اخبار محرمانه
اظهارات جنجالی شبه نظامیان کُرد سوریه
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:39:50
اخبار محرمانه - فارس / همزمان با تأکید رئیس مشترک حزب «اتحاد دموکراتیک کُرد» بر مواجهه نظامی با دولت سوریه، رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه نیز هر گونه رابطه با دمشق را تکذیب و بر دوستی با ترکیه تاکید کرد.
«عائشه حسو» رئیش مشترک حزب «اتحاد دموکراتیک کُرد» -که یکی از مهمترین حزبهای حاضر در شورای دموکراتیک سوریه است- در گفت‌وگو با شبکه خبری سعودی «العربیه» بر گزینه دوم یعنی جنگ با دولت سوریه تأکید کرد.
شورای دموکراتیک سوریه در واقع شاخه سیاسی شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک به شمار می‌رود.
حسو در عین حال ادعا کرد که نهاد موسوم به «خودمختاری کُرد» همیشه «ایده گفت‌وگو و راهکار سیاسی را مطرح می‌کند و ما همیشه مخالف نظامی کردن بحران هستیم».
وی درباره «همایش عشایر سوریه» که شورای دموکراتیک سوم ماه می جاری در شهرک «عین عیسی» در استان رقه برگزار کرد، مدعی شد که «هدف از این همایش، یکسان‌سازی نظرات برای یافتن راهکاری برای بحران سوریه بوده و آن، طرح مختص خودمختاری و شورای دموکراتیک سوریه است تا بر گروههای فعال تأثیر بگذارند و هدف، دستیابی با آن (گروهها) به یک راهکاری است که کشور را از بحران کنونی خود نجات دهد».
وزارت خارجه سوریه اما این همایش را بیانگر خیانت برگزار کنندگان آن دانست و تأکید کرد که این افراد نماینده هیچ قشری از مردم سوریه نیستند.
مسکو نیز اعلام کرد که برگزاری چنین همایشی تلاشی از سوی کُردهاست تا بتوانند مذاکرات «آستانه» برای صلح در سوریه را از بین ببرند.
حسو در ادامه مدعی شد که این همایش «تریبون جدیدی» است که راهکاری برای حل بحران چند ساله پیدا می‌کند و برآیند «سه همایش است که پیشتر با نظارت شورای دموکراتیک سوریه برگزار شد».
وی ادعا کرد که این همایشها «تا زمانی ادامه خواهد یافت که به همه اقشار جامعه و عشایر که نماینده اراده سوریه هستند، برسد».
در همین ارتباط، «الهام احمد» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه با اشاره به طرح ادعای آنکارا و واشنگتن برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، ادعا کرد که حضور نیروهای دموکراتیک «باعث مشکلاتی برای ترکیه نیست، بلکه بر عکس، حضورش در این منطقه به سود ترکیه خواهد بود».
احمد به پایگاه خبری «باسنیوز» -وابسته به کُردها- گفت که «از زمانی که در مرزها و در نزدیکی ترکیه حضور پیدا کردیم، هیچ مشکلی برای ترکیه به وجود نیاوردیم، به آن حمله نکردیم و اگر به ما حمله نکند، هیچ اقدامی نخواهیم کرد».
وی با بیان اینکه مسئله ایجاد منطقه امن همچنان در دست بررسی بوده ولی به نتیجه نرسیده است، مدعی شد که «مهم این است که ایجاد این منطقه باعث ایجاد مشکل نشود، بلکه ثبات و صلح به همراه داشته باشد».
این مسئول کُرد هر گونه رابطه با دولت سوریه را تکذیب کرد و درباره سفر اخیرش به آمریکا اظهار داشت که «سفر اخیرم مانند سفرهای گذشته بسیار مثبت بود. به بهترین نحو از ما استقبال کردند. [ما نیز] حمایت بین‌المللی از همه کُردها را خواستار شدیم».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97722/اظهارات-جنجالی-شبه-نظامیان-کُرد-سوریه
بستن   چاپ