اخبار محرمانه
گزارش فایننشال‌تایمز از خرابکاری علیه کشتی‌های اماراتی در بندر الفجیره
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 09:33:14
اخبار محرمانه - فارس / روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد، عملیات خرابکاری علیه کشتیهای اماراتی در نزدیکی تنگه هرمز، هشدارهای امنیتی مقامات اجرایی بندر الفجیره را برانگیخته است.
روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به بیانیه وزارت خارجه امارات متحده عربی درباره عملیات خرابکاری علیه 4 کشتی این کشور در بندر الفجیره نوشت: این حادثه در منطقه سوخت گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است، منطقه‌ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.
وزارت خارجه امارات در این بیانیه گفته؛ انجام این خرابکاری علیه کشتیهای تجاری و غیرنظامی و تهدید امنیت و جان خدمه و کارکنان این کشتیها یک «روند جدی» بوده است.
این گزارش با اشاره به اینکه کسی در این حادثه آسیب ندیده است افزود: امارات تا کنون کسی را به خاطر این عملیات متهم نکرده است و جزئیاتی درباره خسارات به کشتیها و ملیت این کشتیها ارائه نکرده است.
فایننشال تایمز با بیان اینکه، امارات عربی متحده این حادثه را تایید کرده است افزود: این عملیات درحالی رخ داده که تنشها در خلیج فارس به خاطر تحریمهای آمریکا علیه ایران و صادرات نفت این کشور افزایش یافته است.
براساس این گزارش، این خرابکاری هشدارهای زیادی را در میان مقامات اجرایی بندر الفجیره باعث شده است تا جاییکه یکی از این مقامات مساله امنیتی مربوط به این اتفاق را در این بندر تجاری مهم هشدار هنده توصیف کرده است.
این گزارش در ادامه اضافه می‌کند، آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس در بحبوحه افزایش تهدیدها از طرف ایران است؛ تهدیدهای ادعایی که جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرده است. این درحالیست که افزایش فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران و صادرات نفت این کشور از سوی عربستان سعودی و امارات عربی متحده مورد استقبال قرار گرفته است.
وزارت خارجه امارات در ادامه بیانیه خود گفته: «جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را بر عهده بگیرد».
دولت امارات تاکید کرده که «عملیات مخرب، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند».
براساس گزارشها، تیم تحقیقات بین‌المللی یکشنبه‌شب برای بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌‌های سرزمینی امارات، وارد بندر فجیره شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97498/گزارش-فایننشال‌تایمز-از-خرابکاری-علیه-کشتی‌های-اماراتی-در-بندر-الفجیره
بستن   چاپ