اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اخبار ويژه روزنامه هاي 27 دي:

خطري که مديران دو تابعيتي دارند/فريب سفر ارزان به مالزي را نخوريد/علت پياده روي ظريف و کري/زمزمه‌هاي نقش يک نماينده در پديده شانديز اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه-اخبار ويژه روزنامه هاي امروز 27 ماه 1393 به شرح زير منتشر مي شود:


*کيهان

روزنامه ايران: دولت مي‌تواند اما يارانه‌ها را سامان نمي‌دهد!

رها شدگي موضوع هدفمندسازي يارانه‌ها و حذف افراد پردرآمد، صداي روزنامه دولتي ايران را نيز درآورد.

اين روزنامه در تحليلي خاطرنشان کرد: هفته گذشته تشکيل همايش بزرگ اقتصاد ايران مهم‌ترين خبر مطرح در ميان اقتصاديون و علاقه‌مندان امور اقتصادي کشور بود. سخنان رئيس‌جمهوري محترم در خصوص ضعف نظام اطلاعاتي کشور براي تشخيص گروه‌هاي کم‌‌درآمد و پردرآمد و تخصيص عادلانه يارانه‌هاي نقدي ميان آنها، مخصوصا به عنوان شاکله مباحث اين همايش براي چند روزي نقل محافل مطبوعاتي بود که براي بهره‌برداري حق به جانب از اين گونه صداقت‌ها و صراحت‌ها چشم‌پوشي نمي‌کنند. با اين حال درخواست رئيس‌جمهور از فرهيختگان نيز براي ارائه پيشنهادهاي تازه در اين زمينه قابل توجه بود، چرا که رئيس‌جمهوري تيمي از بهترين کارشناسان اقتصادي را دور خود جمع کرده و به برکت اين تيم در طول اين مدت اندک که از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد، براي پيچيده‌ترين معضل اقتصادي کشور از جمله تورم چاره‌سازي کرده است.

نويسنده مي‌افزايد: سوال اساسي آن است که آيا مشکل شناسايي گروه‌هاي کم درآمد و پردرآمد براي تخصيص يارانه‌هاي نقدي يک مشکل سياسي است يا يک مشکل فني؟ مشکل بتوان گفت که جنبه فني نظام اطلاعات اقتصادي کشور در شناسايي گروه‌هاي مخاطب با دشواري روبه‌رو بوده باشد، زيرا به وضوح برخي مشاهده‌ها و ملاحظه‌هاي عيني از اختلاف‌هاي طبقاتي و درآمدي دهک‌هاي جامعه، مجالي براي ترديد در اين ميان باقي نمي‌گذارد. آيا نوشته‌هاي روزنامه‌ها و آمارهايي که از مسافرت‌هاي تفريحي به آن سوي مرزها منتشر مي‌شود، براي اين منظور کافي نيست؟ چه تعداد از ايرانيان در سال‌هاي 2012، 2013 و 2014 که همزمان با اوجگيري نرخ دلار بر اثر تحريم‌ها بود، مثلا به ترکيه رفته‌اند، يا به امارات و کشورهاي اروپايي و آمريکايي سفر کرده‌اند؟

ايران در ادامه نوشت: حتي بدون مراجعه به آمارهاي گمرک جمهوري اسلامي ايران، ح��اقل نگارنده به آمار اين مسافران واقف است، تا چه رسد به بانک‌هاي اطلاعاتي که يقينا به آمار دقيق مسافراني که به هر دليلي از مرزهاي کشور خارج شده و با داشتن استطاعت مالي بالاتر از حد معمول ولو يکبار در سال به سفرهاي تفريحي يا زيارتي (منهاي سفر به عتبات عاليات) و حتي ماموريت‌هاي اداري خارج از کشور رفته‌اند وقوف کامل دارند. لذا به نظر نمي‌رسد مشکل موجود در رابطه با يارانه‌هاي نقدي، جنبه فني آن باشد، مشکل هر چه که باشد بايد توضيح داده شود که پرداخت سالانه 45 هزار ميليارد تومان يارانه نقدي معادل فرصت‌‌سوزي براي ايجاد چه تعداد فرصت اشتغال در کشور يا معادل سرمايه‌گذاري براي چند درصد رشد توليد ناخالص ملي بوده است؟

