفت: سکوی فاز 13A میدان گازی شمترک پارس جنوبی که در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در حال تعمیر است، امسال باید به بهره‌برداری برسد.
همچنین، در این بازدید نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در پاسخ به وزیر نفت گفت: این سکو با چهار حلقه چاه تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد. 
نماینده این قرارگاه طرح توسعه میدان آزادگان را از دیگر پروژه‌های نفتی در حال اجرای قرارگاه خاتم‌الانبیا دانست و افزود: همچنین تلمبه‌خانه شماره یک خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: طرح دیگر این قرارگاه در صنعت نفت، ساخت پالایشگاه مهر خلیج‌فارس است که با بهره‌برداری از آن امسال، به ظرفیت پالایشی کشور افزوده خواهد شد. 
دستاوردهای وزارت نفت دولت سیزدهم در موزه صنعت نقت ثبت شود
براساس این گزارش، وزیر نفت در بازدید از غرفه اداره اسناد و موزه‌های صنعت نفت گفت: این اداره تنها مسئول گرداوری اسناد نفتی ایران است. از سال 1400 تاکنون اتفاق‌های بزرگی در این صنعت در بخش بالادست و پایین‌دست رقم خورده، ازاین‌رو یکی از وظیفه‌های موزه‌های صنعت نفت، ثبت این وقایع و اطلاع‌رسانی آن‌هاست.
نماینده این اداره نیز در پاسخ به وزیر نفت گفت: در وزارت نفت دولت سیزدهم تشکیل بخش تاریخ شفاهی صنعت نفت به‌عنوان زیرمجموعه مدیریت دانش در این اداره در اولویت قرار گرفته و در ابتدا مصاحبه با مدیران شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام، و مصاحبه با مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران نیز آغاز شده است.
حمایت تمام‌قد وزارت نفت از سازندگان داخلی
در ادامه، نماینده شرکت فراتک خطاب به وزیر نفت در بازدید از غرفه این شرکت، گفت: یکی از پروژه‌های مهم این شرکت تولید لوله‌های جی‌آراس (لوله‌های درون‌چاهی بدون درز) است. بیش از دو سال است که کارخانه تولید این مدل لوله‌ها با ظرفیت 3 هزار کیلومتر در سال، در شهرستان سپیدان استان فارس به بهره‌برداری رسیده است. نخستین قرارداد تولید این مدل لوله به‌تازگی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا شده است.
وزیر نفت با قدردانی از همه سازندگان بار اول کالاهای اساسی صنعت نفت در غرفه شرکت فراتک تأکید کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم، از همه سازندگان داخلی حمایت کامل خواهد کرد.
نصب بزرگ‌ترین برج‌های تقطیر کشور در پتروشیمی‌های پتروکیمیا، دنا و سیراف
نماینده شرکت ماشین‌سازی اراک در بازدید اوجی از غرفه این شرکت با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون در ساخت سه پتروشیمی پتروکیمیا، دنا و سیراف مشارکت دارد، گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین برج‌های تقطیر پتروشیمی ایران به ارتفاع 132 متر در این پتروشیمی‌ها در حال نصب هستند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت ماشین‌سازی اراک در ساخت تأسیسات سطح‌الارضی طرح توسعه میدان بی‌بی‌حکیمه و میدان نرگسی نیز مشارکت جدی دارد.
اعتماد بیشتر به سازندگان داخلی در صنعت نفت
بر طبق این گزارش، نماینده شرکت رال که در زمینه غواصی در عمق زیاد در دریا فعال است، خطاب به وزیر نفت گفت: تمام فناوری‌های لازم برای غواصی در عمق زیاد، طی سه سال اخیر در نبود شرکت‌های خارجی در ایران بومی‌سازی شده است و در سال‌های اخیر در پروژه‌های تعمیر و نگهداری تأسیسات زیردریایی و سکوهای پارس جنوبی و سایر میدان‌های نفتی و گازی در خلیج‌فارس همکاری داشته‌ایم.
شرکت فاتح صنعت، مقصد بعدی وزیر نفت در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت بود. اوجی خطاب به نماینده شرکت فاتح صنعت پرسید: هم‌اکنون چالش شما در صنعت نفت کشور چیست؟ که نماینده این شرکت در پاسخ گفت: اعتماد بیشتر به سازندگان داخلی در صنعت نفت، یکی از دغدغه‌های سازندگان داخلی است.
ساخت 20 رشته تکمیلی درون‌چاهی با فشار 10 هزار پی‌اس‌آی
همچنین در جریان این بازدید نماینده شرکت بسط انرژی پرشیا در گفت‌وگو با وزیر نفت بیان کرد: هم‌اکنون این شرکت در حال ساخت رشته‌های تکمیلی درون‌چاهی با فشار 5 و 10 هزار پوند بر اینچ مربع است، به‌تازگی نیز کارخانه‌های ما در حال ساخت 20 رشته تکمیلی درون‌چاهی با فشار 10 هزار پی‌اس‌آی و 90 رشته تکمیلی با فشار 5 هزار پی‌اس‌آی برای شرکت ملی نفت ایران هستند.
وزیر نفت خطاب به نماینده شرکت بسط انرژی پرشیا گفت: وزارت نفت براساس برنامه‌ریزی خود طی سال‌های آتی 40 حلقه چاه گازی جدید در میدان مشترک پارس جنوبی و 500 حلقه چاه جدید در میدان مشترک آزادگان حفاری خواهد کرد، ازاین‌رو به‌شدت به کالاهایی همچون رشته‌های تکمیلی درون‌چاهی نیازمند است. ان‌شاءلله بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های داخلی در این زمینه استفاده کنیم.
