اخبار محرمانه
پرده آخر ؛ چه کسی به ذالنور قول داده بود؟/ تصمیم برای عبور از روحانی در جماران گرفته شده است؟
يکشنبه 5 اسفند 1397 - 14:55:14
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: در میانه جدال مجتبی ذالنور با محمود واعظی خبری وجود داشت که چندان توجهی به آن نشد. آنجا که او از رایزنی ها برای استیضاح حسن روحانی خبر داده و با اشاره به موافقت شفاهی برخی نمایندگان اصلاح‌طلب با طرح استیضاح رئیس‌جمهور گفته بود: این نمایندگان به من می‌گویند «آقای ذوالنور دل ما با شماست، اما امضا نمی‌کنیم چون مشکل پیدا می‌کنیم؛ ولی اگر رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندید به استیضاح رأی مثبت می‌دهیم».
اظهارات آقای ذالنوراگرچه که با واکنش تند تنها یک اصلاح طلب آن هم مصطفی کواکبیان مواجه شد از چند جهت قابل توجه است :
در یک شبیه سازی ، در فقره سوال از رییس جمهور نیز اصلاح طلبان تصمیم مشابهی داشتند . آنجا که در بدو ورود او به مجلس قبل از طرح سوالات ، اصلاح طلبان برای او سفیری فرستادند تا او را مجاب کنند آنگونه باشد که آنها می خواهند در غیر این صورت حمایت صورت نخواهد گرفت . پاسخ البته از تهدید اصلاح طلبان هم جذاب تر بود . روحانی به سفیر گفته بود این پیام را ببر :«خوب حمایت نکنید!»
حملات سنگین چند وقت اخیر آقای واعظی به اصلاح طلبان را برخی اینگونه تحلیل می کنند که این یک مساله شخصی میان او و اصلاح طلبان نیست بلکه مامئوریت مهمی است که از سوی آقای روحانی به او واگذار شده است .
آلارم های پی در پی سعید حجاریان که دو سویه است و یک سرش به پاستور و یک سرش به سرمایه اجتماعی می رسد نیز در واقع در همین کانتکس می تواند جای گیرد.
نزدیک شدن به انتخابات مجلس به انتخابات مجلس یک دوگانه برای اصلاح طلبان ایجاد کرده است . آنها یا باید مدافع وضع موجود باشند و هزینه سیاسی اش را بپردازند و یا منتقد وضع موجود شوند و صدایی بلند تر از اصولگرایان داشته باشند . آنها شاید بر این باور باشند که اگر راه دوم را انتخاب کنند و منتقد و معترض شوند(به این معنا که روحانی را مجری حکومتی و نه اصلاح طلب معرفی کنند) در نهایت اصولگرایان دفاع از نظام و حاکمیت را ترجیح داده و از همین رهگذر حتی ممکن است خود را به مدافع وضع موجود تبدیل کنند. مدافعان این نظریه دفاع راستگرایان از هاشمی در زمان ریاست جمهوری او را یادآوری می کنند.
نزدیکی آقای حجاریان و کسانی مانند او که توپخانه سنگینی علیه آقای روحانی به راه انداخته به آقای خاتمی سوال مهمی را به وجود آورده است. نوع مواجهه اصلاح طلبان با آقای روحانی در زمان طرح سوال از رییس جمهور هیچ شبهه باقی نمی گذارد که این یک تصمیم خارج از پارلمان بوده است. حالا آن سوال که گفته شد این است که آیا تصمیم فعلی عبور از روحانی هم در جماران گرفته شده است ؟
سال 98 برای آینده سیاسی آقای روحانی بسیار مهم خواهد بود ؛ به نظر می رسد اصلاح طلبان برنامه های مهمی برای او دارند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/68176/پرده-آخر-؛-چه-کسی-به-ذالنور-قول-داده-بود؟--تصمیم-برای-عبور-از-روحانی-در-جماران-گرفته-شده-است؟
بستن   چاپ