گفتني است دولت در فروردين امسال اقدام به ثبت‌نام مجدد داوطلبان يارانه و دعوت به انصراف مردم کرد اما اين کار موفقيتي به همراه نداشت، پس از آن کارشناسان مختلف خواستار حذف دهک‌هاي پردرآمد (لااقل تا سقف 10 ميليون نفر) يا شناسايي افراد نيازمند و اختصاص صرف يارانه به آنان کرده‌اند اما دولت به خاطر برخي بي‌همتي‌ها، متقابلا انگيزه‌هاي سياسي و انتخاباتي و... از انجام مسئوليت طفره رفته است.

گزارش محرمانه اسرائيل به استقبال انزواي جهاني مي‌رويم

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در گزارشي محرمانه نسبت به انزواي گسترده اين رژيم در سال ميلادي جديد هشدار داد.

روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: در گزارش محرمانه وزارت امور خارجه اسرائيل در مورد انزواي بين‌المللي شديدي که اين رژيم با آن مواجه است، هشدار داده شده است. در اين گزارش محرمانه برخي عواقب احتمالي افزايش بحران سياسي اسرائيل از جمله افزايش تحريم‌هاي اقتصادي و دانشگاهي، محدود شدن واردات تجهيزات امنيتي و از دست دادن حمايت آمريکا قيد شده است.

اين گزارش محرمانه که وزارت امور خارجه اسرائيل آن را تهيه و به تمام نمايندگي‌هاي اين رژيم در سراسر جهان ارسال کرده در مورد احتمال آسيب‌هاي ديپلماتيکي که اسرائيل به خاطر اقداماتش با آن مواجه خواهد بود، هشدار داده است.

اين گزارش محرمانه را که گيلعاد کوهن، معاون مدير کل امور هماهنگي وزارت امور خارجه اسرائيل تهيه کرده، خلاصه‌اي است از ارزيابي که اويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اين رژيم انجام داده است. گزارش تصريح مي‌کند مقامات اسرائيل بايد به تحولات داخلي اروپا و همچنين آثار تحولات آتي اين قاره بر اوضاع اسرائيل توجه کافي داشته باشند.

يديعوت آحارونوت نوشت: يکي از خطراتي که وزارت امور خارجه اسرائيل خود را براي مقابله با آن آماده مي‌کند، عبارت است از افزايش تحريم کالاهايي که در شهرکها توليد مي‌شوند به ويژه از سوي اروپا. اين اقدام مي‌تواند تاثيرات زيادي بر واردات محصولات کشاورزي اسرائيل داشته باشد. نکته ديگري که از اهميت زيادي برخوردار است، مسئله کاهش واردات تجهيزات امنيتي و تامين قطعات يدکي مورد نياز اسرائيل است، مسئله‌اي که مي‌تواند بيش از هر چيز امور دفاعي اسرائيل را تحت تاثير قرار دهد.

همچنين سازمانهاي امداد اروپايي در حال اجراي پروژه‌هاي متعدد در کرانه باختري و شرق بيت‌المقدس هستند و وزارت امور خارجه اسرائيل نگران است اين سازمانها به خاطر خسارات وارد شده در نتيجه اقدامات ارتش اسرائيل درخواست غرامت کنند. در سال‌هاي اخير بانک‌هاي مهم و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري دانمارک، نروژ، ايرلند و هلند تصميم گرفته‌اند که همکاري با موسسات مالي که در اين مناطق فعاليت مي‌کنند و همچنين سرمايه‌گذاري در اسرائيل را متوقف کنند.

