اخبار محرمانه
کمیته عالی انتخابات ترکیه هوای اردوغان را داشت
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 10:16:57
اخبار محرمانه - ایسنا / کمیته عالی انتخابات ترکیه درخواست‌های مطرح شده از سوی احزاب اپوزیسیون را برای ابطال تمامی رای‌ها در انتخابات محلی استانبول و همچنین انتخابات سراسری سال گذشته رد کرد.
شبکه تلویزیونی ان تی وی گزارش داد، کمیته عالی انتخابات ترکیه هفته گذشته در پی درخواست‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دستور برگزاری مجدداً انتخابات شهرداری استانبول را اعلام و تاکید کرد که تخلفاتی در انتصاب مقامات حوزه‌های رای‌گیری صورت گرفته است، اما این کمیته انتخابات برگزار شده برای مدیران منطقه‌ای، شهرداران محلی و شوراهای شهر را لغو نکرد.
حزب "مردم جمهوری‌خواه" که اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه محسوب می‌شود و حزب "خوب" تاکید کردند که اگر انتخابات شهرداری استانبول که حزب مردم جمهوری‌خواه پیروز آن بوده، لغو شده است، پس تمامی انتخابات در استانبول و همچنین پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی نیز باید به خاطر تخلفات و کاستی‌های مشابهی که در این انتخابات صورت گرفته، باطل اعلام شوند.
در پی درخواست‌های مکرر حزب حاکم عدالت و توسعه و متحدش یعنی حزب جنبش ملی‌گرا، کمیته عالی انتخابات ترکیه هفته گذشته دستور برگزاری مجدد انتخابات شهرداری استانبول را صادر کرد؛ انتخاباتی که در آن "اکرم امام اوغلو" از حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه با اختلاف اندکی پیروز شد.
این نخستین بار در 25 سال گذشته بود که حزب عدالت و توسعه یا اسلاف‌اش در به دست آوردن کنترل استانبول، بزرگترین شهر ترکیه با بودجه‌ای نزدیک به چهار میلیارد دلار ناکام ماندند. اردوغان حرفه سیاسی خود را به عنوان شهردار استانبول آغاز کرده بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97898/کمیته-عالی-انتخابات-ترکیه-هوای-اردوغان-را-داشت
بستن   چاپ