اخبار محرمانه
دستیار پوتین: گفت‌وگو با پمپئو هیچ فایده‌ای نداشت
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 14:56:48
اخبار محرمانه - «یوری یوشاکوف» دستیار پوتین گفت گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا، گشایشی در روابط میان آمریکا و روسیه ایجاد نکرد.
به گزارش مشرق، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد گفت‌وگو میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «مایک پامپئو » وزیر امور خارجه آمریکا گشایشی در روابط دو کشور ایجاد نکرد اما آمریکا توانست رویکرد سازنده‌ای به نمایش بگذارد.
به نوشته خبرگزاری « تی‌ای‌اس‌اس »، «یوری یوشاکوف» دستیار پوتین خاطرنشان کرد این اولین سفر پامپئو در سمت وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه بود.
یوشاکوف گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین در تاریخ سوم ماه می میلادی را بسیار خوب عنوان کرد و دیدار وی با پامپئو را در راستای ادامه گفت‌وگوها دانست.
او گفت: «آن‌ها همچنین به‌طور ویژه بر روی سازمان‌دهی دیداری محتمل بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست G20 ماه ژوئن در ژاپن دست گذاشتند».

ملاقات پامپئو و هیأت روس در سوچی
یوشاکوف افزود: «برای هرگونه ارتباط آماده‌ایم. می‌توانیم ملاقاتی با رئیس‌جمهور ترامپ ترتیب دهیم. می‌توانیم به‌طور متناوب پای بحث‌های همه‌جانبه بنشینیم. همه‌چیز به این بستگی دارد که طرف آمریکایی چه می‌خواهد».
پامپئو دو روز پیش با « سرگئی لاوروف» همتای روس خود در شهر «سوچی» روسیه دیدار کرد. در این دیدار، لاوروف به ایجاد اعتماد بین دو کشور ابراز امیدواری کرد و پامپئو هم گفت از آن رو به روسیه آمده که «دونالد ترامپ» به بهبود روابط با روسیه متعهد است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که در نشست دوجانبه امروز با پامپئو اختلافات زیادی در خصوص برجام داشته است. او به رغم این ابراز امیدواری کرد امکان حصول توافق میان طرفین وجود دارد.
پامپئو نیز قبل از ترک روسیه در جمع خبرنگاران گفت: «گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای درباره راه‌های حرکت رو به جلو در سوریه داشتیم و اینکه در جاهایی که منافع مشترک داریم، چطور می‌توانیم همکاری کرده و روند سیاسی را پیش ببریم».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98830/دستیار-پوتین--گفت‌وگو-با-پمپئو-هیچ-فایده‌ای-نداشت
بستن   چاپ