شرکت‌های ایرانی دوشادوش شرکت‌های روسی در چشمه‌خوش
وزیر نفت در ادامه از غرفه شرکت آی‌اوآی‌دی در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بازدید کرد. نماینده شرکت آی‌اوآی‌دی خطاب به وزیر نفت گفت: هم‌اکنون 10درصد از پروژه توسعه میدان نفتی چشمه‌خوش با همکاری شرکت زِداِن‌وستوک روسیه از سوی شرکت ما انجام می‌شود. همچنین، با همکاری شرکت چینی ساینوپک مدیریت تولید تمام چاه‌های نفتی در میدان مشترک آزادگان را انجام می‌دهیم.
ناوگان‌های داخلی حفاری دریایی فعال‌تر شوند
وزیر نفت در بازدید از غرفه شرکت توسعه حفاری تدبیر تأکید کرد: این شرکت هم‌اکنون چهار دکل حفاری خشکی دارد و بهتر است هرچه سریع‌تر در بخش حفاری دریایی نیز ناوگان خود را فعال کند.
دغدغه ارتباط‌گیری بیشتر با شرکت‌های نفتی و گازی داریم
نماینده شرکت زمهریر، سازنده مخازن کرایوژنیک نیز طی بازدید وزیر نفت از غرفه این شرکت گفت: هم‌اکنون مخازن زیادی را برای شرکت‌های نفتی و گازی در کشور ساخته‌ایم و چالش کنونی ما با این صنعت، ارتباط‌گیری و اعتماد بیشتر شرکت‌های نفتی و گازی به سازندگان داخلی است.
کمک 100 میلیون دلاری به حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور
وزیر نفت در غرفه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تأکید بر اینکه بهتر است در حوزه بهینه‌سازی، حمل‌ونقل، نیروگاه‌ها و صنایع عمده فعالیت این مجموعه دوسه برابر شود، گفت: طی سال اخیر فعالیت‌های قابل قبولی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه موتورخانه‌های ساختمان‌های دولتی انجام شده است که به نظر می‌رسد باید این کار را به صنایع عمده به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی کشور توسعه دهیم.
نماینده شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در پاسخ به وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون در دولت سیزدهم 100 میلیون دلار به حوزه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهر کشور برای کاهش مصرف سوخت کمک کرده‌اند، گفت: طی سه ماه آینده 100 میلیون دلار دیگر از سوی این شرکت به حوزه ریلی کشور برای کاهش مصرف سوخت کمک خواهیم کرد.
ساخت پمپ‌های اسکروپ با فشار 330 بار
نماینده شرکت «دانش قطعه ثمین»، سازنده مبدل‌های حرارتی، خطاب به اوجی که به بازدید این غرفه رفته بود گفت: هم‌اکنون محصولات ما در شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت و گاز کارون استفاده شده است. همچنین این شرکت در زمینه ساخت پمپ‌های اسکروپ با فشار 330 بار که در تأسیسات فرآوررشی استفاده می‌شود، به دستاوردهای خوبی در پالایشگاه نفت شازند اراک رسیده است.
پرداخت 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان
وزیر نفت سپس از غرفه صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت بازدید کرد. نماینده صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت خطاب به وزیر نفت گفت: این صندوق تاکنون بیش از 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان داده است، هم‌اکنون نیز 250 شرکت دانش‌بنیان به‌صورت مستقیم در زمینه تولید بار اول با این صندوق همکاری مالی دارند. در دولت سیزدهم تعداد شرکت‌هایی که با این صندوق همکاری دارند دو و نیم برابر شده است و فردا نخستین گشایش اعتباری داخلی به‌منظور تأمین مالی پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت برای این شرکت‌ها باز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیانی که از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت استفاده کرده‌اند هم‌اکنون در زمینه احیای چاه‌های کم‌بازده نفت فعال شده‌اند، تصریح کرد: نخستین چاه در صنعت نفت در شرکت نفت و گاز اروند با ظرفیت دو هزار بشکه احیا شده است.
وزیر نفت خطاب به نماینده این صندوق کرد: در زمان شروع کار وزرات نفت در دولت سیزدهم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت 150 شرکت بود که این تعداد هم‌اکنون به 670 شرکت رسیده است. هم‌اکنون یک میلیارد دلار در قالب هزار قرارداد با این شرکت‌ها امضا شده و نگاه ما برای تحقق برنامه‌های ازپیش‌تعیین‌شده به‌سمت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.
اوجی تأکید کرد: صنعت نفت ایران زیر سایه تحریم‌ها توانسته است به خودکفایی 85درصدی در تجهیزات و کالاهای مورد نیاز خود برسد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1228146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی معنادار از صفحه یک روزنامه وطن امروز درباره رئیسی

