اخبار محرمانه
انصارالله: حملات به عربستان با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:25:43
اخبار محرمانه - ایرنا / «محمد البخیتی » عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات حیاتی عربستان، گفت: این حملات تحولی بزرگ در پاسخ به تجاوز ائتلاف سعودی است و در آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت .
البخیتی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه المیادین گفت :به سعودی ها و امارات توصیه می کنیم که در سیاست های منطقه ای خود تجدید نظر کنند زیرا در نهایت این دو کشور در هر نبردی بیشترین زیان را خواهند دید.
منابع نظامی یمنی صبح امروز سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.
البخیتی با تاکید بر اینکه این حمله در چارچوب حقی که یمنی ها در دفاع از خود دارند انجام شد، افزود: چنین حملاتی به عربستان ادامه خواهد داشت.
این عضو انصار الله با بیان اینکه موازین قدرت به نفع جریان های ملی یمن که مخالف تجاوز سعودی به یمن هستند، تغییر کرده است، گفت :به سعودی ها و اماراتی ها می گوییم که در حساب و معادلات خود تجدید نظر کنند زیرا عواقب جنگ در یمن را خودشان خواهند دید.
البخیتی گفت: طبیعی است که عربستان سعی کند که این حمله را بی اهمیت جلوه دهد و به طور کامل آن را بیان نکند اما ریاض باید افکار عمومی داخل عربستان را برای تحمل حملات بیشتر و جدیدتر آماده کند.
ساعاتی پس از اعلام خبر حمله پهپادی به تاسیاست حیاتی عربستان ، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان اعتراف کرد که نیروهای یمنی دو ایستگاه پمپاژ نفت این کشور را هدف قرار داده اند.
براساس این گزارش شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از این خطوط را متوقف کرده است.
جنگنده های سعودی امروز نیز در واکنش به حملات نیروهای یمنی، 17 بار شهرستان عبس در استان حجه واقع در غرب یمن را بمباران کردند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98079/انصارالله--حملات-به-عربستان-با-شدت-بیشتری-ادامه-خواهد-یافت
بستن   چاپ