اخبار محرمانه
رزمایش یکپارچه‌سازی «پاتریوت» و «گنبد آهنین»
پنجشنبه 29 فروردين 1398 - 16:52:15
اخبار محرمانه - فارس / رزمایش یکپارچه‌سازی سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» و «پاتریوت» در فلسطین اشغالی برگزار شد.
ارتش رژیم صهیونیستی درپی هراس از افزایش قدرت گروه‌های مقاومت در همسایگی خود و همچنین گسترش نفوذ ایران در منطقه، رزمایشی برای هماهنگ‌سازی سامانه‌های پدافندی «پاتریوت» ساخت آمریکا و «گنبد آهنین» برگزار کرد.
در این رزمایش که شامگاه سه‌شنبه در سواحل فلسطین اشغالی برگزار شد، سناریوهای مختلفی از جمله شناسایی و نابودی اهداف پرنده در ارتفاع‌ها و بُردهای مختلف، جهت یکپارچه‌سازی این سامانه‌ها اجرا شد.
به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اشاره به اجرای این رزمایش، گفت که نیروی هوایی اسرائیل نیز تمریناتی را به موازات رزمایش سامانه‌ها با هدف افزایش آمادگی و هوشیاری جهت مقابله با هر تهدید احتمالی در آسمان‌های فلسطین اشغالی گذراند.
گفته می‌شود که در این رزمایش تعداد زیادی موشک برای سنجش هماهنگی سامانه‌های پاتریوت و گنبدآهنین شلیک شده است اما اطلاعات موثقی مبنی بر موفقیت این رزمایش و نابود شدن تمام این اهدف در دست نیست.
یک مقام ارشد صهیونیست گفت که دو هیأت نظامی خارجی بر این رزمایش نظارت کرده و ضمن جمع‌آوری داده‌های نتایج آن، قرار است در جلسه مباحثه‌ای حول همکاری ارتش‌های سه طرف شرکت کنند. نام دو کشور مبدأ این هیأت ذکر نشده است.
وی با اذعان به افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه، گفت: «دشمن ما در حال یادگیری است و قطعا روز به روز بهتر می‌شود».
سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مشتمل بر سه لایه است. لایه اول سامانه گنبد آهنین، که برای هدف قرار دادن راکت‌های کوتاه‌برد طراحی شده است. لایه دوم سامانه «فلاخن داوود»، که برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد ساخته شده است. لایه سوم سامانه «پیکان»، که برای ازبین بردن موشک‌های دوربرد و قاره‌پیما مستقر شده است.
رژیم صهیونیستی همچنین سه سامانه پاتریوت ساخت آمریکا نیز دارد که برای نابود کردن اهداف میان تا دور برد و موشک‌های بالستیک ساخته شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/86201/رزمایش-یکپارچه‌سازی-«پاتریوت»-و-«گنبد-آهنین»
بستن   چاپ