اخبار محرمانه
انصارالله: حملات به تأسیسات نفتی سعودی دفاع از خود است
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:27:05
اخبار محرمانه - فارس / جنبش انصارالله یمن، حملات پهپادی این کشور به تأسیسات سعودی را پاسخ مشروع به حملات و جنایت‌های ائتلاف سعودی دانست.
جنبش انصار الله یمن حمله پهپادی امروز این کشور به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را در واکنش به تداوم حملات این کشور به یمن خواند.
«محمد عبد السلام»، سخنگوی رسمی این جنبش سه‌شنبه‌ (24 اردیبهشت) به فاصله ساعاتی از انجام حمله پهپادهای یمن به تأسیسات سعودی در توییترش نوشت: «عملیات حمله به تأسیسات حیاتی سعودی در واکنش به تداوم دشمن [سعودی] در ارتکاب جنایت‌های قتل‌عام و محاصره کامل مردم یمن صورت گرفت».
او در حساب توییتری خود، این گونه حملات یمن را «دفاع از خود» دانست و گفت که برای مقابله با بی‌توجهی ائتلاف سعودی به حملات خود علیه یمن و «تروریسم منظم» این ائتلاف که با حمایت آمریکا و جامعه جهانی صورت می‌گیرد، مردم یمن گزینه‌ای جز دفاع از خود با تمام توان، ندارند.
نیروهای یمنی صبح سه‌شنبه موفق شدند با چند پهپاد هجومی تأسیسات حیاتی و نفتی عربستان سعودی را در مرکز این کشور هدف قرار دهند.
مقام‌های سعودی با تأیید این حملات پهپادی، از وقوع آتش‌سوزی در برخی از ایستگاه‌های پمپاژ نفت و وارد شدن خسارت به تأسیسات نفتی شرکت ملی آرامکو خبر دادند.
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.
بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به 50 هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از 7500 کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98086/انصارالله--حملات-به-تأسیسات-نفتی-سعودی-دفاع-از-خود-است
بستن   چاپ