وزارت دارايي اسرائيل نگران است که موسسات مالي بيشتري از اين روند تبعيت کنند و ميليون‌ها دلار سرمايه در نقاط ديگر سرمايه‌گذاري شوند. زيرساخت‌هاي اسرائيل هم در معرض خطر قرار دارند. پس از خروج شرکت‌هاي آلماني و هلندي از پروژه‌هاي احداث خط‌آهن و ساخت تاسيسات آب و فاضلاب در اسرائيل، اين احتمال مطرح است که ديگر شرکتها نيز پروژه‌هاي خود را رها کنند و با اين کار به روند ارتقاي زيرساختهاي اسرائيل آسيب جدي برسانند. يکي از ديگر مسائلي که باعث نگراني وزارت امور خارجه اسرائيل شده است، به افزايش احتمالي قطع ارتباطات دانشگاهي باز مي‌گردد. انتظار مي‌رود که دانشگاه‌هاي اروپايي و آمريکايي در راستاي متوقف کردن همکاري با موسسات دانشگاهي اسرائيل گام بردارند.

اين گزارش همچنين در مورد لزوم حمايت آمريکا از اسرائيل هشدار داده و نوشته است: تاکنون نفوذ آمريکا براي به تاخير انداختن اجراي برخي تصميمات تا پس از برگزاري انتخابات اسرائيل موفق بوده است اما در آستانه تلاش‌هاي فلسطين براي کشيدن درگيري‌ها به عرصه سازمان ملل تضميني وجود ندارد که آمريکا همچنان از حق وتوي خود تا پس از انتخابات استفاده کند. موضوع ديگري که در گزارش وزارت امور خارجه اسرائيل به آن اشاره شده، شرايط بحراني خاورميانه است. در اين گزارش آمده است، تحولاتي مهم مانند تسليح سازمانهاي حماس و حزب‌الله در منطقه در حال روي دادن است. سازمان‌هايي که در تلاش هستند تا توان خود را در زمينه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين ارتقا دهند.

راغفر: دولت اهمال مي‌کند 19 درصد 80 درصد منابع را مي‌بلعند

يک اقتصاددان مي‌گويد 19 درصد جمعيت، 80 درصد منابع را مصرف مي‌کنند اما مدل‌هاي ارائه شده براي حذف ثروتمندان از دريافت يارانه از سوي دولت مورد اهتمام قرار نگرفته است.

حسين راغفر مي‌گويد: 91 درصد کل جمعيت 20 درصد از مصرف جامعه را دارند در حالي که 9 درصد از جمعيت 80 درصد از کل مصرف جامعه را به خود اختصاص داده‌اند. به طوري که در دهک دهم که ثروتمندترين دهک است،ميانگين سرانه مصرف 3 ميليون تومان در ماه است و اگر هر خانوار را 4 نفر در نظر بگيريم ميانگين مصرف يک خانوار دهک اول 12 ميليون تومان در ماه است.

به گزارش روزنامه آرمان اين اقتصاددان در ادامه با معرفي مدل شبيه‌سازي هدفمندي يارانه‌ها، از جمله اهداف اين مدل را تکميل اطلاعات خانوارهاي ايراني دانست و گفت در شناسايي خانوارها براي پرداخت يارانه سه مسئله اصلي وجود دارد. اينکه چه کساني واجد دريافت يارانه هستند؟ تعيين سهم يارانه‌ها با توجه به تفاوت در ميزان محروميت خانوارها و در نهايت اينکه نوع يارانه‌ها به صورت وجه نقد، کالا، خدمات يا ترکيبي از اين سه باشد.

راغفر تصريح کرد اينکه افراد درون خانوار چه درآمدي دارند جزو داده‌هاي قابل احراز نيست و معمولا محاسبات در اين مورد داراي خطاها و ايرادهاي زيادي است. داده‌هاي تکميلي عبارت است از اطلاعاتي که صحت داده‌هاي اوليه را تاييد يا رد مي‌کند. بر اساس داده‌هاي تکميلي اعتبار اظهارنظر آماري خانوارها رتبه‌بندي مي‌شود.

