اخبار محرمانه
روسیه تبعه نروژی را به جرم جاسوسی به 14 سال حبس محکوم کرد
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 18:48:37
اخبار محرمانه - فارس / یک شهروند نروژی که قبلاً نگهبان مرز روسیه-نروژ بوده است به جرم جاسوسی از مسکو به تحمل 14 سال حبس محکوم شد.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که «فرود برگ» نگهبان 63 ساله سابق در مرز نروژ-روسیه در دسامبر 2017 در مسکو دستگیر شد و ماه جاری میلادی پشت درهای بسته در دادگاه روسیه محاکمه شد.
طبق این گزارش، امروز (سه‌شنبه)، این تبعه اهل نروژ به جرم جمع‌آوری اطلاعات محرمانه درباره زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه گناهکار شناخته شد و حکم حبس برای وی صادر شد.
رویترز گزارش کرد که دولت نروژ اتهام جاسوسی شهروند خود را نپذیرفته است و حکم حبس 14 سال برای برگ می‌تواند به تیره شدن روابط مسکو-اسلو منتهی شود.
«ایلیا نویکوف» وکیل این شهروند نروژی گفته است که موکلش درخواست تجدیدنظر در حکم را نخواهد کرد و در صدد است درخواست عفو از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را مطرح کند.
بنا به گزارش رویترز، برگ اعتراف کرده بود که از او بعنوان یک قاصد اطلاعات نظامی نروژ استفاده می‌شد اما به هیچ عنوان از عملیاتی که در آن مشارکت داشت، اطلاعاتی نداشته است.
پوتین هفته گذشته فضا را برای عفو این شهروند نروژی یا تبادل وی با یک زندانی روس باز گذاشت و در حین گفت‌وگو با «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ در خصوص احتمال آزادی برگ گفت: «باید منتظر روند دادگاه باشیم...بر اساس تصمیم دادگاه، بررسی می‌کنیم ببینیم چه می‌توانیم بکنیم».
طبق این گزارش،‌دادستان‌های دولتی خواستار 14 سال حبس برای وی شدند، حداکثر مجازات جاسوسی 20 سال است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85239/روسیه-تبعه-نروژی-را-به-جرم-جاسوسی-به-14-سال-حبس-محکوم-کرد
بستن   چاپ