اخبار محرمانه
نقشه راه ملی گرایان اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 11:51:24
اخبار محرمانه - تسنیم / حزب ملی اسکاتلند نقشه راه برگزاری همه پرسی دوم استقلال از بریتانیا را منتشر کرده است.
به نقل از رویترز، حزب ملی اسکاتلند شنبه یک نقشه راه برای همه پرسی را منتشر کرده است تا زمینه لازم برای برگزاری یک رای گیری دیگر با هدف استقلال اسکاتلند از بریتانیا را آماده کند. این در حالی است که بریتانیا با تبعات ناگوار بحران شیوع ویروس کرونا و تاثیرات برگزیت روبرو است.
بر اساس این گزارش، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که احتمالا مجبور است با برگزاری همه پرسی جدید موافقت کند، پیش از این گفته است که هیچ نیازی برای برگزاری رای گیری جدید استقلال وجود ندارد زیرا در سال 2014 میلادی مردم اسکاتلند با جدایی این کشور از پادشاهی متحد بریتانیا مخالفت کرده‌اند.
ولی حزب ملی اسکاتلند اعلام کرده است که اگر در انتخابات پارلمانی 6 می اکثریت کرسی‌ها را کسب کند، طرح پیشنهادی اش برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال اسکاتلند را تصویب خواهد کرد.
حزب ملی اسکاتلند افزود: دولت بریتانیا یا باید با برگزاری همه پرسی موافقت کند یا اقدام حقوقی و قانونی را برای به چالش کشیدن پایه و اساس قانونی این همه پرسی اتخاذ کند.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ملی گراهای اسکاتلندی در انتخابات پارلمانی خواهند توانست اکثریت کرسی‌ها را کسب کنند.
مردم اسکاتلند در همه پرسی 2014 میلادی با 55 درصد رای مخالف در برابر 45 درصد رای موافق در نهایت با استقلال این کشور از بریتانیا مخالفت کردند ولی برگزیت و بحران شیوع ویروس کرونا اکنون موجب شده است تا حمایت اسکاتلندی‌ها از استقلال این کشور به طور چشمگیری افزایش یابد.
جدیدترین نظرسنجی که در وبگاه تایمز منتشر شده یک تهدید دیگر را برای آینده بریتانیا نشان می‌دهد، این نظرسنجی حاکی است 51 درصد رای دهندگان ایرلند شمالی از برگزاری همه پرسی درباره آینده کشورشان تا 5 سال آینده حمایت کرده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/469728/نقشه-راه-ملی-گرایان-اسکاتلند-برای-برگزاری-همه-پرسی-دوم-استقلال
بستن   چاپ