اخبار محرمانه
بایدن و جانسون درباره ایران، روسیه و چین صحبت کردند
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 08:43:15
اخبار محرمانه - کاخ سفید اعلام کرد که همکاری درخصوص مسائل مرتبط با ایران، روسیه و چین، یکی از محورهای گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس بود.
به گزارش مشرق ، سخنگوی کاخ سفید از گفت‌وگوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران، روسیه و چین خبر داد.
بیشتر بخوانید:
30,573 دروغِ ترامپ در طول 4 سال ریاست جمهوری!
طبق بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید، بایدن در تماس تلفنی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) با جانسون، ضمن تاکید بر « نقش حیاتی » ناتو در دفاع فراگیر دو کشور، از تمایل خود برای تقویت « روابط ویژه » بین آمریکا و انگلیس و احیای روابط فرا آتلانتیک سخن گفت.
بر این اساس، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت همکاری دو طرف از طریق سازمان‌های چندجانبه در مسائلی مانند مقابله با تغییرات اقلیمی، مهار همه‌گیری « کووید19 » و حفظ امنیت بهداشتی جهان تاکید کرد.
کاخ سفید همچنین گفت که بایدن و جانسون همکاری آمریکا و انگلیس درباره اولویت‌های سیاست خارجی مشترک از جمله ایران، روسیه و چین را لازم دانستند.
یک سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس نیز در این باره گفت: « نخست‌وزیر [در این تماس] به گرمی از تصمیم رئیس‌جمهور [بایدن] برای بازگشت به توافق اقلیمی پاریس استقبال کرد ».
بایدن پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک از برنامه‌هایش برای بهبود روابط دوجانبه و خنثی کردن اقدامات مخرب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود.
شامگاه شنبه همچنین «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر لزوم مباحثه و ارتباط دو طرف درباره ایران و توافق‌های سازش تاکید کردند. 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/469759/بایدن-و-جانسون-درباره-ایران،-روسیه-و-چین-صحبت-کردند
بستن   چاپ