اين اقتصاددان با اشاره به سيستم وام‌دهي به مردم در کشورهاي اروپايي افزود: در اين کشورها اکثر مردم با وام بانکي هزينه‌هاي خود را تامين مي‌کنند و ميزان وام و نرخ وام بر اساس رتبه‌بندي اعتباري افراد و بر اساس ميزان اعتبار فرد به او وام مي‌دهند. اينکه فرد چه ميزان ماليات داده است يکي از شاخص‌هاي اين رتبه‌بندي است و اگر کسي در اين مورد دروغ بگويد اطلاعات در مورد او جمع‌آوري مي‌شود و به اعتبار او خدشه وارد شده و از وام برخوردار نمي‌شود يکي از داده‌هاي تکميلي شماره تلفن همراه افراد و تطبيق آن با آدرس پستي منزل فرد است و اگر اين شماره تلفن با آدرس فرد مطابق نباشد، اعتبار او زير سوال مي‌رود ضمن اينکه اين کار از نظر امنيتي نيز مهم تلقي مي‌شود. همچنين تطبيق گواهينامه راهنمايي و رانندگي فرد با آدرس او جزو داده‌هاي تکميلي است که اعتبار و درستکاري فرد را محک مي‌زند. براي مثال در کشور انگلستان اگر فردي تغيير آدرس خود را به اداره راهنمايي و رانندگي اطلاع ندهد به ميزان هزار پوند جريمه مي‌شود و اين مسئله موجب شده سيستمي به وجود بيايد که در آن جرم و جنايت به شدت قابل پيگيري باشد.

اين اقتصاددان درباره فرارهاي مالياتي مي‌گويد: بر اساس برآورد وزارت اقتصاد بين 40 تا 45 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي در ايران وجود دارد و طبق آمار صندوق بين‌المللي پول در اين مورد تمکين مالياتي در ايران 32 درصد است. يعني از کل کساني که مشمول پرداخت ماليات هستند فقط 32 درصد ماليات پرداخت مي‌کنند الگوي معرفي شده براي شناسايي اقشار نيازمند مي‌تواند به اصلاح ساختار مالياتي کمک کند. بر اين اساس مي‌توانيم يک نرم‌افزار و سيستم GIS طراحي کنيم که در آن هر فرد در يک نقطه جغرافيايي معين و مخصوص به خود ساکن است و اگر کد ملي و کدپستي فرد مطابق نباشد و يا در يک محل افرادي بيش از ظرفيت ساکن باشند مي‌توان افراد متقلب را شناسايي کرد.

وي با بيان اينکه اراده معطوف به عمل براي شناسايي نيازمندان وجود ندارد، گفت: مدل طراحي شده براي شناسايي نيازمندان به يارانه در مجلس و وزارت کار معرفي شده و مورد تاييد مقامات دولتي قرار گرفته است اما با وجود وعده‌هايي مبني بر اعمال آن هيچ اقدام عملي در اين مورد انجام نشده و اراده‌اي معطوف به عمل در اين خصوص وجود ندارد.

افسانه لغو تحريم صنعت خودرو دروغ بود

«حذف تحريم صنعت خودرو در حد حرف بود و عملي نشد».

دنياي اقتصاد درباره وعده حذف تحريم صنعت خودرو در توافق ژنو نوشت: در شرايطي که خودروسازي ايران روزهاي دشواري را پشت سر مي‌گذاشت، «توافق موقت هسته‌اي» ميان ايران و گروه 5+1 امضا شد تا «جاده مخصوصي‌ها» در آستانه رفع تحريم قرار گيرند. يکي از بندهاي مهم اين توافقنامه که در ژنو به امضا رسيد، لغو تحريم عليه خودروسازي ايران بود و سبب شد جاده مخصوصي‌ها پس از 6 ماه سخت و نفسگير، به آينده اميدوار شوند.

اين روزنامه اقتصادي مي‌افزايد: يکي از مهم‌ترين اتفاقاتي که پس از لغو تحريم عليه خودروسازي ايران رخ داد، چراغ سبز بازگشت شرکاي قديمي به «جاده مخصوص» بود؛ به نحوي که پژو و رنو تلويحا از تمايل خود براي از سرگيري فعاليت‌هايشان در ايران خودرو و سايپا صحبت به ميان آوردند. نمايندگان اين دو شرکت حتي مذاکرات مستقيمي نيز با مسئولان خودروسازي ايران و حتي محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت انجام دادند تا مقدمات حضور دوباره فرانسوي‌ها در «جاده مخصوص» فراهم شود. در کنار رنو و پژو اما برخي خودروسازان بزرگ دنيا نيز براي آمدن به ايران ابراز تمايل کردند، تا جايي که حتي خبر رسيد آمريکايي‌ها (به خصوص شرکت جنرال موتورز) علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري و حتي خريد سهام شرکت‌هاي خودروساز ايراني است. همه اينها در حالي است که آشتي رنو و پژو با خودروسازي ايران و آمدن خودروسازان بزرگ دنيا به «جاده مخصوص» فعلا در حد حرف باقي مانده و به لحاظ عملي، اوضاع چندان فرقي با روزهاي تحريم نکرده است.

دنياي اقتصاد خاطر نشان کرد: حتي در همايش صنعت خودرو ايران که حدود يک ماه و نيم پيش در برج ميلاد تهران برگزار شد، نمايندگان خودروسازان فرانسوي تنها از تمايل به حضور دوباره در ايران گفتند، اما در عمل اتفاقي تا به امروز نيفتاده است. آن طور که کارشناسان و خودروسازان خارجي عنوان مي‌کنند، تا تحريم‌هاي اصلي لغو نشوند، امکان حضور بزرگان صنعت خودرو دنيا در ايران وجود ندارد.

ادعاي رشد اقتصادي درست است يا آشفته‌بازار بورس؟!

با وجود وضعيت نابسامان بازار بورس، مسئولان دولتي همچنان سکوت اختيار کرده‌اند. روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب يزد نوشت: بورس هنوز اندر خم يک کوچه است و مسيري جز سقوط را در پيش نمي‌گيرد. در همين دو ماه گذشته بيش از 11 هزار واحد از شاخص‌هاي بورس سقوط کرده اما هيچيک از مسئولان دولتي در اين زمينه نه صحبتي کرده‌اند و نه راهکاري جامع را ارائه دادند. با اين حال بورس به حال خود رها شده است و مقامات مسئول به جز تغيير مدير بورس برنامه ديگري در دست نداشته‌اند.

اين روزنامه افزود: شايد تغيير مدير بورس ربطي به کاهش شاخص‌ها نداشته باشد اما آن چيزي که بيش از همه خودنمايي مي‌کند، اين است که وزير اقتصاد و رئيس بانک مرکزي از رشد دوباره شاخص‌هاي بورس ابراز اميدواري مي‌کنند اما هر چه مي‌گذرد شرايط به همان روال قبل در حال پيشروي است و هيچ يک از مسئولان دلايل واقعي براي سقوط بورس را ارائه نمي‌کنند.

آفتاب يزد با بيان اينکه وضعيت آشفته بازار بورس خلاف ادعاي دولتمردان درباره وضعيت خوب اقتصاد را نشان مي‌دهد، از قول يک کارشناس اين بازار نوشت: يکي از دلايل اصلي افت شاخص‌هاي بورس در طول يکسال گذشته سياست‌هاي پيش‌بيني شده از سوي دولت در بحث‌هاي اقتصاد کلان دولت اين اتفاقات نه تنها منجر به افزايش هزينه بنگاهداري شده بلکه بازار سهام را نيز تحت تاثير خود قرار داده است.

نرخ برخي سهام در ادامه بودجه تنظيمي دولت با افت مواجه شده‌اند و بلاتکليفي در تعيين نرخ گاز براي صنايعي مانند سنگ‌آهن از آن جمله است. تعيين نرخ گاز با اينکه از مجلس خارج شده اما هنوز در دولت تکليف آن مشخص نشده است.

آفتاب يزد معتقد است؛ هيچ يک از مسئولان جواب‌گوي مردم نبوده‌اند و اين بازار با ده‌ها دليل واقعي و غيرواقعي به حال خود رها شده است.

*خراسان

ابلاغيه روحاني براي حذف رئيس ميراث فرهنگي از شوراي اقتصاد

پس از آنکه طي روزهاي گذشته، رئيس جمهور کشورمان با صدور ابلاغيه اي به چيت چيان وزير نيرو، وي را با استناد به اختيارات ماده 2 قانون برنامه و بودجه کشور به عضويت شوراي اقتصاددر آورد، حجت الاسلام روحاني با صدور نامه اي ضمن تقدير از تلاش هاي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، پايان عضويت سلطاني فر در اين شورا را به وي ابلاغ کرد.

صدور اولتيماتوم جديد درباره وضعيت برخي ساختمان هاي دولتي

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول مهم اجرايي به وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، تاکيد شده است که با توجه به ضرورت ساماندهي املاک و مستغلات در اختيار دستگاه هاي دولتي بايد تا پايان دي ماه، گزارش کاملي از تمامي املاکي که در طول 10 سال اخير به هر دليلي به دستگاه هاي ديگر مانند دانشگاه ها، شهرداري ها و ساير نهادها واگذار شده، با قيد دلايل واگذاري، مساحت املاک و دستگاه تحويل گيرنده گردآوري و گزارش شود.

*ايران

زمزمه‌هاي نقش يک نماينده در پديده شانديز

خبرهايي در برخي محافل منتشر شده مبني بر اينکه يکي از نمايندگان استان خراسان در پديده شانديز نقش‌هايي داشته و حتي تصاويري از افتتاح پروژه‌هاي پديده شانديز از سوي اين نماينده وجود دارد. نماينده يادشده از کساني است که طي استيضاح وزير علوم با پايين گرفتن انگشتان شست خود از نتيجه رأي استيضاح به ضرر وزير خبر داد و خود با اين حرکتش خبرساز شد.

يکي از نمايندگان مجلس در همين زمينه خبر داد تلاش‌هايي صورت گرفته تا تصاوير موجود در اينترنت را پاک کند. گفتني است اخيراً حکم قضايي توقف فعاليت پديده شانديز به خاطر تخلفات گسترده در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است.

نامه خانواده شهيد بهشتي به علي مطهري

خانواده شهيد بهشتي با نوشتن نامه‌اي به علي مطهري از اتفاقات رخ داده در صحن علني مجلس براي وي ابراز تأسف کردند.

به گزارش ايرنا خانواده شهيد بهشتي در اين نامه علي مطهري را يادآور مجاهدت‌هاي فکري و عملي شهيد مطهري دانسته و با «ناباورانه» خواندن اتفاقات مجلس تأکيد کردند: «تجربه تاريخي ما در ايران که عزيزان شهيدمان نيز قرباني آن شدند، نشان مي‌دهد که حريم شکني و هتک حرمت چهره‌ها مي‌تواند علاوه بر تلاش براي خاموش کردن صداي ناقدان دلسوز، پيش درآمدي بر هنجارشکني‌هاي گسترده‌تر اخلاقي و قانوني باشد، بويژه آنکه اين رويدادها در جايگاهي رخ مي‌دهد که بنا به تعريف، مرجع قانونگذاري و نهاد نظارت بر اجراي قانون است.»

علت پياده روي ظريف و کري

پياده روي عصرگاهي وزراي خارجه ايران و امريکا در ژنو توجه رسانه‌هاي داخلي و خارجي را به خود جلب کرد. به گزارش عصر ايران اين برنامه پياده روي از پيش اعلام نشده بود و نيروهاي امنيتي سوئيس هم همان زمان مطلع شده بودند و اداره حمل و نقل عمومي نيز براي تنظيم رفت و آمد وسايل نقليه عمومي، در پرترافيک‌ترين ساعات روز و در يکي از مناطق شلوغ و پرتردد مرکزي شهر (Belair)، آمادگي لازم را نداشت.

همين امر موجب شده بود تا صفي طولاني از اتوبوس‌ها پشت سر هم قرار بگيرند و از طريق بلندگوهاي داخل اتوبوس و متـــرو، نبود امکان رسيدن بموقع و منظم در ايستگاه‌ها - که در ژنو بسيار اهميت دارد- به اطلاع مسافران برسد.

منابع آگاه و رسانه ها گفته اند اين پياده روي غير مترقبه، ابتکاري براي گريزِ از امکان شُنودهاي بين‌المللي بوده است. محدوده اين پياده روي‌ در يکي از نقاط مرکزي شهر و در محدوده نسبتاً قديمي و کم مساحت شهر است که از قضا از پرترددترين مناطق براي وسايل نقليه عمومي و نيز عابران پياده به شمار مي‌آيد.