حضور پدر آیت‌الله آل‌هاشم از حال فرزندش در بیت امام جمعه تبریز

دستور پوتین برای اعزام 2 هواپیما و بالگردهای ویژه از روسیه به تبریز

وضعیت هوا در عملیات جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

عطریانفر: رئیسی منتخب ملت است/ سلامتی او آرزوی همه ماست

آخرین اخبار عملیات امداد در مورد حادثه بالگرد رئیس جمهور

از درخواست واعظی درباره رئیسی تا دعای شریعتمداری برای دوست دیرینه‌اش

جزئیات بیماری پادشاه عربستان

رئیس هلال احمر: گروه‌های امدادی همچنان در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور هستند

در پی حادثه برای بالگرد رئیس جمهور، هند با مردم ایران ابراز همبستگی کرد

دعای همتی برای رئیس جمهور و همراهانش

مجلسی‌ها به سانحه بالگرد رئیسی واکنش نشان دادند

پشت این در 30 فلسطینی به شهادت رسیدند

ابراز نگرانی سوریه از سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران

ترکیه: تیم امدادی به ایران اعزام شده است

ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ایران

مراسم دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان در شهرهای مختلف

از دست نوشته حدادعادل برای رئیسی تا نگرانی مجید انصاری برای رئیس جمهور

خط و نشان عضو برجسته کابینه جنگ اسرائیل برای نتانیاهو

دعای پزشکیان برای سلامتی ابراهیم رئیسی

توئیت متفاوت وزیر دولت روحانی در خصوص حادثه بالگرد رییس جمهور

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

اظهارات مهم صفری: دو بار با آقای آل هاشم تماس برقرار شده و ایشان گفته بودند صدای آمبولانس ها را می‌شنوم

اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی»

راز تربیت تک فرزند موفق، مستقل و مودب

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

همه مقصران معرفی و مجازات شوند

تهیه کننده جنجالی سریال «شهرزاد» به شبکه خانگی برمی گردد!

تماس تلفنی آیت‌الله مکارم شیرازی با رئیس دفتر رئیس‌جمهور

محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

واکنش محسن رضایی به سانحه برای بالگرد رئیسی

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی: صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند

دعای مردم جزیره کیش برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه

فوری/ مجریان صدا و سیما مشکی پوشیدند

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

هدف قرار دادن نظامی اسرائیلی توسط تک‌تیراندازهای قسام

پریناز ایزدیار را بیشتر بشناسید

اردوغان: از سانحه هوایی که برای رئیس جمهور ایران پیش آمده بسیار متاسف هستیم

عراقچی برای رئیسی و امیرعبداللهیان آرزوی سلامتی کرد

اطلاعیه شماره 3 ستاد ملی هلال‌احمر‌ درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

بارزانی: برای رئیس‌ جمهور ایران و همراهانش دعا می‌کنیم

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

هلال احمر: اخبار رسمی در قالب اطلاعیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود

معاون دادستان تهران: بهانه‌ای برای تعطیلی مغازه‌های طلافروشی وجود ندارد

رئیس مطالعات بین‌المللی انرژی: در آینده باید صادرات نفت را باید با واردات بنزین تهاتر می کنیم

استاد اقتصاد دانشگاه کانادا: در کشورهای آمریکای لاتین رایزن بازرگانی نداریم

وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

صادق خان: من بابت ریاست جمهوری مجدد ترامپ نگرانم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی