اخبار محرمانه
روايت قاليباف از جلساتش با رهبر انقلاب/ با دستور مستقيم رهبري وارد مسائل فرهنگي و هنري شدم
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 4:19:53 PM

اخبار محرمانه- قاليباف  در روايتي از از جلساتش با رهبر انقلاب اعلام کرد که با دستور مستقيم رهبري وارد مسائل فرهنگي و هنري شده است.

شهردار سابق تهران در مراسم تجليل از خدمات فرهنگي و هنري‌اش:
در اين 12 سال توفيق داشتم که جلسات رسمي و غيررسمي زيادي در محضر رهبر معظم انقلاب باشم. ايشان هميشه در کنار تذکراتي که به هر مديري مي‌دهند، سه نکته مهم را تاکيد مي‌کردند.

اولين نکته غفلت نکردن و توجه به محرومان و جنوب شهر است. ايشان فرمودند هر کاري مي‌کنيد از قشر محروم و مظلوم و محروميت‌زدايي غفلت نکنيد و بر اين اساس بحث شمال و جنوب و توجه به جنوب شهر را مطرح کرديم.

دومين نکته تاکيد بر فرهنگ و هنر بود، فارغ از اينکه رهبر انقلاب در جايگاه ولي امر هستند به عنوان يک شخصيت فرهنگي و هنري، هنرشناس و هنردوست مورد اتفاق همه سلايق هستند. اگر من در خانه هنرمندان در 11 سال و 7 ماه قبل تا امروز کمک کردم دستور مستقيم رهبر انقلاب به من بود. موضوع‌هاي خانه سينما، خانه موسيقي و.... ايشان گفتند از موضوع فرهنگ و هنر در شهر غفلت نکنيد.

يک وقتي ما در همه بحث‌ها مثل هيات‌هاي مساجد و... دقت داشتيم. يک روز با آقاي قرائتي در جمع ايشان بوديم درباره مسائل مسجد و مسجدسازي؛ آقا فرمودند شهرداري هم در حوزه مسجد تلاش مي‌کند اما وظيفه ايشان در اين کار نيست، ديگران بايد دنبال کنند اما در حوزه فرهنگ و هنر هميشه به من تاکيد داشتند در اين مسير حرکت کنيد.

نکته سوم که ايشان در هر جلسه مهم تاکيد داشتند بحث محيط زيست، توسعه فضاي سبز و جلوگيري از گسترش تهران به منظور آسايش براي مردم بود. اين تصميم عجيبي بود که در اين دوره در محدوده شهر تهران بيش از دو هزار هکتار از فضاهاي دستگاه‌هاي مختلف از جمله دستگاه‌هاي نظامي، انتظامي، امنيتي و دولتي را با دستور مستقيم در اختيار مردم قرار دادند. اگر من خدمتي کردم در حقيقت انجام وظيفه بوده و با افتخار فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کردم.

هيچ وقت در حوزه هنر رفتار ابزاري نکردم. هيچ درخواست سياسي نداشتم؛ چه آنهايي که در مقطع مسايل سياسي از ما حمايت کردند و چه آنها که نکردند، در رفتارم با آنها هيچ تغييري اتفاق نمي‌افتاد. من همه شما را فارغ از گرايش‌هاي سياسي، سرمايه کشور مي‌دانم و اين سرمايه ملي براي همه است.

ما هر کجا کار کرديم هر دو جريان سياسي از دست ما دلخور بودند. من 12 سال شهردار بودم هميشه با فاصله اختلاف يک راي شهردار شدم چه اصولگراها بودند چه اصلاح‌طلبان.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/597/روايت-قاليباف-از-جلساتش-با-رهبر-انقلاب--با-دستور-مستقيم-رهبري-وارد-مسائل-فرهنگي-و-هنري-شدم
بستن   چاپ