تشديد هجمه عليه «مردم امروز»

موج هجمه به روزنامه «مردم امروز» بالاگرفت به گونه‌اي که يک عضو جبهه پايداري وزير ارشاد را به‌خاطر انتشار اين روزنامه تهديد به استيضاح کرد و روزنامه کيهان هم تيتر نخست روزنامه را به اين موضوع اختصاص داد. روزنامه مردم امروز در يکي از شماره‌هاي هفته گذشته خود عکسي از «جرج کلوني» را با تيتر «من هم شارلي هستم»منتشر کرد.

«محمد قوچاني» سردبير «مردم امروز» در گفت‌و‌گو با فارس توضيح داد: تيتر و عکس مربوط به جرج کلوني قبل از ثبت تکرار خطاي روزنامه شارلي در انتشار کارتون توهين‌آميز بوده است. «مردم امروز» در شماره روز پنجشنبه خود هم در سر مقاله و يکي از تيترهاي صفحه نخست خود به اين موضوع پرداخت. تاکنون 18 شماره «مردم امروز» منتشر شده است.

*جمهوري اسلامي

* در پي نطق دکتر علي مطهري در يکي از جلسات هفته گذشته مجلس شوراي اسلامي و حملاتي که موجب ناتمام ماندن آن شد، خانواده شهيد مظلوم آيت‌الله بهشتي با ارسال پيامي از وي تقدير کرد. به گزارش «ايرنا» متن اين پيام چنين است: به نام خدا – حضور محترم برادر ارجمند جناب آقاي دکتر علي مطهري – در هفته‌اي که گذشت ناباورانه شاهد رويدادهايي در صحن مجلس شوراي اسلامي بوديم که مايه تاسف و تاثر است. تجربه تاريخي ما در ايران که عزيزان شهيدمان نيز قرباني آن شدند، نشان مي‌دهد که حريم شکني و هتک حرمت چهره‌ها مي‌تواند علاوه بر تلاش براي خاموش کردن صداي ناقدان دلسوز، پيش درآمدي بر هنجارشکني‌هاي گسترده‌تر اخلاقي و قانوني باشد، به ويژه آن که اين رويدادها در جايگاهي رخ مي‌دهد که بنابه تعريف، مرجع قانونگذاري و نهاد نظارت بر اجراي قانون است. وظيفه خود دانستيم که در اين ايام خطير، حق پايي و حق پويي جنابعالي را که يادآور مجاهدت‌هاي فکري و عملي شهيد آيت‌الله مطهري است، ارج نهيم. از خداي بزرگ علو درجات براي آن شهيد گرامي و توفيق همه ما در تداوم راه حقيقت جويي و حقيقت‌گويي مسئلت داريم.

* درحالي که تکفيري‌ها در عراق، سوريه، لبنان و افغانستان به هيچکس و هيچ چيز رحم نمي‌کنند، خبرهائي که از لبنان مي‌رسد حکايت از اين دارد که از زندان روميه به عنوان هتلي براي زندانيان تکفيري ياد مي‌شود که از همه امکانات ارتباطي با خارج از زندان برخوردار است. گفته مي‌شود بسياري از عمليات‌هاي تروريستي انتحاري از داخل اين زندان هدايت مي‌شود. هفته گذشته زندان روميه توسط تکفيري‌ها به آتش کشيده شد. در تصاوير منتشر شده از اين آتش سوزي پرچم داعش در داخل زندان ديده شد.

*قدس

عراقي‌ها دور کربلا خندق مي‌سازند

باشگاه خبرنگاران: سرلشکر قيس المحمداوي يکي از فرماندهان امنيتي عراق از حفر يک خندق در اطراف شهر کربلا براي جلوگيري از ورود تروريست ها به شهر خبر داد.

خشکسالي بحران نيست، واقعيت است

تسنيم: معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور در نخستين هم‌انديشي سياست‌گذاران منابع آب گفت: بايد خشک‌سالي را به رسميت بشناسيم و آن را از ليست ستادهاي بحران و حوادث غيرمترقبه خارج کنيم.

عذرخواهي‌ از انتشار کارتون‌!

جهان: در ادامه سياستهاي دوگانه در غرب نسبت به مسلمانان و صهيونيستها، روزنامه آلماني «برلينر زايتونگ» به خاطر بازنشر کارتوني ضديهودي در صفحه اول هفته گذشته خود از صهيونيستها عذرخواهي کرد.
خاموشي در انتظار کشور

ايسنا: عبدالامير احمدي‎زاده، معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير گفت: اگر در مصرف برق صرفه‎جويي نشود سال آينده مجبور به اعمال يکسري خاموشي‎ها مي‎شويم.

فريب سفر ارزان به مالزي را نخوريد

ايرنا: مرتضي جاودان- کنسول ايران در مالزي- روز جمعه از تبرئه و آزادي پنج زن و يک مرد ايراني که در دام باندهاي قاچاق مواد مخدر گرفتار شده بودند، خبر داد.جاودان نسبت به پيشنهادهاي اغفال کننده به مردم براي سفر به خارج از کشور هشدار داد و گفت: قاچاقچيان با پيشنهاد سفر رايگان و حمل بارِ تجاري از مردم به عنوان طعمه استفاده مي کنند و مردم بايد در قبال اين پيشنهادها هوشيار باشند.

احضار مجدد مرتضوي به دادسرا

فارس: مصطفي ترک همداني وکيل‌مدافع شماري از کارگران شاکي در پرونده تأمين اجتماعي از صدور کيفرخواست براي سعيد مرتضوي خبر داد و گفت: بخشي از پرونده اين فرد به دادگاه کيفري ارجاع شده است.
ترک همداني تصريح کرد: مرت��وي همچنين براي رسيدگي به ساير اتهامهاي خود بار ديگر به دادسراي کارکنان دولت احضار شده است.

خطري که مديران دو تابعيتي دارند

جهان: منصور ملکي وکيل دادگستري با اشاره به موضوع مسؤوليت گرفتن دو تابعيتي‌ها در رده‌هاي بالاي دولت گفت: با توجه به اينکه قانون تابعيت هر کشوري را خود آن کشور تعيين مي‌کند، اينکه بعضي از اشخاص بتوانند دوتابعيتي باشند مشکلي ندارد، اما اينکه دوتابعيتي‌‌ها بتوانند تصدي پستها و مسؤوليتهاي مهمي را در کشور بگيرند بخصوص پس از پرونده «خاوري» مورد تامل و درنگ است.

وي افزود: نهادهاي قانونگذار و دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي کشور بايد بزودي چاره‌اي براي اين پديده بينديشند.

وي افزود: علت اين ضرورت آن است که در فرض خيانت احتمالي آن مسؤول، فرد به آساني مي‌تواند در پشت تابعيت دوگانه خود پنهان شود.

بازداشت عاملان ترور ديپلمات ايراني

واحد مرکزي خبر: اميرعبداللهيان معاون عربي آفريقاي وزارت خارجه از دستگيري دو نفر از عناصر ترور ديپلمات کشورمان در يمن خبر داد.

داعش به بي پولي خورد

تسنيم: به تازگي گروه تروريستي داعش براي تأمين هزينه هاي خود در عراق، غرامت پولي را جايگزين شلاق کرده است.

بازداشت مقام ارشد چيني به اتهام فساد

ايرنا: کميته انضباطي و مبارزه با فساد حزب کمونيست چين از بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفتن معاون وزير امنيت ملي چين به اتهام فساد مالي و تخطي از قانون خبر داد. اين در حالي است که براساس قانون چين، اگر فساد مالي مسوولي توسط دادگاه اثبات شود، وي به اعدام محکوم خواهد شد.

دستگيري طراح حمله به کنگره آمريکا

قدس آنلاين: پليس آمريکا در ايالت اوهايو جواني را دستگير کرده است که گويا براي حمله به ساختمان کنگره آمريکا در واشنگتن برنامه‌ريزي مي‌کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی