اخبار محرمانه
ويکي‌ليکس: کدهاي سايبري CIA را در اختيار شرکت‌هاي الکترونيکي مي‌گذاريم
شنبه 28 اسفند 1395 - 2:40:10 PM
اخبارمحرمانه
 اخبارمحرمانه- آسانژ که در حال حاضر در به سفارت اکوادور در شهر لندن پناهنده شده، جمعه 10 مارس در اظهاراتي که از طريق کنفرانس اينترنتي مطرح کرد گفت: «سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا کنترل کل زرادخانه سايبري خود را از دست داده است».

وي ادامه داد: «اين که اين سازمان اقدام به ايجاد يک چنين زرادخانه‌اي و بعد ذخيره آن در يک جا کرده و نتوانسته امنيت آن را حفظ کند يک بي‌کفايتي تاريخي و ويرانگر براي سيا محسوب مي‌شود».

آسانژ در حالي اين اظهارات را مطرح کرده که دو روز پيش از آن ويکي‌ليکس بالغ بر 7818 صفحه سند را تحت عنوان بزرگترين افشاگري عليه سازمان CIA منتشر کرد.

آسانژ گفت، دليلش براي اين که کدهاي مورد استفاده هکرهاي سيا را تاکنون منتشر نکرده اين بوده که نخواسته خبرنگاران، مردم جهان و منابعش با استفاده از اين سلاح‌ها هک شوند.

او تاکيد کرد، قصد دارد در درجه اول اين کدها و اطلاعات را در اختيار شرکت‌هايي نظير اپل، گوگل و سامسونگ قرار دهد تا آنها آسيب پذيري محصولاتشان را در برابر اقدامات هکري سيا برطرف کنند.

آسانژ گفت: «ما تصميم گرفتيم با توليد کنندگان محصولات الکترونيکي همکاري کنيم و به آنها دسترسي انحصاري به اطلاعات تکنولوژيکي که داريم را بدهيم تا آنها به ترميم آسيب پذيري‌ها بپردازند. به مجرد اين که اين سلاح هاي هکري عملا توسط ما خنثي شوند ما اطلاعات بيشتر را منتشر خواهيم کرد».

آسانژ اظهار نکرد که چه زمان کدهاي هکري سيا به شرکتها تحويل داده خواهند شد.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/592/ويکي‌ليکس--کدهاي-سايبري-CIA-را-در-اختيار-شرکت‌هاي-الکترونيکي-مي‌گذاريم
بستن   چاپ