اخبار محرمانه
صفر تا صد حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:51:56
اخبار محرمانه - خراسان / شاید زمانی که «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارا... یمن در بهمن سال 95 اعلام کرد که این جنبش به زودی کار ساخت پهپاد را آغاز خواهد کرد، کسی تصور نمی‌کرد آن‌ها کمتر از یک سال بعد بتوانند به فناوری پیچیده ساخت این سلاح مدرن دست یابند، اما حالایگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاجایی پیشرفت کرده که در عملیاتی بزرگ و کم سابقه، هفت پهپاد پیشرفته خود را از روی تمام شهر‌های مهم عربستان مانند مکه، مدینه وجده عبور داده و با نفوذ به 1200 کیلومتری عمق خاک عربستان خط لوله اصلی آرامکو را منهدم می‌کند.
حمله‌ای در قلب عربستان که باعث شد خط لوله اصلی انتقال نفت از ساحل شرقی به سمت بندر ینبع در ساحل دریای سرخ عملا متوقف شود. وزیر انرژی آل‌سعود نیز با تایید این حمله در حالی که کلماتش پر از عصبانیت بود گفت در این حمله خط لوله اصلی شرکت آرامکو منهدم شده است. وزیر انرژی سعودی در کلماتی پر از ترس، گفت که این حمله نه تنها عربستان که اقتصاد جهانی و بازار انرژی بین‌المللی را هدف قرار داده است. این جاست که باید به وزیر سعودی گوشزد کرد آن روزی که وارد یمن شدید، فکر می‌کردید ظرف مدت دو سه ماه همه چیز تمام است، اما حالا دیدید که بازی تازه شروع شده است.
درواقع یمنی‌ها صد‌ها کیلومتر آن‌سوتر از مرز‌های خود با پهپاد‌های جدیدشان به دنبال انتقام خون صد‌ها زن و کودک یمنی هستند که طی روز‌های اخیر در حملات هوایی ائتلاف سعودی جان باخته‌اند. خط لوله ‎بقیق - ‎ینبع به طول 1250 کیلومتر، به تنهایی ظرفیتی بیش از 40 درصد صادرات نفت خام عربستان سعودی را به خود اختصاص داده است. بلافاصله پس از اعلام حمله به خط لوله اصلی نفت در عربستان، بهای نفت در بازار‌های جهانی نیز افزایش یافت و به 72 دلار در هر بشکه رسید. ارزش سهام 162 شرکت از 192 شرکت ثبت شده در بورس عربستان به شدت سقوط کرد. همزمان، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن با بیان این که عملیات پهپادی دیروز، خوش آمد گویی به ناو تازه وارد آمریکا به خلیج فارس بود، افزود:عملیاتی که یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپاد‌هایی می‌سازند که به عمق کشور‌های عضو ائتلاف سعودی می‌رسد».
الیوسفی به شبکه «العالم» گفت:اهمیت این عملیات پهپادی در آمدن ناوگان‌های آمریکا به خلیج فارس است که تهدیدی برای کل منطقه به شمار می‌رود. این پیامی برای نیرو‌های آمریکایی حاضر در خلیج فارس است، همچنین پیامی برای سعودی است با این مضمون که امروز در تیررس سلاح ما قرار دارد و ناوگان آمریکا نمی‌تواند از آل سعود حمایت کند. الیوسفی تصریح کرد: ما برای دفاع از سرزمینمان آماده‌ایم و این پیشرفتی منحصر به فرد از نظر نظامی به رغم محاصره مستمر است. ما آن را بخشی از پیروزی بر نیرو‌های ائتلاف می‌دانیم، هر چه نبرد با دشمن طولانی‌تر شود بر حجم پیشرفت و تولید سلاح و صلابت در مقابله نیز افزوده خواهد شد. ما از آمریکایی‌هایی که برای حمایت از سعودی این ناوگان‌ها را به خلیج فارس آورده اند، نمی‌ترسیم. وی در ادامه اعلام کرد «شمارش معکوس» برای سعودی به صدا در آمده، پهپاد‌های یمنی امروز به عمق این کشور می‌رسند و تأسیسات آن را هدف قرار می‌دهند، عربستانی که امروز زرادخانه نظامی بزرگی از بهترین سلاح‌های آمریکایی دارد قادر به حمایت از خودش در برابر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیست؛ ارتشی که تا دیروز جز کلاشینکف در اختیار نداشت امروز پهپاد‌هایی می‌سازد که به امارات و عربستان می‌رسد.
الیوسفی در پایان بار دیگر تأکید کرد: این حمله در این زمان، پیام خوش‌آمدی به آمریکایی‌هایی است که به خلیج فارس آمده‌اند و پیامی برای سعودی است که امروز در تیررس سلاح ما قرار دارد، ناوگان آمریکا نمی‌تواند از آل‌سعود حمایت کند که از تمام سلاح‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن یمن استفاده کرد.
ریاض افکار عمومی خود را برای دریافت حملات جدید آماده کند
محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش مردمی انصارا... یمن نیزدر‌گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: این عملیات نقطه عطف بزرگی در واکنش به تجاوز سعودی به یمن است. وی افزود: عملیات در راستای حق یمنی‌ها در دفاع از خود بود و این گونه عملیات‌ها ادامه خواهد یافت. البخیتی اظهار کرد: به عربستانی‌ها و اماراتی‌ها می‌گوییم که در محاسبات خود تجدید نظر کنند، زیرا جنگشان علیه یمن دامن آن‌ها را خواهد گرفت. عضو شورای سیاسی انصارا... افزود: ریاض باید افکار عمومی عربستان را برای حملات جدید نیرو‌های یمنی آماده کند. وی تاکید کرد که موازنه قدرت به نفع نیرو‌های ملی مخالف تجاوز به یمن تغییر کرده است. البخیتی گفت: به عربستان و امارات توصیه می‌کنم که سیاست‌های خود در منطقه را تغییر دهند، زیرا در هرگونه مبارزه‌ای بازنده بزرگ خواهند بود. وی تصریح کرد: دیگر عربستان وامارات نمی‌توانند از نقطه‌ای امن به تجاوز خود به یمن ادامه دهند. ما نگران نیستیم و هر حمله‌ای را با حمله‌ای جدید پاسخ خواهیم داد. عضو شورای سیاسی انصارا... گفت: سیاست‌های عربستان و امارات علیه همسایگان در منطقه به این معنا نیست که این دو کشور امن باقی خواهد ماند. به هر ترتیب، افزایش استفاده از پهپاد در هدف قرار دادن تجمعات وتاسیسات متجاوزان سعودی – اماراتی و نیز اهدافی در عمق خاک عربستان جدی بودن هشدار‌های دبیرکل جنبش انصارا... را درباره غافلگیر کردن متجاوزان نشان می‌دهد. عملیات غافلگیر کننده اخیر پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز روند جنگ را تغییر داده و نگرانی متجاوزان و مزدوران آن‌ها را بیشتر کرده است. امروز توان موشکی و قدرت هواپیما‌های ارتش یمن بسیار افزایش یافته است و پهپاد‌های یمنی صد‌ها کیلومتر به داخل عربستان وامارات نفوذ کرده اند بدون این که از سوی سامانه‌های راداری شناسایی شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98182/صفر-تا-صد-حمله-یمن-به-تاسیسات-نفتی-عربستان
بستن   چاپ