اخبار محرمانه
صلاح الزواوی: رژیم صهیونیستی و سیا پشت انفجارهای الفجیره
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:20:54
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
صلاح الزواوی: رژیم صهیونیستی و سیا پشت انفجارهای الفجیره
٤٤٧
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
یوم النکبه (اعلام رژیم جعلی اسرائیل) روزی است که یادآور خاطره تلخ قتل‌عام، بازداشت، سرکوب و رانده‌شدن ملت مظلوم فلسطین است. پانزدهم می 1948 (1327) حادثه‌ای در تاریخ فلسطین روی داد که روز نکبت نام گرفت. از نظر فلسطینی‌ها این روز یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‌شان و مصادره اراضی و نخستین موج آوارگی و اخراج بیش از 800هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان است.
فلسطینیان این روز را روز اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی را روز نکبت نام گذاشته‌اند؛ روزی که حقیقتاً جهان اسلام را نکبت فراگرفت؛ روزی که استعمار اراده خود را بر ملل منطقه تحمیل کرد؛ روزی که مهم‌ترین ابزار منطقه‌ای استعمار متولد شد و به‌عنوان یک پادگان نظامی غرب مأموریت مهم مدیریت ناامنی در سطح منطقه را بر عهده گرفت. روزی که بستر تعمیق سلطه استعمار در منطقه فراهم شد. در این روز ضمن قتل‌عام هزاران فلسطینی توسط صهیونیست‌ها و نظامیان انگلیسی بیش از 750 هزار فلسطینی آواره شدند؛ آوارگانی که جمعیت‌شان در خارج از جغرافیای فلسطین پس از 71 سال، حدود 6 میلیون نفر شده است و با توجه به شرایط زندگی فلسطینیان در جغرافیای اشغالی باید گفت حدود 12 میلیون فلسطینی متأثر از اشغال سرزمین‌شان هستند.
بعد از گذشت 71 سال از موجودیت رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های اشغالی، شمار آوارگان و پناهندگان به چهار میلیون نفر رسید که همچنان بیشتر این آوارگان در اردوگاه‌هایی در کرانه باختری، نوار غزه و دیگر کشورهای همسایه عربی زندگی می‌کنند.
هفت دهه از صدور قطعنامه ننگین تقسیم فلسطین گذشت و صفحه‌ای دیگر از قطعنامه‌های تبعیض‌آمیز سازمان ملل دوباره ورق خورد و خاطرات تلخ یک ملت آواره و ستمدیده بار دیگر زنده شد و در کنار آن تجاوزات، حملات، بازداشت‌ها و سرکوب روزانه این ملت بر تلخی این خاطرات می‌افزاید. در واقع فقط نمی‌توان صهیونیست‌ها را عامل توطئه اشغال و آوارگی ملت فلسطین دانست؛ بلکه باید این حقیقت را هم در نظر گرفت که اشغال فلسطین نتیجه پروسه‌ای بود که در سال 1897 میلادی در شهر «بال» سوئیس شروع شد و طی مراحلی با قیمومیت انگلستان بر فلسطین و صدور اعلامیه شوم بالفور در سال 1917 میلادی مقدمات حضور صهیونیست‌ها در فلسطین و واگذاری این سرزمین به آن‌ها فراهم شد تا اینکه سازمان ملل متحد در تاریخ 29 نوامبر سال 1947 میلادی نزدیک به یک سال قبل از وقوع فاجعه دردناک اشغال فلسطین در سال 1948، قطعنامه‌شماره 181 خود را در مورد فلسطین صادر کرد و این کشور را میان یهودی‌ها و عرب‌ها تقسیم کرد.
بر پایه اسناد معتبر وزارت امور خارجه انگلیس مانند اعلامیه بالفور و نیز اظهارنظرهای رسمی شخصیت‌های سیاسی انگلیس مانند لوید جورج، وینستون چرچیل و جیمز بالفور که مسوولیت‌های رسمی چون وزیر امور خارجه و نخست‌وزیری را داشته‌اند، تأسیس اسرائیل یک برنامه مشترک استعماری قدرت‌های استعماری و در راستای بسط سلطه استعمار در کل منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا، شبه‌قاره هند و حوزه قفقاز بوده است؛ برنامه‌ای که بیش از یک قرن زمینه‌های تحقق آن توسط قدرت‌های استعماری تمهید شده بود.
این زمان بود که توطئه اشغال قلب جهان اسلام توسط مجامع بین‌المللی شکل آشکارتری به خود گرفت و قطعنامه 181 در سازمان ملل مهر تاییدی بود بر وجود یک توطئه جهانی برای اشغال فلسطین و جدا کردن این منطقه مهم و حیاتی از پیکره کشورهای اسلامی و عربی و واگذاری آن به مهاجران یهودی و صهیونیستی.
این‌گونه بود که در آن زمان، سازمان ملل با تصویب این قطعنامه زمینه اشغال فلسطین و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی بی‌گناه را فراهم کرد و عملاً پا به عرصه پروسه واگذاری فلسطین به یهودیان گذاشت.
ز واوی: جهاد و شهادت تنها راه نجات فلسطین است
«صلاح الزواوی» که از نخستین روزهای انقلاب اسلامی به‌عنوان سفیر فلسطین در تهران حضور دارد، در نشست خبری که با موضوع «یوم‌النکبه» دیروز، سه‌شنبه در محل سفارت این کشور برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران نسبت به حوادث سیل‌های اخیر، عنوان کرد: امروز روزی است که فلسطین را از دست دادیم
و رژیم صهیونیستی دولتش را تأسیس کرد.
وی با اشاره به اینکه به‌عنوان یک مبارز فلسطینی سخن می‌گوید، افزود: حقیقت موضوع این است که یک روزی دولت واحد اسلامی با عنوان عثمانی برقرار بود و به عللی از بین رفت و به 60 دولت تقسیم شدیم. متاسفانه از آن سال‌ها شاهد یک هم‌پیمانی صهیونیستی-آمریکایی هستیم که برای ضربه زدن به اسلام به تشکیل یک پایگاه در منطقه پرداختند. وی با اشاره به بیان خاطره‌ای از زمان امضای قرارداد اسلو، گفت: زمانی که قرارداد اسلو امضا شد و بیانیه‌ای داد، من گفتم که این را صهیونیست‌ها اجرا نمی‌کنند و اگر انجام دادند، حاضرم جلوی سفارت برقصم، درست در همان روز حقه صهیونیست‌ها را لو دادم و متاسفانه امروز با این واقعیت برخورد می‌کنیم که صهیونیست‌ها به نفع خودشان تصمیماتی گرفتند و موضع‌گیری ما ضعیف بوده است.
ترامپ مانع ارسال کمک‌های جهانی به فلسطین است
سفیر پرتلاش فلسطین در تهران، ادامه داد: از زمانی که این دیوانه زنجیری، دونالد ترامپ آمده است و می‌گوید قدس متعلق به اسرائیل است، عکس‌العمل ما ضعیف بوده، چراکه علاوه بر آواره بودن میلیون‌ها فلسطینی شاهد قطع‌شدن کمک‌های سازمان‌های جهانی به 40 هزار نفر فلسطینی هستیم که به دستور ترامپ صورت گرفته است؛ حتی بیمارستان‌های ما هم از حمایت‌های امدادی دیگر برخوردار نیستند و اگر هم می‌توانست جلوی بارش آب باران را نیز بگیرد آن را هم قطع می‌کرد.
زواوی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همیشه سعی کرده است تناقضات بین کشورهای عربی را زیاد کند، گفت: آن‌ها از هر وسیله‌ای برای ایجاد تناقض در سوریه، لیبی، مصر، تونس، الجزایر، سودان و... استفاده کرده و به مراکز اسلامی حمله می‌کنند و نفت، پول و معادن مسلمانان را به چپاول می‌برند. باید در یک صف قرار بگیریم و با رژیم صهیونیستی مبارزه کنیم.
هر دولت اسلامی چریک‌هایش را به فلسطین بفرستد
این سفیر فلسطین در کشورمان با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در ایران گفت: راجع‌به گرفتاری‌های اقتصادی مردم ایران با یکی از مدیران که در دفترم حضور یافته بود، صحبت و عنوان کردم که در این سفارت و صندلی من در زمان شاه، سفیر اسرائیلی می‌نشسته است و حتی فلسطینی‌ها حق ورود به ایران را نداشتند، آرمان‌های امام خمینی؟رح؟ باعث شد تا موضوع فلسطین دیده شود. اگر می‌خواهید وضعتان بهبود یابد و دلارهای زیادی همانند باران به سوی شما ببارد، مرا بیرون کنید. بنده معتقدم که تنها راه برای به دست گرفتن حقوق مردم فلسطین، اتحاد مسلمانان، جهاد و شهادت است.
وی با اشاره به اینکه ما از ترامپ و ناوگان های دریایی او نمی ترسیم، اظهار داشت: ترامپ انگار به اسرائیل کادو می دهد و یا ارث پدری خودش را تقسیم می کند. یک روز قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی می کند و یک روز رسمیت دادن منطقه جولان به نتانیاهو سخن می گوید. ما به دونالد ترامپ اطمینانی نداریم. به نظر من هر دولت اسلامی باید چریک هایش را به فلسطین بفرستد. زوای با بیان اینکه سکوت مرگباری امروزه شکل گرفته است، تاکید کرد:کشورهای اسلامی باید با هم هماهنگ و همکاری کنند تا نتانیاهو و ترامپ جرات جسارت بیشتری به فلسطین نکنند.
اسرائیل و سیا پشت انفجارهای فجیره
سفیر فلسطین با اشاره به حوادث اخیر بندر فجیرهدر امارات گفت: موضع‌گیری‌هایی که دیروز اتفاق افتاد به این دلیل بود که ترامپ احمق علیه ایران اقدامی انجام دهد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا ایران را متهم کنند. به اعتقاد من، اسرائیل و سیا پشت این داستان بودند و هستند. همان‌گونه که دکتر ظریف سخن گفته است، ایران دنبال جنگ نیست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره برگزاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، گفت: با اتحاد کشورهای اسلامی در این‌باره، می‌توانیم شاهد حضور باشکوه مردم در مراسم روز قدس باشیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98406/صلاح-الزواوی--رژیم-صهیونیستی-و-سیا-پشت-انفجارهای-الفجیره
بستن   چاپ