اخبار محرمانه
تذکر شورای نظارت بر صداوسیما درخصوص اظهارات یک روحانی در تلویزیون؛ علی عسکری از مردم و رئیس جمهور عذرخواهی کرد
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 13:46:32
اخبار محرمانه - آخرین خبر / درپی اظهارات جنجالی مهمان یکی از برنامه‌های شبکه چهار به رئیس جمهور و مسئولان، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما ضمن تذکر از رئیس سازمان خواست با عوامل موثر برخورد قاطع کند. رئیس سازمان صداوسیما نیز بدلیل اظهارات نسنجیده مهمان شبکه چهار از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری عذرخواهی کرد.
سخنان احمد جهان بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که مدعی شده بود:"مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف ببیند در مملکت چه می گذرد، حتی وزرایش نمی توانند با او تماس بگیرند، مسئول است؟" بازتاب گسترده ای داشت و با واکنش‌های شدید مواجه شد.

توضیح ویدیو
رئیس صداوسیما از مردم و رئیس جمهور عذرخواهی کرد
پس از واکنش‌های متفاوت مقامات دولتی و چهره‌های سیاسی، عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در نشست هفتگی با معاون و مدیران شبکه های سیما به اظهارات نسنجیده و دور از شان میهمان یکی از برنامه های زنده شبکه چهار اشاره و تاکید کرد :این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می کنم.
وی رعایت اخلاق اسلامی ، اصول حرفه ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تاکید رسانه ملی دانست و افزود :هر چند بارها تاکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه های زنده بر عهده کارشناس مدعو است اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می شود.
تذکر شورای نظارت بر صدا و سیما؛ باید با عوامل موثر در برنامه « زاویه » برخورد قاطع شود
با این حال اما شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص ادبیات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه زاویه شبکه چهار، ضمن تذکر از رئیس سازمان خواست با عوامل موثر برخورد قاطع کند.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه‌ای ضمن تاکید بر رعایت موازین قانونی و اخلاق حرفه ای و دینی در رسانه ملی و لزوم تفکیک بین نقد و تحلیل با تخریب و توهین و تضعیف، نسبت به اظهار نظر یکی از میهمانان برنامه زاویه شبکه چهار در به کار بردن اظهاراتی سخیف و وهن آلود واکنش نشان داد و ضمن تذکر قاطع، خواستار رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی در تولید و پخش برنامه ها شد.
شورای نظارت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیش تر نیز در مورد رعایت حرمت مسئولان و آحاد مردم و اصول حرفه ای برنامه سازی در نقد و تحلیل در برنامه های مختلف رسانه ملی تاکید و خواستار تدابیر جدی تر جهت عدم تکرار چنین موضوعاتی در برنامه ها شد.
پیش از این نیز روابط عمومی شبکه چهار سیما بیانیه ای صادر و به حواشی واکنش نشان داد و سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه چهارشنبه شب «زاویه» شبکه چهار را «غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خواند.
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز ضمن تقبیح هتاکی میهمان یک برنامه سیما به رییس جمهوری، انتساب این فرد هتاک را به خود تکذیب کرد و با صدور اطلاعیه ای درباره حواشی ایجاد شده اعلام کرد: "متاسفانه در اقدامی غیر حرفه ای و به اشتباه، نسبت به سِمَت علمی نامبرده، جعل عنوان صورت گرفته و ایشان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، در حالی که هیچگونه رابطه استخدامی با این مجموعه ندارد".
حجت الاسلام والمسلمین "علی اکبر رشاد" رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در واکنش به توهین اخیر به رییس جمهوری در یک برنامه سیما، با تاکید بر ضرورت حفظ حریم مقامات کشور گفته بود: انتقاد کردن حق هر کسی است اما کسی حق افترا زدن به دیگری را ندارد و انتقاد را نباید با انتقام خلط کرد.
همچنین به دنبال این اهانت یک کارشناس در برنامه زنده تلویزیونی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که از سازمان صداوسیما و کل عوامل برنامه زاویه شکایت خواهد کرد .
گفتنی است؛ پیشتر در همین خصوص محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی ربیعی سخنگوی دولت، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری و برخی وزرای کابینه دوازدهم به این ماجرا واکنش نشان داده بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/469828/تذکر-شورای-نظارت-بر-صداوسیما-درخصوص-اظهارات-یک-روحانی-در-تلویزیون؛-علی-عسکری-از-مردم-و-رئیس-جمهور-عذرخواهی-کرد
بستن   چاپ