اخبار محرمانه
محبوبیت نخست وزیر نیوزیلند به بالاترین سطح افزایش یافت
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 20:44:29
اخبار محرمانه - ایرنا / به دنبال اقدامات و تصمیمات نخست وزیر نیوزیلند بعد از حمله تروریستی کرایست چرچ، هم اکنون محبوبیت وی به بالاترین میزان در داخل و خارج این کشور رسیده است.
به گزارش روز سه شنبه رویترز، به دنبال حمله تروریستی اخیر به مسلمانان در شهر کرایست چرچ نیوزیلند و کشته شدن بیش از 50 نمازگزار در این حمله، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند اقدامات مناسب و سنجیده‌ای از جمله حمایت از تغییر قانون حمل سلاح گرم در کشور انجام داده است.
بر اساس نظرسنجی اخیر شبکه خبری یک نیوزیلند، 51 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که «جاسیندا آردرن» نخست وزیر محبوبشان است؛ این آمار هفت درصد بالاتر از میزان مقبولیت وی در نظرسنجی است که در ماه فوریه سال جاری میلادی به انجام رسیده بود.
این اولین نظرسنجی سیاسی بعد از کشته شدن 50 مسلمان در حمله تروریستی کرایست چرچ نیوزیلند است.
به دنبال انتشار نتیجه نظرسنجی، جاسیندا آردرن در مصاحبه با شبکه خبری گفت، «تمام چیزی که می‌دانم آن است که من وظیفه خود را انجام داده‌ام».
بر اساس این گزارش، در کنار تصویب اصلاح حمل قانون حمل سلاح، حضور شخص نخست وزیر با سرکردن روسری در میان خانواده‌های داغ دیده بسیار در افزایش محبوبیت وی نقش داشته است.
در پی حمله تروریستی ماه گذشته به مسجد «النور» و مسجدی دیگر در محله «لینوود» شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه، 50 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
نخست وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از این حمله، قول داد که قوانین حمله سلاح در این کشور را اصلاح کند.
سازمان ملل متحد در این خصوص تصریح کرد که حمله به 2 مسجد در نیوزیلند اسلام هراسانه، تروریستی و نژادپرستانه بوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85384/محبوبیت-نخست-وزیر-نیوزیلند-به-بالاترین-سطح-افزایش-یافت
بستن   چاپ