اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توضيح ربيعي در مورد حضور در ستاد موسوي اقتصادی

  بزرگنمايي:



اعلام آمار واقعي بيکاري در صد روز نخست فعاليت دولت، گسترش بيمه فراگير، حفظ سطح اشتغال موجود ، برنامه مفصل براي شستا، بيمه چند لايه در دستور کار دولت، اصلاح قانون کار، رفع مشکلات صنايع و اصلاح اشتباهات شيوه اجراي بنگاههاي زودبازده از جمله محورهاي نشست خبري امروز وزير پيشنهادي کار، تعاون رفاه بود.

علي ربيعي وزير پيشنهادي دولت تدبير و اميد براي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي در نشستي خبري که پيش از ظهر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: من در محله جواديه تهران و لب خط راه آهن به دنيا آمده ام و کارم را از سال 55 با کارگري در کارخانه شروع کردم. زندگي سختي داشتم و با توجه به سن کم به دليل فعاليت هاي سياسي که داشتم خانه مان مورد هجوم ساواک قرار گرفت و مدتي نيز مجبور شدم فرار کنم. در اعتصابات جاده کرج در سال 57 نيز نقش محوري داشتم و اعتصاب کارخانه جنرال موتورز را با همکاري تعدادي از دوستانم راه اندازي کرديم. دراواخر حکومت شاه کانون توحيد با مديريت آيت الله موسوي اردبيل تشکيل شد که به او پيوستيم. در حزب جمهوري اسلامي فعال بودم و مججوز رفتن به جبهه را از شهيد بهشتي گرفتم.

به گفته ربيعي، پس از تشکيل وزارت اطلاعات به خواست آيت الله ري شهري به آنجا رفتم و به خاطر مشکلاتي در سال 72 از ان خارج شدم.
وزير پيشنهادي کار، تعاون رفاه با اعلام اينکه امروز شرايط اقتصادي اجتماعي و سياسي کشور در موقعيتي قرار دارد که نياز به تدبير است، تاکيد کرد: نياز داشتيم تا با يک تدبير و جلب اعتماد دوباره مردم دولتي روي کار بيايد که بتواند به خوبي پيچ هاي خطرناک پيش رو را طي کند. با حضور دکتر روحاني روح تازه اي به جامعه دميده شد. همه بايد به اين دولت کمک کنند تا بتوانيم از اين دوره عبور کنيم.

وي با بيان اينکه از دولت شهيد رجايي رزومه وزير کاري را دارم، ادامه داد: به وي و حجت الاسلام خاتمي رزومه وزارت کار را دادم اما مايل به وزارت نبودم به همين دليل از اين از وزارت فرار کردم. امروز با خدا عهد بستم که پاکدستي را در دستور کارم قرار دهم و تدبير و عقل در برنامه هايم باشد.

ربيعي با اشاره به نگاهش که به سمت اقشار ضعيف جامعه بوده و از نگاه سياسي به موضوعات دوري مي کند،گفت: به حوزه کار اين وزارت خانه آشنايي کامل دارم و حوزه مطالعاتم در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام و دانشگاه نيز همين حوزه و موضوعات بود. اين وزارت خانه يک وزير بهداشت، کار، اقتصادي و اجتماعي نمي خواهد و فکر مي کنم واين حوزه نيازمند يک وزير استراتژيک است.

وي با بيان اينکه توانايي لازم را در خود ديده است که يک برنامه استراتژيک براي وزارتخانه تدوين کند، تصريح کرد: فکر مي کنم نيمکت نشيني در يک تيم فوتبال قوي بهتر از بازي کردن درتيمي ضعيف به عنوان کاپيتان است.

وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه با اعلام اينکه خود را خبرنگار و همکار خبرنگاران مي داند، گفت: از رسانه ها مي خوام در صورت راي آوردنم در مجلس به اين وزارتخانه کمک کنند، ضمن اينکه امکان نظارت رسانه ها بر کارم را فراهم مي کنم. البته براي کسب راي به سراغ يک نفر از کارمندان و نيروهاي وزارتخانه نرفته ام، اگر از يک نيروي وزارت کار براي کسب راي اعتماد استفاده کنم حتي يک راي هم نيز حرام است.

ربيعي در ادامه تصريح کرد: نسبت ذخاير سازمان تامين اجتماعي از 3.75 در سال 80 به 1.06 رسيده است يعني اگر امروز حق بيمه قطع شود سازمان تامين اجتماعي تنها توان يکسال پرداخت هزينه ها را دارد.

وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه نسبت صندوقها بايد با دولت مشخص شود تاکيد کرد: صنايعي که اکنون زير نظر تامين اجتماعي قرار دارد 10 سال قبل سودآور بود اما در هشت سال اخير اين صنايع زيانده بودند حتي يک شرکت را مي شناسم که براي ادامه فعاليتش به يک ميليارد تومان تزريق مالي نياز دارد.

