اخبار محرمانه
آخرین آمار از خسارات جنگ یمن
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 16:17:17
اخبار محرمانه - مهر / وزارت بهداشت یمن در گزارشی به آمار تلفات جنگ یمن طی چند سال گذشته و خسارت 10 میلیارد دلاری به بخش بهداشتی و درمانی این کشور اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون 103 نفر از پزشکان و کادر درمانی این کشور به شهادت رسیده اند و 245 نفر نیز مجروح شده اند.
«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اعلام این خبر افزود: 37 هزار و 822 غیر نظامی یمنی قربانی این جنگ شده که از میان، 12 هزار نفر کشته و 25 هزار و 741 نفر زخمی شدند.
وی افزود: 32 هزار بیمار به دلیل اینکه نمی‌توانستند از کشور خارج و درمان شوند، فوت کردند. چهار هزار و 234 زن و کودک مجروح و شش هزار و 361 زن و کودک نیز شهید شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه گفت: 2 هزار و 919 نفر تا اواسط ماه مارس بر اثر بیماری وبا جان خود را از دست دادند.
به گفته وزارت بهداشت یمن، تعداد مبتلایان به وبا تا اواسط ماه مارس ممکن است به یک میلیون و 400 هزار نفر برسد.
یوسف الحاضری خاطرنشان کرد: 2.9 میلیون کودک یمنی نیز دچار سوء تغذیه هستند که 400 هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند.
وی گفت: بیش از 10 میلیارد دلار به بخش بهداشتی یمن خسارت وارد شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت یمن اظهار داشت: 60 درصد از مراکز بهداشتی یمن در پی حملات مستقیم ائتلاف سعودی، عملا از کار افتاده است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/78435/آخرین-آمار-از-خسارات-جنگ-یمن
بستن   چاپ