اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی تحلیل ویژه

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وطن امروز / « معادله پیروزی » عنوان یادداشت روز در روزنامه وطن امروز به قلم محمدمهدی‌جوادی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1- معادله ایران و رژیم صهیونیستی اکنون دقیقا در نقطه مقابل شرایط قبل از عملیات «وعده صادق» است. ایران با انتقام قانونی و حساب شده خود از رژیم صهیونیستی، توانست هم بازدارندگی خود را به شکل ملموسی ترمیم کند و ارتقا دهد، هم رژیم صهیونیستی را وادار کرد از این به بعد در معادله تحمیلی ایران رفتار کند و هم معادلات در سایر جبهه‌های نبرد جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را تغییر داد. عملیات «وعده صادق» دقایق نخست بامداد 26 فروردین، فلسطینی‌ها را روی پشت بام برد و اشغالگران را در پناهگاه‌های زیرزمینی محبوس کرد. همه دنیا دید ایران تنها در چند ساعت می‌تواند همه آسمان را در سرزمین‌های اشغالی به کنترل خود درآورد. در واقع ایران در عملیات «وعده صادق» آسمان فلسطین اشغالی را آزاد کرد. همانگونه که عملیات توفان الاقصی نشان داد آزادسازی اراضی اشغالی نیز یک هدف دست‌یافتنی است. 7 اکتبر و 26 فروردین همه انگاره‌های روانی درباره شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیستی را از بین بردند. نابودی اسرائیل یک هدف دست‌یافتنی و در دسترس جلوه کرد. در سرزمین‌های اشغالی این واقعیت به معنای دیگری دریافت شد. اینکه اسرائیل دیگر محلی امن برای زندگی نیست. از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون، این رژیم تا این اندازه آسیب‌پذیر نبوده است. بنیامین نتانیاهو این وضعیت آسیب‌پذیری را به شکل دیگری مطرح کرده است. او دیروز در اظهاراتی گفت اسرائیل اکنون در بحران حفظ موجودیت قرار دارد.
2- آنچه عوامل رژیم صهیونیستی صبح جمعه، با چند ریزپرنده در اصفهان انجام دادند؛ نه یک عملیات واکنش متقابل به عملیات «وعده صادق» بود و نه حتی یک اقدام خرابکارانه موفق. خود مقامات رژیم صهیونیستی تعبیرهای جالبی درباره این حمله کوادکوپتری به ایران مطرح کرده‌اند. بن گویر، وزیر امنیت قومی کابینه نتانیاهو گفته است این حمله یک اقدام بی‌خاصیت یا به تعبیر دیگر، یک کار بی‌خاصیت بوده است. منوشه امیر، روزنامه‌نگار قدیمی اسرائیلی نیز درباره این اقدام گفت این همه توان اسرائیل برای ضربه زدن به ایران در شرایط فعلی است. رژیم صهیونیستی برای پاسخ به عملیات «وعده صادق» ایران که همه دنیا را متوجه قدرت بی‌بدیل تهران در غرب آسیا کرد، دست به دامان موساد و شیوه‌های این دستگاه برای خرابکاری در ایران شد. یعنی همان شیوه‌ای که چند دهه است رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران به کار می‌برد. تصور اینکه رژیم صهیونیستی در مقابل عملیات «وعده صادق» ایران ناگزیر به همان شیوه‌های قدیمی موساد برای عملیات در ایران و نپذیرفتن مسؤولیت آن شده، تصور دلچسبی است. ماجرای اصفهان نشان می‌دهد دست رژیم صهیونیستی برای مقابله به مثل با ایران بسته است. آنها قدرت مقابله به مثل در برابر ایران را ندارند. سرخوردگی گسترده اشغالگران ساکن سرزمین‌های اشغالی پس از عملیات «وعده صادق»، حالا با واکنش تقلبی رژیم تل‌آویو در ماجرای صبح جمعه در اصفهان، تشدید شده است. اگر حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی، تعداد زیادی از ساکنان غاصب را نسبت به مهاجرت از آن سرزمین ترغیب کرد؛ اما ماجرای ریزپرنده‌های اطراف تاسیسات اصفهان، حتما تمایل آنان برای خروج از سرزمین‌های اشغالی را بیشتر کرده است.
3- برخی تلاش می‌کنند این انگاره را جا بیندازند که ضعف مفرط تل‌آویو در مقابل ایران ناشی از عدم تمایل آمریکا به حمایت از این رژیم در وضعیت فعلی و تمایل بایدن به خروج نتانیاهو از قدرت است. اگر چه اختلافات بایدن و نتانیاهو به واسطه وضعیت رقابت‌های داخلی آمریکا یک واقعیت است اما قطعا دلیل ضعف تل‌آویو در مقابل تهران، این اختلاف نیست. کما اینکه پس از عملیات 7 اکتبر، این دولت بایدن بود که بلافاصله مدیریت میدان را در سرزمین‌های اشغالی در دست گرفت و مانع فروپاشی ساختار سیاسی - حاکمیتی رژیم صهیونیستی شد. 7 ماه جنایت ارتش صهیونیستی در غزه با حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و بایدن انجام شد. آمریکا جدا از حمایت‌های مالی و تجهیزاتی - نظامی، در عرصه بین‌المللی نیز همه خود را برای اسرائیل هزینه کرد. واشنگتن بارها مقابل اراده کشورها برای متوقف کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه ایستاد. دولت بایدن پنجشنبه، یعنی ساعاتی قبل از حادثه اصفهان نیز در مقابل اکثریت اعضای شورای امنیت ایستاد. در حالی که اکثر اعضا به عضویت رسمی کشور فلسطین در سازمان ملل رای داده بودند، نماینده آمریکا به این مصوبه هم رای منفی داد و هم آن را وتو کرد تا یک بار دیگر تمام‌قد، پایبندی‌اش را به حمایت از اسرائیل و حفظ موجودیت این رژیم نشان دهد. بنابراین آمریکا، یعنی آمریکای بایدن تمام‌قد پشت رژیم صهیونیستی ایستاده است و ابایی از اینکه شریک جرم ارتش صهیونیستی در غزه دانسته شود نیز ندارد. این حمایت‌ها به شکل دیگری در مقابل ایران نیز نمایان شده است. این آمریکا بود که لایه‌های پدافندی را برای مقابله با پرتابه‌های ایران در عملیات «وعده صادق» مدیریت کرد. 
جنگنده‌های آمریکایی از دریای مدیترانه تا خاک سوریه، عراق و اردن نیز به مواجهه با پهپادهای ایرانی برخاستند. بنابراین در منازعه میان ایران و رژیم صهیونیستی، آمریکا چه در حوزه سیاسی و چه در میدان، کنار اسرائیل ایستاده و در حال حراست از این رژیم در مقابل ایران است اما اگر آمریکا رژیم صهیونیستی را از حمله به ایران منع می‌کند، قطعا دلیلش اطلاع واشنگتن از قدرت دفاعی و تهاجمی ایران است. قدرتی که در صورت لزوم می‌تواند منافع و پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب آسیا را به آتش بکشد. کما اینکه وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از حمله ریزپرنده‌های رژیم صهیونیستی به اصفهان، اعلام کرد کشورش نه اطلاع و نه نقشی در این ماجرا نداشته است. بنابراین ضعف مفرط رژیم صهیونیستی در مقابل ایران در شرایطی است که آمریکا تمام‌قد پشت این رژیم ایستاده است. این نکته مهم باعث می‌شود فهم واقع‌بینانه‌تری از تحولات منطقه، بویژه منازعه میان ایران و رژیم اشغالگر قدس داشته باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1221548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

جایگزین کردن پرچم فلسطین با پرچم آمریکا در دانشگاه جورج‌واشنگتن توسط حامیان فلسطین

عاقبت سریال دیدن به جای درس خوندن!

قالیباف: در سال 104 میلیارد دلار فقط در حوزه انرژی فسیلی سرمایه از دست می‌دهیم

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

وقتی اسرائیل، غرب را از دست می‌دهد

همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه

آملی‌ لاریجانی: اگر انسان عمل و قولش یکسان نباشد، اثرگذار نیست

ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران

هفت روز دیگر طرح فجرانه کالابرگ تمام می‌شود

تابوشکنی صداوسیما: پخش صدای شجریان و نمایش ساز لطفی

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود

وعده کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت

میزان صادرات نفت اعلام شد

برپایی چادر بر آوار خانه‌های ویران شده در بیت لاهیا

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

عمو پورنگ بازیگر شد!

شازده قاجار مثل همیشه عصبانی و ناراضیه!

تحلیل نقوی حسینی درخصوص چرخش ناگهانی و رادیکالی برخی سیاسیون

تصاویر حزب‌الله لبنان از حمله به مقر سربازان صهیونیست در شهرک شتولا

تظاهرات ضد اسرائیلی در لیسبون پرتغال

چه خبر از دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم؟

پاگشای برقی‌ها در بازار خودرو

دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد

سرنگونی 6 پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی

رکود نسبی در هفته ریزش شاخص بورس

آمادگی 4 هزار شعبه برای اخذ رای تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران

آل اسحاق: آینده روابط ایران و عراق به سرمایه گذاری‌های مشترک بستگی دارد

تیراندازی کشتی جنگی آمریکایی به یک ماهیگیر یمنی

حضور یهودیان حامی فلسطین در اعتراضات دانشجویی آمریکا

لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو

سرتیفیکیت نقی صادر شد!

تجلیل از نیروهای شرکتی و خدماتی بنیاد کرمانشاه

ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه؛ وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟

9 برداشتی که از «مست عشق» برمی آید

عمو پورنگ بازیگر شد

شکاف فزاینده واشنگتن و تل‌آویو بر سر پایان جنگ غزه

قیمت طلا تکان خورد

مهاجری: وای به حال دانشگاهی که جمیله علم‌الهدی عضو هیات جذب اساتیدش باشد

تورم آلمان دوباره افزایش یافت

بازیگر «یانگوم» با استایلی متفاوت!

ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین

ایده «خشایار» برای کسب درآمد

رانت 69 میلیارد دلاری برای وارد کنندگان

پزشک بیمارستان غزه در زندان اسرائیل به شهادت رسید

زنانی که مثل «لیلا حاتمی» در جشنواره کن رئیس شدند

سردار شیرازی: فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند

حسن خجسته: در طول تمام این سال‌ها درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی