اخبار محرمانه
عربستان خواستار فشار به اسرائیل شد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 18:01:04
اخبار محرمانه - ایسنا / عربستان خواستار فشار جامعه جهانی بر رژیم صهیونیستی برای الحاق به "توافق‌نامه اقدامات تضمینی" آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری عربستان (واس) به نقل از خالد بن محمد منزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواست که طبق دو قطعنامه شماره 487 و 689 شورای امنیت، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده تا به "توافق‌نامه اقدامات تضمینی" آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملحق شود.
وی در جلسه مقدماتی برگزاری سومین نشست کمیته بازنگری در معاهده منع اشاعه هسته‌ای برای سال 2020 اظهار کرد: کشورم از اولین کشورهایی بود که به معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و توافق‌نامه مذکور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملحق شد، چرا که عربستان معتقد است که تحقق صلح و امنیت در سراسر جهان با چنین سلاح‌هایی حاصل نخواهد شد.
منزلاوی در ادامه تصریح کرد: امنیت و ثبات در هر منطقه‌ای به واسطه همکاری، مشاوره میان کشورها، تلاش برای رشد و توسعه و دوری از رقابت برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای محقق می‌شود نه به واسطه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نابودگر.
وی ادامه داد: عربستان همچنین از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که ایران را به امضای توافق‌نامه امنیت هسته‌ای تشویق کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/91992/عربستان-خواستار-فشار-به-اسرائیل-شد
بستن   چاپ