اخبار محرمانه
توافق ترکیه و روسیه درباره تشکیل گروه کاری در ادلب
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 21:08:18
اخبار محرمانه - فارس / وزیر خارجه ترکیه با اشاره تنش‌ها در شمال‌غربی سوریه گفت که کشورش و روسیه در زمینه تشکیل هر چه سریعتر گروه کاری در شمال غربی سوریه به اتفاق‌نظر رسیده‌اند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی به توافق رسیده‌اند تا هر چه زودتر گروه کاری در شمال غربی سوریه ایجاد شود.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود که حملات در منطقه باعث شده است تا تشکیل کمیته‌ای تحت حمایت سازمان ملل متحد به منظور نگارش پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه با مشکل مواجه شود.
این مقام ترکیه‌ای دیروز در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته بود که تلاش‌ها برای دست‌یابی به توافق درباره کمیته قانون اساسی سوریه نتیجه می‌دهد.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در جریان حملات اخیر در ادلب و مناطق اطراف آن، بیش از 150 هزار نفر آواره شده‌اند. همچنین نیروهای امدادی گفته‌اند که بیش از 120 غیرنظامی هم در جریان این حملات کشته شده‌اند.
توافق‌های سوچی و آستانه از جمله توافق‌های مهم طرفهای درگیر و ناظران جهت ایجاد راه حل برای بحران سوریه است.
نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن با نظارت و وساطت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه که به عنوان کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه معروف‌اند، بارها در آستانه قزاقستان و سوچی روسیه جهت برون ‌رفت از بحران سوریه دور هم جمع شده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98509/توافق-ترکیه-و-روسیه-درباره-تشکیل-گروه-کاری-در-ادلب
بستن   چاپ