اخبار محرمانه
مزایای صندوق­ های سرمایه­ گذاری چیست؟
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 11:54:38
اخبار محرمانه - آخرین خبر / ازمزایای این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران می‌توان به کاهش ریسک، مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها توسط گروهی از مدیران باتجربه، کاهش هزینه‌های معاملاتی به دلیل صرفه‌جویی ناشی از مقیاس و نقدشوندگی بالا اشاره نمود.
از دید سرمایه­ گذار
صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نهادی است که با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد در مجموعه‌ای از اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌نماید. ازمزایای این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران می‌توان به کاهش ریسک، مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها توسط گروهی از مدیران باتجربه، کاهش هزینه‌های معاملاتی به دلیل صرفه‌جویی ناشی از مقیاس و نقدشوندگی بالا اشاره نمود. هر سرمایه‌گذاری باپرداخت مبلغی در سبدی از دارایی‌های متنوع سرمایه‌گذاری می‌کند و به نسبت آورده خود در سود یا زیان صندوق سهیم خواهد بود و هر زمان که بخواهد از صندوق خارج شود واحدهای سرمایه‌گذاری وی از منابع صندوق به نرخ ارزش روز دارایی‌ها بازخرید می‌گردد.
از سوی دیگر هر شخص متناسب با درجه ریسک­ پذیری خود در صندوقسرمایه‌گذاری خاصی سرمایه‌گذاری می‌نماید. چرا که برخی صندوق‌ها دارای تضمین سودآوری و برخی بدون تضمین سودآوری هستند. بدیهی است صندوق‌های دارای تضمین سودآوری ریسک و بازده کمتری نسبت به صندوق‌های بدون تضمین را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهند داشت. سقف سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف مالی بر اساس قوانین و مقررات مشخص شده است و بر این اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تضمین سودآوری بایستی حداقل 70 درصد دارایی‌های خود را در اوراق با درآمد ثابت و حداکثر30 درصد در سهام سرمایه‌گذاری نمایند.
از دید نهادهای مالی
مزایای تاسیس این صندوق‌ها برای نهادهای مالی جمع‌آوری مقادیر زیادی نقدینگی دارای رسوب بالا، دریافت کارمزد بابت قبولی سمت در صندوق که این کارمزد متناسب با حجم منابع صندوق افزایش می‌یابد و بازارگردانی برای اوراق بهادار با درآمد ثابتی که در بازار منتشر نموده‌اند می‌باشد.
در حال حاضر 80 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در بازارسرمایه کشور به فعالیت می‌پردازند که حجم منابع مالی در اختیار صندوق‌های با تضمین سودآوری 1600 میلیارد ریال و منابع مالی در اختیار صندوق‌های بدون تضمین 2954 میلیارد ریال است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85647/مزایای-صندوق­-های-سرمایه­-گذاری-چیست؟
بستن   چاپ