اخبار محرمانه
همراهی اینستاگرام با سیاست آمریکا علیه سپاه
پنجشنبه 29 فروردين 1398 - 20:04:04
اخبار محرمانه - آخرین خبر / اینستاگرام حساب‌های کاربری برخی مسئولین و سرداران سپاه را مسدود کرد.
در ادامه مسدودسازی حساب‌های کاربری منتسب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه رسمی «سرلشکر محمدعلی جعفری»، فرمانده کل سپاه توسط این شبکه اجتماعی مسدود شد. همچنین امروز اینستاگرام، صفحه های «سرلشکر قاسم سلیمانی» ، سردار پاکپور، سردار سلامی را نیز مسدود کرد. در همین حال صفحه‌های اینستاگرام محمدباقر قالیباف، سردار کمالی و عزت الله ضرغامی نیز مسدود شده است.
گفتین است این مسدودسازی ها پس از عملیاتی شدن اقدام آمریکا بر ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گردیده است. این اتفاق در حالی رخ داد که پیشتر نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام تصاویر مربوط به حضور نیروهای حشدالشعبی برای کمک به سیل زدگان در خوزستان را نیز حذف کرده بود.
طبق قوانینی که اینستاگرام درباره فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است «مطالب ارسالی نباید دارای محتوای خشونت‌آمیز، برهنگی و یا حتی نیمه برهنگی، تبعیض‌آمیز، غیر قانونی، دشمنی و کینه‌توزی و مخصوصا جنسی و پورنوگرافی باشند» که در این صورت یا پست ارسال شده حذف و یا اکانت کاربری غیرفعال می‌شود. طبق همین بند اینستاگرام بسیاری از کاربری‌ها و پست‌های ارسال شده می‌بایست در معرض حذف یا حداقل سانسور قرار بگیرند که اما این اتفاق معمولا رخ نمی دهد. بنابراین از اقدام اخیر این شبکه اجتماعی می‌توان چنین تعبیر داشت که حذف کاربری مقامات نظامی به نوعی می‌تواند یک رفتار سیاسی تلقی شود و طبق همین تصمیم سیاسی اقدام به حذف کاربری و پست‌هایی می‌کنند که عملا نه مروج خشونت بوده و نه متعلق به افراد خشن ، خطرناک یا تروریست است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/86247/همراهی-اینستاگرام-با-سیاست-آمریکا-علیه-سپاه
بستن   چاپ