اخبار محرمانه
ماجرای کشف بمب مشکوک در نجف‌آباد چه بود؟
سه شنبه 28 شهریور 1396 - 4:38:28 PM
آرمان
اخبار محرمانه- روزنامه آرمان امروز در مورد خبر کشف بمب در نجف آباد گزارشی نوشته است.
بنا بر این گزارش:
یکشنبه شب، کارگر مغازه لبنیاتی در نجف آباد اصفهان بسته مشکوکی را زیر خودروی مزدا مشاهده کرد و با اطلاع دادن به پلیس 110 نیروهای امنیتی و پلیس در بلوار شهیدان حجتی حضور یافتند. بسته مشکوک در حد و اندازه یک ضبط صوت بود و به صورت آهنربایی زیر خودرو نصب شده بود. ساعتی بعد بسته مشکوک توسط یگان خنثی‌سازی از محل خارج و در بیابان‌های حومه جنوبی شهر منفجر شد. در ساعات اولیه اخباری منتشر می‌شد که حکایت از قرار گرفتن بمب در نزدیکی منزل شهید حججی داشت.
انفجار در خارج شهر
سردار سیف‌ا... رشیدزاده فرمانده‌ لشکر زرهی 8 نجف اشرف با تایید خبر و اشاره به جزئیات خنثی شدن بسته مشکوک به ماده منفجره در شهرستان نجف‌آباد اظهار داشت: این موضوع صحت دارد. رأس ساعت 22:30 شب مردم متوجه می‌شوند که یک خودروی هیوندا در نقطه‌ای پارک شده که چراغ چشمک‌زن دارد و پس از آن پلیس110 در محل حاضر شده و بررسی اولیه متوجه می‌شود که بسته مشکوکی زیر این ماشین قرار گرفته است. به گزارش انتخاب وی ادامه داد: همه علائم این بسته نشان می‌داد که بمبی در این منطقه کار شده است. پس از آن، در تماس با لشکر، درخواست شد که نیروهای چک و خنثی در محل حاضر شدند. بنابراین نیروهای ما، در نیم ساعت نخست، با استفاده از امکانات و تجهیزات تخصصی، سعی کردند که یک فضای امن را ایجاد کنند. فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف تصریح کرد: نیروی انتظامی مردم را کنترل کرده و منطقه را محصور کرد و بچه‌های چک و خنثی در مراحل کاری مختلف با استفاده از امکانات، فضای امن را ایجاد کردند. وی بیان کرد: این بسته مشکوک بود و در واقع در آن لحظه، امکان ریسک را به ما نمی‌داد، بنابراین نیروهای ما به سرعت تلاش کردند که بسته مشکوک را از منطقه خارج کنند. سردار رشیدزاده افزود: با توجه به اینکه بسته در ابتدا باز نشد، به دلیل ریسک موجود، به سرعت از محدوده خارج شد. وی خاطرنشان کرد: با این حال، این بسته چراغ چشمک‌زن، سیم برق و شکل خاصی داشت که احتمال هرگونه خطر را می‌داد بنابراین فرصت باز کردن آن نبود و گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت 23:30 با بررسی‌های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی، پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت 15 دقیقه بامداد آن را منهدم کردند. فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف بیان کرد: این بسته، مشکوک بود و شواهد و قرائن نشان می‌داد که بسته حاوی مواد منفجره است. وی افزود: در حال حاضر امنیت در شهرستان نجف‌آباد برقرار است و همه چیز تحت کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
بسته انفجاری
فرمانده لشکر 8 نجف اشرف در پایان اظهار داشت: به‌رغم برخی شایعات مطرح شده، این بسته انفجاری در اطراف منزل شهید حججی نبوده و تلاش‌ها برای شناسایی عوامل آن ادامه دارد. همچنین مدیرکل امنیتی وزارت کشور دیروز اظهار داشت: بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف‌آباد کشف شد، لزوما انفجاری-تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است. زرین‌کلاه مدیرکل امنیتی وزارت کشور در این باره اعلام کرد: شیء مشکوکی که شامگاه 26 شهریور در محدوده شهر نجف آباد کشف شد، لزوما انفجاری تروریستی نبوده و هم اکنون ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است. وی تصریح کرد: در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفا فضاسازی غلط برخی از رسانه‌ها بوده است. مدیر کل امنیتی وزارت کشور ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی ماهیت بسته کشف شده به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
خصومت شخصی؟
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد درباره خبر کشف یک خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی منزل پدری شهید حججی گفت: این بمب فاصله زیادی با منزل پدر شهید حججی داشته است. به گزارش نامه نیوز، وی در روایتی متفاوت ادامه داد: این بمب زیر ماشین یکی از فعالان اقتصادی کار گذاشته شده بود و احتمالا به دلیل خصومت شخصی بوده است. ابوترابی تصریح کرد: این بمب قدیمی و صوتی بود که از این نوع بیشتر در اوایل انقلاب استفاده می‌شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/619/ماجرای-کشف-بمب-مشکوک-در-نجف‌آباد-چه-بود؟
بستن   چاپ