اخبار محرمانه
چین: از جنگ تجاری با آمریکا واهمه نداریم
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 10:07:37
اخبار محرمانه - ایرنا / سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش هیچ واهمه ای از جنگ تجاری ندارد و وقتی در آستانه آن قرار گیرد از خود دفاع خواهد کرد.
"گنگ شوانگ" روز پنجشنبه به خبرنگاران در پکن گفت: ما تسلیم فشارهای خارجی نمی شویم قابلیت و عزم جزم برای دفاع از حقوق مشروع خود داریم.
وی با اشاره به مناقشه بزرگ تجاری چین و آمریکا گفت: خواستار نبرد نیستیم اما اگر کسی آن را به دروازه های چین بکشاند آن زمان تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد.
وی گفت که چین آن طرفی نیست که قول و قرارهایش را شکسته باشد و از توافق عقب نشینی کرده باشد مذاکره فرایند بحث و رایزنی است در مذاکرات طبیعی است اختلافاتی وجود داشته باشد این به منزله تخطی از توافق نیست.
گنگ افزود: درباره اختلافات اقتصادی و مسایل تجاری، ماه می سال 2018 با آمریکا به اتفاق نظر و اجماع رسیدیم اما فقط با گذشت چند روز آمریکا زیر توافقات زد.
وی گفت: در ماه دسامبر نیز قبول کردیم خریدهای بیشتری از آمریکا انجام دهیم اما طرف آمریکایی یکباره درخواست های بیشتری کرد و باعث شد تا اختلاف پدیدار شود این چین نبود که از توافق تخطی کرد.
سخنگوی چین افزود: بیشترین صداقت و مهربانی را در گفت و گو با آمریکا داشتیم اما مساله افزایش تعرفه ها مشکل ساز شده است این موضوع فقط به طرفی که تعرفه اعمال می کند، بیشترین ضربه را وارد می کند و البته چالشی هم برای دیگران است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98708/چین--از-جنگ-تجاری-با-آمریکا-واهمه-نداریم
بستن   چاپ