اخبار محرمانه
تظاهرات فعالان محیط‌زیست لندن را فلج کرد
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 22:07:17
اخبار محرمانه - ایرنا / هزاران تن از هواداران محیط‌زیست در دومین روز پیاپی با تجمع، ایجاد راهبندان و ترافیک در نقاط پرتردد لندن به تظاهرات اعتراضی خود علیه تغییرات آب و هوایی ادامه دادند.
تظاهرات کنندگان از صبح دیروز در اعتراض به کم‌توجهی سیاستمداران به مساله گرمایش زمین در پنج نقطه مرکزی شهر لندن تجمع کرده و تاکیددارند که دولت بایستی درباره تغییرات اقلیمی وضعیت اضطراری اعلام کند. آن‌ها می‌خواهند که سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برسد.
درحالی‌که قرار است این تظاهرات ظرف دو هفته آینده به‌صورت مسالمت‌آمیز برگزار شود، منابع انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که معترضان پنجره شیشه‌ای دفتر مرکزی شرکت شل را خردکرده و روی برخی دیگر از ساختمان‌ها شعارنویسی کرده‌اند. آن‌ها همچنین دیشب را در چادربه‌سر برده تا امروز به اعتراض خود ادامه دهند.
پلیس لندن از دوشنبه شب تلاش خود را برای متمرکز کردن معترضان در یک نقطه شهر آغاز کرده است. «کولین وینگرو» افسر ارشد پلیس لندن امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد که از ساعت 6 و 55 دقیقه دیشب به معترضان دستور داده شد تا در منطقه ماربل آرچ در مرکز لندن تجمع و تظاهرات کنند.
وی تصریح کرد که ادامه این تظاهرات، به فعالیت اداره حمل و نقل و افرادی که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار سفر می‌کنند خسارت جدی زده است. بیش از 55 خط اتوبوس مسیر خود را تغییر داده و درنتیجه 500 هزار مسافر سرگردان شده‌اند.
این افسر ارشد پلیس همچنین عنوان کرد که تاکنون 122 نفر به دلیل ایجاد اخلال در نظر عمومی دستگیر کرده‌اند. وی گفت بیشتر افراد دست‌گیر شده از دستور پلیس برای تجمع در منطقه ماربل آرچ سرپیچی کرده و شماری هم به دلیل اخلال در نظم عمومی و خسارت به ساختمان‌های شهر بازداشت‌شده‌اند.
نهاد مردمی قیام انقراض به‌عنوان برگزارکننده این حرکت اعتراضی، با انتشار پیامی در توییتر، تظاهرات کنندگان و افراد بازداشت شده را
«شوریان شجاع» خوانده که برای حفاظت از نسل آینده مبارزه می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85447/تظاهرات-فعالان-محیط‌زیست-لندن-را-فلج-کرد
بستن   چاپ