اخبار محرمانه
تحقیر مجدد عربستان از سوی ترامپ
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 17:47:48
اخبار محرمانه - رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار طی روزهای اخیر به تحقیر عربستان و برخی دیگر از کشورها پرداخت.
به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» در تازه ترین اظهاراتش در جمع هوادارن خود در ایالت «فلوریدا» بار دیگر به تحقیر عربستان پرداخت.
ترامپ با لحنی تحقیر آمیز می‎گوید: کشورهایی مانند عربستان سعودی بسیار ثروتمند هستند، اما فقط پول دارند. درست است؟ من اعتقاد دارم آن‌ها باید در مقابل دفاعی که ما از آن‌ها به می‌کنیم باید پول بیشتری بپردازند.
بیشتر بخوانید:
فقط احمق‌ها پای این تلفن می‌نشینند
واکنش شدید لاریجانی به شروط 12 گانه آمریکا
ترامپ در بخش دیگری گفت: آن‌ها در برابر مقادیر زیادی سلاح که از ما خریداری می‌کنند 450 میلیارد دلار به ما پرداخت می‌کنند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: کشورهای ثروتمند زیادی وجود دارند که ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم، اما آن‌ها حتی به ما احترام نمی‌گذارند. حتی زمانی که با صراحت از آن‌ها درخواست می‌کنم اظهار تعجب کرده و می‌گویند پیش از این کسی چنین درخواستی از آن‌ها نداشته است.
ترامپ اواخر ماه آوریل نیز در جمع هواداران خود در ویسکانسین گفته بود که "به عربستان سعودی نگاه کنید، یک کشور بسیار ثروتمند. ما از آن‌ها دفاع کردیم، ما به آن‌ها یارانه می‌دهیم. آن‌ها هیچ چیز ندارند به جز پول، درست است؟ ما از آن‌ها حمایت مالی می‌کنیم."
وی افزود: آن‌ها خرید زیادی از ما می‌کنند 450 میلیارد دلاری که اختصاص دادند. شما می‌دانید که افرادی می‌خواهند ما ارتباط با عربستان سعودی را قطع کنیم. آن‌ها 450 میلیارد دلار برایمان آوردند من نمی‌خواهم این را از دست بدهم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97151/تحقیر-مجدد-عربستان-از-سوی-ترامپ
بستن   چاپ