وي افزود: براي شستا برنامه مفصلي دارم و بايد از صنايع زيانده به سمت صنايع سودده برويم. همچنين بايد به سمت بورس حرکت کنيم . اگرچه اگر به سمت پس انداز برويم کارگران ضربه جسمي مي خورند به همين دليل ناگزيريم به سمت شرکت هاي سودده حرکت کنيم که حداقل بالاي 35 درصد سوددهي داشته باشند.

ربيعي با اشاره به اينکه تيم اقتصادي دولت بسيار منسجم است، در پاسخ به سوال خبرنگاري که از او پرسيده بود چه برنامه هايي براي هدفمندي يارانه ها داريد، گفت: يارانه ها جزو اولويتهاي برنامه دولت تدبير و اميد است و شايد راجع به شکل اجراي آن دولت تصميم جديدي بگيرد. تيم اقتصادي دولت تدبير و اميد مسنجم تر از سه دولت گذشته است و تمامي نيروها با هم هماهنگ هستند.

وي افزود: دولت قبل 4 ماه است که قانون جديد هدفمندي يارانه ها را اجرا نکرده و افزايش قيمتها را براي دولت جديد ميراثگ ذاشتند تا دولت جديد مرحله جديد قانون هدفمندي يارانه ها را اجرا کند. البته همه ما بايد تدبير کنيم و به همين منظور دکتر روحاني اعلام کرد که بايد به سمت يارانه کالا برويم که به او انگ کوپني بودن زدند.

به گفته وي، بايد براي مهار تورم يک ايده داشت و هدفمند کردن يارانه ها از طريق رفاه و تامين اجتماعي مي تواند در دستور کار باشد چون تاکنون تصميمي گرفته نشده است نمي توان در اين مورد سخن گفت.
وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه دولت بيمه چند لايه را در دستور کار دارد و به زودي آن را ارايه مي کند، تصريح کرد: نظر رهبر انقلاب اين است که نبايد علاوه بر رنج بيماري مشکل جديدي براي بيماران ايجاد شود. مرتبط کردن يارانه ها در تامين اجتماعي امروز مد نظر ما قرار دارد.

خبرنگاري از ربيعي در مورد انجمن صنفي روزنامه نگاران سوال کرد که او در پاسخ گفت: من رئيس هيات مديره بودم و در آن دوره حجت الاسلام سيدهادي خامنه اي، آقاي شريعتمداري و آقاي دعايي نيز در هيات مديره بودند، فکر مي کردم اگر اينها به ميدان نيايند اين نظام صنفي شکل نمي گيرد. ايده من ايجاد نظام صنفي مطبوعاتي بود که حتي آيين نامه ها را تدوين و ابلاغ کند، ما خودمان بايد نظام اخلاقي درست کنيم و امروز نيز مايلم اگر وزير شدم با وزير ارشاد آينده تشکيل نظام صنفي خبرنگاران را دنبال کنيم. بايد به سمت مشارکت همه انجمن ها برويم و در انجمن اول نيز از نيروهاي کيهان نيز حضور داشتند.

وي با بيان اين که تشکل هاي صنفي بايد حتماً در چارچوب قانون اساسي و نظام سياسي کشور فعاليت کند، افزود: در تشکل هاي صنفي خبرنگاران نيز همه بايد مشارکت کنند و در حوزه امنيت ملي و منافع ملي حرکت کنند. از خبرنگاران هم مي خواهم که من را وارد اين نزاع هاي زودهنگام نکنند. ربيعي افزود: اگر هر تشکلي معتقد به نظام، ارزش ها و ولايت فقيه باشد از وزارتخانه من مجوز مي گيرد.

خبرنگاري از وي در مورد آزادي هاي صنفي پرسيد که او در پاسخ اظهار داشت: همان طور که معتقديم در بخش صنعت بايد اقدامات به مردم واگذار شود بيد دولتي کردن نظام هاي صنفي را نيز کاهش دهيم. هم اکنون وضعيت سرمايه هاي اجتماعي در کشور مناسب نيست و جامعه در اين حوزه دچار نقص هايي است، دولت بايد سرمايه هاي اجتماعي را افزايش دهد و به نظر من اين حوزه باغبان مي خواهد نه مهندس و ما اين دو را اشتباه گرفته ايم. ما بايد فرهنگ کار با يکديگر را ياد بگيريم اما متاسفانه تشکل هاي ما بلافاصله پس از تشکيل خصوصي شده و فراگيري شان محدود مي شود.

وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي ادامه داد: معتقديم که همه حق داشتن تشکل را دارند اما بايد به آنها ياد بدهيم که بتوانند در کنار هم کار کنند و در حوزه هاي ساختاري نيز بايد اقدامات بيشتري انجام شود. متاسفانه در سالهاي اخير تشکل هاي صنفي در جامعه سياست زده ما به شدت به سمت کنش سياسي مي روند، اين تشکل ها بايد در مرکز کانون فعاليت صنفي خودشان بمانند. البته يکي ديگر از مشکلات ما اين است که احزاب بزرگ نداريم و به همين دليل نتوانسته ايم با هم و در کنار هم به خوبي کار کنيم.

