اخبار محرمانه
کانديداتوري رييسي،برگي که پايداري براي جمنا رو کرد/قاليباف زير فشار حمله گازانبري هواداران احمدي نژاد
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 1:14:27 AM


اخبار محرمانه- اخيرا يک عضو جبهه پايداري با "اصلح" دانستن ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي براي رياست جمهوري گفت که جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم خواستار ورود آقاي رئيسي به عرصه رقابت هستند.
اميرحسين قاضي زاده هاشمي نماينده هوادار پايداري درمجلس خبر داد: "مجموعه جامعتين و حضرات و آيات مختلف و نمايندگان ولي فقيه و خيلي از نمايندگان مجلس خبرگان روي نامزدي آقاي رئيسي نظر مثبت دارند و از جوانب مختلف از ايشان دعوت شده است." اين سخن در حالي است که هنوز کلامي در حمايت از کانديداتوري رييسي از سوي جامعتين منتشر نشده است.
قاضي زاده ، حدود يک هفته پيش گفته بود که اعضاي جبهه پايداري تلاش کرده اند ابراهيم رئيسي را براي نامزد شدن در انتخابات راضي کنند ولي موفق نشده اند. خبري که با توجه به سخنان فعلي او، نشان دهنده اين است که تلاش هاي گروه پايداري براي راضي کردن حجت الاسلام  رئيسي همچنان ادامه دارد.
در همين حال، عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان، در در پاسخ به سوالي در مورد "دعوت برخي گروه‌هاي سياسي از ابراهيم رئيسي براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري" و "احتمال قبول اين دعوت" گفته است که آقاي رئيسي در صورت نامزد شدن، از سمت خود به عنوان يکي از اعضاي هيات مرکزي نظارت بر انتخابات استعفا خواهد داد.
اين اقدام جبهه پايداري در واقع تلاشي حساب شده براي رو کردن برگي براي ايجاد بحران درون جمنا به شمار مي رود.در عين حال مثلث بام متشکل از بقايي-احمدي نژاد- مشايي هم با مطرح کردن کانديداتوري بقايي از سوي ديگر جامعيت #جمنا را زير سوال برده است.تحليل دروني هواداران احمدي نژاد و نيز پايداري اين است که کانديداي نهايي جمنا در نهايت قاليباف خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588/کانديداتوري-رييسي،برگي-که-پايداري-براي-جمنا-رو-کرد-قاليباف-زير-فشار-حمله-گازانبري-هواداران-احمدي-نژاد
بستن   چاپ