اخبار محرمانه
شایعه جدید درباره ظریف؛ او با یک سناتور آمریکایی گفت و گو کرده است؟
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 18:47:14
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: نشریه «پالیتیکو» روز پنج‌شنبه به نقل از شاهدان احتمال مکالمه تلفنی «دایان فینشتاین» سناتور ارشد دموکرات با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را مطرح کرده است.
به ادعای این نشریه، شب گذشته در حالی که فینشتاین در کنگره راه می‌رفته، خبرنگاران دیده‌اند صفحه شماره تماس و نام ظریف در گوشی او باز است.
«تام منتزر» سخنگوی این سناتور ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا فینشتاین تلفنی با ظریف صحبت کرده، گفته است: «نمی‌توانم درباره اینکه سناتور با چه کسی صحبت کرده و با چه کسی صحبت نکرده، اظهار نظر کنم.»
نشریه پالیتیکو صرفا با استناد به همین مشاهدات گمانه احتمال گفت‌وگوی فینشتاین و ظریف را مطرح کرده، اما تاکنون هیچ منبعی این گمانه‌زنی را تایید نکرده است.
فینشتاین از سناتورهای بانفوذ و از منتقدان اصلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید و در روزهای گذشته هم چند بار از سیاست‌های تنش‌زای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده است.
وی روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه برخی اعضای دولت ترامپ، به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا توصیه کرد با ظریف که «خواهان درگیری با ایالات متحده نیست»، تماس بگیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98937/شایعه-جدید-درباره-ظریف؛-او-با-یک-سناتور-آمریکایی-گفت-و-گو-کرده-است؟
بستن   چاپ