خبرنگاري از وي در مورد اصلاحات قانون کار پرسيد که ربيعي در پاسخ اظهار داشت: قانون کار موضوع پيچيده اي است و من بر اصل سه جانبه گرايي معتقد هستم، ما به کارآفريني اعتقاد داريم اما در کشور فقدان کارآفريني داريم چرا که بايد زيرساخت هاي پولي، مالي و امنيتي را تصحيح کنيم. به عنوان وزير پيشنهادي تحقيق زيادي در مورد کارآفريني انجام داده ام و تا کنون چندين پايان نامه نيز در مورد اين موضوع نوشته ام. يک ضلع کار نظام کارآفريني است و به نظرم بايد مجسمه کارآفرين هاي اوليه به عنوان الگو در شهر نصب کنيم ضمن اينکه بايد موانع کارآفريني برداشته شود. ضمن اينکه يک سمت ديگر فضاي کسب و کار نيروهاي کار هستند و در اين حالت کارفرمايان نيز مي گويند نداشتن حق اخراج کارگران مانع بهبود فضاي کسب و کار است که من در اين مورد پيشداوري نمي کنم. به گفته وي، روزي که قانون کار دستخوش تغييرات مي شود بايد نظام تامين اجتماعي را نيز در نظر بگيريم.

ربيعي با اشاره به هزينه هاي درمان بيماران افزود: هم اکنون 3 نوع بيمار در کشور وجود دارد که دسته اول مرفه هستند و با هر پولي خود را درمان مي کنند، دسته دوم نيز قشر متوسط هستند که بايد کاري کنيم با حداقل هزينه از بهترين امکانات درمان برخوردار شوند اين در حالي است که يک دسته افراد پايين اجتماع هستند که بيشترين تمرکز روي اين قشر است. مي خواهيم دفترچه بيمه را داراي هويت و اعتبار کنيم و ارزش واقعي آن را بازگردانيم تا اين قشر از بيماران با نظام تامين اجتماعي و بيمه اي هماهنگ شده و از يک وضعيت مناسب درمان برخوردار شوند. سال 84 به من گفتند که از دانشگاه برو و حقوق بيمه ات را پرداخت مي کنيم که آن زمان نه حقوقي به من پرداخت شد که حتي بيمه ام را نيز قطع کردند. در همان سال ها همسرم نياز به شيمي درماني داشت که من بدون بيمه با تلخي تامين هزينه هاي درمان و دارو روبرو شدم.

به گفته وي، امروز تامين اجتماعي بدهي زيادي به داروخانه ها و بيمارستان ها دارد و در آينده اگر اين موضوع مديريت نشود با بحران تامين اجتماعي روبرو مي شويم. ما عدالت فرانسلي را در حوزه بيمه در دستور کار داريم.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين که هنوز تکليف دستگاه هاي ادغام شده در وزارتخانه مشخص نشده است افزود: اين سه وزارتخانه به صورت فيزيکي کنار هم قرار گرفتند و هم افزايي ندارند يکي از برنامه هاي من افزايش هم افزايي بين اين سه دستگاه بوده و در 100 روز اول سعي مي کنم ظرفيت هاي اين سه دستگاه را شکوفا کنم.

وزير پيشنهادي کار با بيان اينکه در 100روز اول آمار واقعي بيکاري را اعلام مي کنيم، افزود: بايد پايه ها را در آمار شفاف سازي کنيم البته دولت قبلي آمار غلط نداده است و اين خيلي بد است که وقتي دولتي از راس قدرت کنار مي روند به او بتازيم.

وي در پاسخ به سوالي که از او در مورد نقشش در ستاد ميرحسين موسوي در سال 88 و همراهي او با اين نامزد رياست جمهوري پرسيده بود، گفت: وضعيتم در ستاد آقاي موسوي مشخص است و در کنار وي در انتخابات فعاليت داشتم چرا که او کانديداي مورد قبول نظام بود و فکر مي کردم همراهي با کانديداي مورد نظر نظام موجب پويايي مي شود. من از دوران نوجواني وارد عرصه سياسي شدم و وقتي که گروه فرقان قبل از انقلاب بيانيه شماره 3 خود را صادر و سخناني را در مورد امام خميني(ره) بيان کرده بود با آنها وارد نزاع شدم. من پيرو خط امام در زمان زنده بودن ايشان بودم و ولايت فقيه را که از يادگارهاي ايشان است قبول دارم. ضمن اين که نسبت به رهبري نيز علاقه شخصي خاصي دارم. در سال 88 نيز تا قبل از وقوع آن اتفاقات بر اساس نظر رهبري عمل کردم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی