اخبار محرمانه
هفت ایرانی تحریم شده چه کسانی هستند؛ از صادق نیتروژن تا امید پلاس
شنبه 25 شهريور 1396 - 11:39:40 AM
voa
اخبار محرمانه -دولت ایالات متحده روز پنجشنبه هفت فرد و دو نهاد ایرانی را، به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های بدخواهانه سایبری یا پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران، تحت تحریم قرار داد.

هفت ایرانی که تحت تحریم قرار گرفته اند، اغلب افراد جوانی هستند که پیش از این توسط اداره تحقیقات فدرال موسوم به پلیس «اف‌بی‌آی» تحت تعقیب قرار گرفته اند. در زیر به مشخصات این افراد اشاره می شود:

صادق احمدزادگان
usTahrimPer1.jpgمشهور به نامهایی چون: محمد صادق احمدزادگان، صادق احمدزادگان، صادق نیتروژن

متولد 5 آبان 1371 (5 شهریور 1371 هم استفاده شده است)

قد 178 سانتیمتر، وزن 77 کیلوگرم

محمد صادق احمدزادگان به اتهام دست داشتن در یک توطئه برای انجام حملات گروهی «دی داس» بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد. احمدزادگان یکی از بنیانگذاران مرصاد، یک شرکت خصوصی امنیت رایانه ای است که از جانب دولت ایران فعالیت میکرد. وی همچنین عضو سابق گروههای نفوذ رایانه ای ایرانی به نامهای گروه امنیت دیجیتالی آشیانه و سان آرمی است. ظاهراً وی بات نت مرصاد را برای حملات دی داس مدیریت کرده است، همچنین در آمورش دادن پرسنل اطلاعاتی ایران نیز دست داشته و درطی حملات دی داس به بات نت کاماکازی دسترسی داشته و فرمان می فرستاده است.
در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک احمدزادگان را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری، حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردیده است.

احمد فتحی

usTahrimPer2.jpgاو نیز با نام های سایبری "M3S3C3" و "M3HRAN" فعالیت داشته است.

احمد فتحی به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ ، تحت تعقیب قانونی قرار دارد. فتحی مالک و مدیر تیم آی تی سک «ITSecTeam» است که ملقب به امن پردازش خوارزمی که یک شرکت فناورئ اطلاعات ایرانیست، میباشد. ظاهرا وی سرپرستی و هماهنگی تیم آی تی سک در حملات دی داس را بر عهده داشته است. وی همچنین درساخت بات نت برای استفاده دراین رشته عملیات حمله، و همچنین ساخت بدافزار توسط تیم آی تی سک برای بکار بردن درحملات دست داشته است.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک فتحی را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری، حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردید.

حمید فیروزی

متولد 2 تیر 1360 (11 دی 58 و 15 مرداد 60 نیز استفاده شده است)

قد 177 سانتیمتر، وزن 77 کیلوگرم

شغل رئیس شبکه

usTahrimPer3.jpg

حمید فیروزی به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد.

فیروزی متهم به تهیه زیرساخت سرور کامپیوتری در ایالت متحده و دیگر نقاط است، که این تسهیلات بعداً توسط تیم آی تی سک که یک شرکت فن آوری اطلاعات ایرانیست، برای هماهنگی وهدایت کردن حملات دی داس (DDoS) مورد استفاده قرارگرفته شده است. و همچنین در اواخر سال 2013 میلادی فیروزی به جرم نفوذ درسامانه سرپرستی و گرد آوری داده (اسکادا) مربوط به سیستمهای سد خیابان بومان درمنطقه رای نیویورک محکوم شد.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک فیروزی را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری و دسترسی غیر مجاز به کامپیوترهای محفوظ ، حکمدستگیری فدرال برای او صادر گردید.

امید غفارنیا

مشهور به نام Plus

متولد 3 تیر 1369

قد 170 سانتیمتر، وزن 63 کیلوگرم

usTahrimPer4.jpgامید غفاری نیا به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد. غفاری نیا یکی از بنیان گذاران مرصاد، یک شرکت خصوصی امنیت رایانه ای است که از جانب دولت ایران فعالیت میکرد. وی همچنین عضو سابق گروههای نفوذ رایانه ای ایرانی به نامهای گروه امنیت دیجیتالی آشیانه و سان آرمی است. او بدافزاری را ساخت که میتوانتست از راه دور به سیستمهای کامپیوتری نفوذ کند که قسمتی از آن برای ایجاد بات نت مرصاد در حملات دی داس استفاده شد. و در طی حملات دی داس، متن حمله که توسط بات نت کاماکازی استفاده شده را نوشته است. غفاری نیا مدعی است که با موفقیت توانسته است به هزاران سرورهای کامپیوتری که درایالت متحده، انگلستان واسرائیل تحت نفوذ قرارگرفتند، دست یابد.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک غفار نیا را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری، حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردید.

سینا کیسر

متولد 30 اردیبهشت 1369

قد 177 سانتیمتر وزن 68کیلوگرم

usTahrimPer5.jpgسینا کیسر به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد. کیسر کارمند مرصاد ، یک شرکت خصوصی امنیت رایانه ای بود، که به نمایندگی از جانب دولت ایران فعالیت میکرد. ظاهر ا وی پروژه های حمله به کامپیوتر که از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود را انجام می داد. وی متهم است که با استفاده از سرورهای مرصاد در ایالت متحده، موفق به دسترسی و دستکاری بات نت مرصاد درحملات دی داس (DDoS) به بخش صنایع خدمات مالی شده است. کیسر همچنین متهم به انجام تستهای اولیه، دسترسی و صدور فرمان بر روی همین بات نت، قبل از استفاده از آن در حملات دی داس شده است.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک کیسر را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری، حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردید.

نادر سعیدی

نام مستعار: Turk Server

متولد 1 اسفند 1368 در میانه

قد: 173 سانتیمتر وزن 63 کیلوگرم

نادر ساعدی به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد. ساعدی کارمند مرصاد یک شرکت خصوصی امنیت رایانه ای بود، که به نمایندگی از جانب دولت ایران فعالیت میکرد. وی عضو سابق یک گروه نفوذ کامپیوتری به نام سان آرمی بود. وی مدعی است که در حملات دی داس خبره است و متن حمله کامپیوتری که توسط مرصاد برای شناسایی و لطمه زدن به سرورهای کامپیوتری آسیب پذیر استفاده شد، را
نوشته است. این سرورها بعداً به عنوان بات نت در حمله بات نت کاماکازی استفاده شد.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک ساعدی را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری،
حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردید.

امین شکوهی

متولد 20 تیر 1368 (14 مرداد 60 و 20 تیر 69 هم استفاده شده)

قد: 170 سانتیمتر وزن 72 کیلوگرم

شغل: مهندس نرم افزار

usTahrimPer7.jpgامین شکوهی به اتهام دست داشتن در توطئه برای انجام حملات گروهی دی داس (DDoS) بر علیه بخشهای مالی و دیگر شرکتهای ایالات متحده طی سالهای 1٣8٩ تا 1٣٩١ تحت تعقیب قانونی قرار دارد. شکوهی یک هکر کامپیوتر بود که برای تیم آی تی سک که یک کمپانی فناوری اطلاعات ایرانی است، کار میکرد. وی متهم به کمک در ساختن بات نتی بود که در هدایت کردن حملات دی داس استفاده شد، نویسنده اسکریپت حمله بود و بد افزاری که در حملات استفاده شده بود را ساخت. همچنین شکوهی ظاهراً بات شلهایی که در حملات دی داس مورد استفاده قرار گرفتند را فراهم کرد.

در تاریخ 21 ژانویه 2016 میلادی ، یک هیئت عالی منصفه دادگاه ناحیه ای ایالات متحده ، در ناحیه جنوبی نیویورک شکوهی را به اتهام دست داشتن در توطئه تحت تعقیب قانونی قرار داده و پس از محکوم شدن به توطئه برای ارتکاب، همدستی و همکاری در نفوذ کامپیوتری،
حکم دستگیری فدرال برای او صادر گردیده.

 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/612/هفت-ایرانی-تحریم-شده-چه-کسانی-هستند؛-از-صادق-نیتروژن-تا-امید-پلاس
بستن   چاپ