اخبار محرمانه
پرویز پرستویی؛ رکورددار سیمرغ بلورین جشنواره فجر
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 22:22:18
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فیلم نیوز / رکورددار بیشترین جوایز سیمرغ فجر، بعد از چهار سال از آخرین حضورش، امسال با «بدون همه چیز» محسن قرایی به جشنواره می‌آید.
پرویز پرستویی بازیگری است که با اولین فیلمش در معرض توجه داوران جشنواره قرار گرفت و توانست صاحب مهم‌ترین جایزه سینمای ایران شود. او 12 سال بعد از سیمرغ «دیار عاشقان»، موفقیت دیگری را با «لیلی با من است» در این جشنواره تجربه کرد و دیپلم افتخار نقش اول مرد چهاردهمین دوره نصیبش شد.
اما «دوران طلایی» پرستویی در جشنواره، با ایفای نقش حاج کاظم در «آژانس شیشه‌ای» آغاز شد. در حالیکه تنها رقیب مهم او در شانزدهمین دوره، محمدرضا فروتن در فیلم «مرسدس» بود، اما داوران، پرستویی را شایسته دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد دانستند.
پرستویی به بازیگر محبوب فجر تبدیل شده بود. او هر بار که به جشنواره می‌آمد، با نقش‌های کمدی و جدی‌اش یا نامزد سیمرغ می‌شد یا جایزه تازه‌ای را شکار می‌کرد. کسب جایزه ویژه هیات داوران برای کمدی «مارمولک»، از بیست و دومین دوره، موفقیت مهم دیگری برای این بازیگر در آن دوران به حساب می‌آمد.
اما دوره 23 و 24 دوران پرفروغ‌تری برای پرستویی در فجر بود و دو سال پیاپی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد به او اهدا شد، برای بازی در فیلم‌های «بید مجنون» و «به نام پدر».
پرویز پرستویی 10 سال بعد از آخرین موفقیتش در فجر، این بار با «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا بازیگر برگزیده جشنواره شناخته شد. کسب این جایزه باعث شد تا او در صدر بازیگران پیشتاز جوایز سیمرغ فجر قرار گیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/470234/پرویز-پرستویی؛-رکورددار-سیمرغ-بلورین-جشنواره-فجر
بستن   چاپ