اخبار محرمانه
وقتی ترامپ هوای پادشاه سعودی را دارد
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 10:15:18
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / سکوت رئیس‌جمهور آمریکا در برابر جنایات روزمره عربستان موجب جسورتر شدن این کشور در شکنجه و اعدام مخالفانش بدون ترس از هیچ مجازاتی شده است.
روزنامه الوطن چاپ قطر در یادداشتی نوشت: اقدامات عوام‌فریبانه مداوم رئیس جمهور آمریکا و سکوت وی در برابر جنایات تقریبا روزمره نظام عربستان اعم از کشتار و سرکوب موجب شده است عربستان با این گمان که هرگز مجازات نخواهد شد به شکنجه، قتل و اعدام فعالان ادامه دهد.
روزنامه استار آنلاین نوشت بیست و سوم آوریل گذشته ریاض 37 شهروند سعودی از جمله 34 شیعه را اعدام کرد. دولت عربستان که این اعدام‌ها را ابزار کارآمدی برای بازدارندگی می‌داند از آن دفاع کرد. وزارت کشور عربستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اعدام‌شدگان به همکاری با سازمان‌های دشمنان علیه منافع کشور و حمله با مواد آتش‌زا به تأسیسات امنیتی محکوم بودند که به کشته شدن شماری از افسران امنیتی منجر شد.
با این وجود سازمان عفو بین الملل اعلام کرد 11 نفر از محکومان به جاسوسی و اعدام، محاکمه‌ای به شدت ظالمانه داشتند. تقریبا 14 نفر دیگر نیز به سبب مشارکت در تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه دولت عربستان در منطقه شیعه‌نشین الشرقیه بین سال‌های 2011 و 2012، به ارتکاب جنایاتی خشونت‌بار محکوم شدند.
این روزنامه افزود: «بخش‌هایی از منطقه نفت خیز الشرقیه عربستان، شیعه‌نشین است. آن‌ها از چند دهه پیش خواستار حقوق برابر و آزادی دینی بیشتری بودند، اما ریاض تلاش می‌کند این قیام را که ابعاد گسترده‌ای نیز نداشت، با وحشیگری سرکوب کند.»
به نوشته این روزنامه، به نظر می‌رسد نظام کنونی عربستان قصد دارد همه مخالفان را سرکوب کند. در هفته‌های گذشته نیز چند وبلاگ نویس، نویسنده و فعال بدون اتهامات روشنی بازداشت شدند.
برخی گزارش‌ها حاکی است حداقل هشت فعال در موج جدید بازداشت‌ها علیه حامیان زنان فعال حقوق بشری زندانی بازداشت شده اند. با زندانی‌ها رفتار غیرانسانی و گفته می‌شود شماری از فعالان هنگام بازداشت از ضربات شوکر و شلاق آسیب دیده‌اند. علاوه بر این زندانیان تقریبا هر روز شکنجه می‌شوند و گاهی نیز به آنان تجاوز جنسی می‌شود.
در همین راستا روزنامه گاردین نیز در گزارشی نوشت: زندانیان سیاسی در عربستان از سوء تغذیه، کبودی و سوختگی رنج می‌برند و برخی نیز با مشکلات کاهش شدید وزن و استفراغ خونی مواجه‌اند.
روزنامه استار آنلاین در پایان نوشت: «ترامپ از همه این جنایات و پرونده سیاه عربستان باخبر است با این وجود عامدانه در برابر آن سکوت می‌کند و رسانه‌های جهان را با اظهارات خود می‌فریبد، بی‌آنکه این قاتلان و وحشی‌ها را محکوم کند، اما این سکوت نیز در حد خود جنایت بزرگی است.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97894/وقتی-ترامپ-هوای-پادشاه-سعودی-را-دارد
بستن   چاپ