اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چرا اصلاح طلبان شيفته احمدي نژاد هستند؟ / محمد صرفي تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:


اصلاح طلبان مي‌کوشند با سياه نمايي و بزرگنمايي برخي ضعف‌هاي احمدي نژاد، خيانت‌هاي خود را در ماجراي فتنه 88 توجيه کرده و به دست فراموشي بسپارند

جريان اصلاح طلب مدعي بيزاري شديد از محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور سابق است. اما اندکي تامل در شواهد موجود و نوع رفتار و سلوک سياسي اين جريان، نه تنها اين مدعا را رد مي‌کند بلکه حاکي از علاقه و شيفتگي اصلاح طلبان به احمدي نژاد است. مرور و رصد رسانه هاي زنجيره اي و وابسته به جريان اصلاح طلب به روشني گوياي اين شيفتگي است. اين رسانه ها از هيچ بهانه اي براي طرح درشت – نه درست- نام احمدي نژاد غفلت نمي‌کنند. اگر چه سعي دارند اين مطرح کردن را هميشه در پوسته اي ظاهري از نگاه انتقادي به مخاطب عرضه کنند اما خود نيز به خوبي مي‌دانند که در دنياي سياست گمنامي حتي از بدنامي نيز بدتر است و از اين رو بي هيچ مناسبت و زمينه‌اي هر از گاهي احمدي نژاد را به سوژه اصلي رسانه هاي خود بدل کرده و به سراغ نزديکان وي مي‌روند. اما دليل اين شيفتگي چيست؟

1- اصلاح طلبان سعي دارند احمدي نژاد را تجسمي از اصولگرايي و جريان اصولگرايي را در وي خلاصه و معرفي کنند. در چنين وضعيتي هجمه به اصولگرايان و رقابت با آنها کار سختي نيست. احمدي نژاد سابقه دو دوره رياست جمهوري را در کارنامه خود داشته و طبيعتاً در اين ديکته 8 ساله مي‌توان غلط‌هاي قابل توجهي براي مانور دادن و تخريب کردن يافت.

2- اصلاح طلبان به احمدي نژاد به عنوان يک سپر سياسي نگاه مي کنند. اين جريان مي‌کوشد با سياه نمايي و بزرگنمايي برخي ضعف‌هاي احمدي نژاد، خيانت‌هاي خود را در ماجراي فتنه 88 توجيه کرده و به دست فراموشي بسپارد. اصلاح‌طلبان با دادن آدرس غلط و تفسيري دلخواه و البته غيرواقعي از فتنه، رفتار غلط احمدي‌نژاد در مناظره‌هاي تلويزيوني را عامل و منشاء فتنه معرفي مي‌کنند. از اين منظر اصلاح طلبان هيچ علاقه‌اي به کنار گذاشتن اين سپر سياسي و رويارويي با سوالات جدي درباره مسائل سال 88 را ندارند.

3- يکي از ويژگي هاي اصلي احمدي نژاد، پتانسيل وي براي ايجاد فضاي دوقطبي در عرصه سياست است. وي اين پتانسيل را در انتخابات سال 84 و در رقابت با هاشمي رفسنجاني با ايجاد دوقطبي فقر و غنا و عدالت و ثروت به نمايش گذاشت و انتخابات سال 88 اوج نمايش اين دوقطبي سازي بود. در اين سال علي رغم عدم حضور هاشمي، احمدي نژاد عملا سه نامزد ديگر را از گردونه رقابت خارج و انتخابات را به عرصه تقابل خود با هاشمي تبديل کرد. اصلاح طلبان به دلايل مختلفي که توضيح آن مقاله اي مفصل و جدا نياز دارد، از ايجاد دوقطبي و فضاي پر زد و خورد سياسي استقبال مي کنند.

4- اصلاح طلبان مي‌دانند که براي ايجاد اختلاف در اردوگاه اصولگرايان، هيچ برگي بهتر از برگ احمدي نژاد در دست ندارند. احمدي نژاد از سويي خود را خارج از اردوگاه اصولگرايان مي‌داند و اصولگرايان نيز نظرات مختلف و گاه متضادي درباره وي دارند. حضور پررنگ احمدي نژاد در ميدان سياسي، پيش از آنکه تهديدي براي اصلاح طلبان باشد، عاملي تنش آفرين در اردوگاه اصولگرايان خواهد بود.

5- اصلاح طلبان در 8 سال دوره رياست جمهوري احمدي نژاد، تصويري سياه و تيره و تار از کشور ارائه کرده و مسبب اين وضعيت را نيز احمدي نژاد معرفي کردند. اين سياه نمايي غيرمنصفانه همچنان نيز ادامه دارد. از اين رو رويه اقتصادي جريان اصلاح طلبي براي پنهان کردن مشکلات، ضعف ها و کم کاري‌هاي اقتصادي خود نياز به يک سيبل انحرافي دارد. سيبلي که بتواند انتقادها و مطالبات اقتصادي را به سمت آن هدايت کرد و خود در امان ماند. به زبان ساده تر مي‌توان گفت اصلاح طلبان اقتصادي يا به عبارت دقيق تر همان کارگزاران، اگر نمره شان در کلاس اقتصاد 2 باشد نياز به رقيبي با نمره صفر دارند تا خود را شاگرد اول کلاس معرفي کرده و برايشان سوت و کف بزنند!

6- هر گروه و جريان سياسي همانقدر که نياز به دوست و متحد دارد نياز به دشمن نيز دارد. دشمني که بوسيله آن هويت خود را تعريف کرده و از تهديد آن براي همگرايي و انسجام در اردوگاه خودي استفاده کند. اين دشمن لازم نيست عملاً و واقعاً هم دشمن باشد. همين که هواداران وي را دشمن تلقي کنند، کفايت مي کند. احمدي نژاد براي اصلاح طلبان چنين کارکردي دارد. عاملي براي ارعاب و در نتيجه انسجام هواداران.

آنچه گفته شد نوع نگاه و بازي عمدتاً رواني و رسانه اي اصلاح طلبان با کارت احمدي نژاد است. اينکه نسبت و نگاه احمدي نژاد به اين بازي اصلاح طلبان چگونه است و اردوگاه اصولگرايان بايد با اين بازي چه کند، موضوعاتي جداگانه و البته قابل بررسي هستند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/333/

نظرات شما

admin-magz

علي

اگر دولت روحاني کار مثبتي در کارنامه خود داشت به فرافکني روي نمي اورد ۰جريان رحيمي را بچه ها هم ميدانند که فقط سياسي و انتقام جويي است ودر هر صورت خدمات احمدي نژاد از راهها ومدارس ومسکن بر کسي پوشيده نيست واگر دولت يازدهم راست مي گويد از همان کارهاي ايراد دار احمدي نژاد انجام دهند هميشه مردم زحمت کش وفقير دعاگوي او هستند

۰۲/۱۲/۱۳۹۳

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی