اخبار محرمانه
هشدار پلیس فتا
عواقب استفاده از پیام رسان های خارجی و استفاده فیلتر شکن ها
سه شنبه 27 آذر 1397 - 19:59:49
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتا استان گیلان با اشاره به اینکه پرونده های قضایی حوزه فتا در نیمسال نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 55 درصد رشد داشته است ، اظهار داشت، مهمترین جرایم فضای مجازی در شش ماهه اول سال 97،هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، قماربازی، تهدید و اخاذی، مزاحمت اینترنتی به شمار آورد.
وی سهولت ارتکاب جرم در این فضا ، پنهان ماندن مجرمان،ویژگی های فضای مجازی و توسعه رسانه های دیجیتال کاربر محور، سطح پایین آگاهی کاربران را از عوامل موثر وقوع جرایم سایبری، بیان کرد .
این مقام ارشد انتظامی یاد آور شد:استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان های خارجی در چند سال اخیر،متاسفانه زمینه ساز بروز آسیب هایی چون تغییر فرهنگ و افکار غربی،متزلل شدن بنیان خانواده،رشد جرایم رایانه ای شده است و در این خصوص استفاده از پیام رسان های بومی میتواند ضمن کاهش این آسیب ها،به حفظ بنیان خانواده،گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی،کاهش جرایم رایانه ای و... کمک کند.
سرهنگ محمدخانی در ادامه به استفاده از فیلترشکن توسط کاربران هشدار دادو گفت :هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم،چندین پورت را جهت اجرای دستور باز می کند و همچنین هیچ کدام از شرکت های امنیتی،امنیت استفاده از فیلترشکن را تایید نکرده اند.
وی با بیان عواقب استفاده از فیلتر شکن اظهار داشت : فیلترشکن ها ترفندی است برای دسترسی کامل به اطلاعات و فایل ها، اطلاعات حساس،امکان آلوه کردن سیستم به ویروس، امکان جمع آوری اطلاعات بانکی و دسترسی کامل به داده هایی که در شبکه مبادله می شود،قابلیت رصد لحظه به لحظه موقعیت مکانی و... را به سرقت می برند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/50065/عواقب-استفاده-از-پیام-رسان-های-خارجی-و-استفاده-فیلتر-شکن-ها
بستن   چاپ