اخبار محرمانه
پلیس دانمارک تجمع راستگرایان افراطی در کپنهاک را ممنوع کرد
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 17:48:38
اخبار محرمانه - ایرنا / پلیس کپنهاک امروز (چهارشنبه) بعد از تظاهرات و درگیری های خشونت آمیز روز دوشنبه که به بازداشت 23 تن از راستگرایان افراطی منجر شد، هرگونه تظاهرات آنها را در پایتخت ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از کپنهاک، به دنبال اعتراض جامعه مسلمانان دانمارک و تقابل میان آنها و راستگرایان افراطی، پلیس کپنهاک تظاهرات راستگرایان را به عنوان "تهدیدی برای امنیت عمومی" ممنوع کرد.
این در حالیست که پایتخت دانمارک در روزهای گذشته به میدان نبرد میان این دو طرف تبدیل شده بود.
در پی نافرمانی راستگرایان افراطی دانمارک از دستور پلیس کپنهاک، پلیس این شهر روز دوشنبه 23 تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.
گفته می شود در گردهمایی روز دوشنبه راستگرایان افراطی، قرار بود به قرآن کریم اهانت شود.
از سویی دیگر، پلیس کپنهاگ تایید کرده است که شیئی شبیه نارنجک دستی در میدان "بلاگارد پلادس" پیدا کرده است، این شهر در چند روز گذشته به صحنه اعتراضات خشونت بار مهاجران در پی تظاهرات راستگراها تبدیل شده بود، این میدان که در بخش شلوغ نوربرو واقع شده است، پیش تر به مکانی برای تلاش های حزب راستگرای استرام کورس Stram Kurs تحت رهبری راسموس پالودان Rasmus Paludan به منظور قرآن سوزی تبدیل شد.
پلیس کپنهاگ با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که هرگونه تجمع و تظاهرات راستگرایان افراطی در شهر کپنهاک تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد و در صورتی این دستور لغو می شود که دیگر تهدیدی برای نظم عمومی مشاهده نشود.
تصمیم برای جلوگیری از تظاهرات راستگرایان افراطی دانمارک علیه مهاجران مسلمان با واکنش های ضد و نقیض سیاستمداران دانمارکی مواجه شد به طوری که برخی از این ممنوعیت، حمایت و برخی دیگر آن را ناقض آزادی بیان قلمداد کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85801/پلیس-دانمارک-تجمع-راستگرایان-افراطی-در-کپنهاک-را-ممنوع-کرد
بستن   چاپ