اخبار محرمانه
اولین تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با دبیرکل ناتو
شنبه 4 بهمن 1399 - 11:23:08
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / لوید آستین در نخستین تماس تلفنی خود با ینس استولتنبرگ درباره اوضاع کنونی و تداوم فعالیت‌ها در افغانستان و عراق گفتگو کرد.
به نقل از اسپوتنیک، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نخستین تماس تلفنی خود پس از انتصابش در این سمت را با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو برقرار کرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (شنبه) در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: آستین و دبیرکل ناتو درباره اهمیت فرماندهی مشترک و اوضاع کنونی از جمله حفظ موضع دفاعی و قدرت‌های ناتو گفتگو کردند.
بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع آمریکا و استولتنبرگ درباره تداوم فعالیت و مأموریت‌ها در افغانستان و عراق رایزنی کردند.
مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت آراء تعیین «لوید آستین» ژنرال بازنشسته آمریکایی به عنوان وزیر دفاع این کشور را تصویب کرد.
بر این اساس، 93 سناتور در مجلس سنا به تعیین اوستین رأی مثبت داده و تنها دو نفر با این انتصاب مخالف بوده‌اند. با این انتصاب آستین اولین رئیس آمریکایی-آفریقایی پنتاگون در تاریخ آمریکا شد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر «لوید آستین»، ژنرال67 ساله با 4 ستاره و بازنشسته آمریکایی-آفریقایی را به عنوان وزیر دفاع معرفی کرده بود.
پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا با 326 رای مثبت در برابر 87 رای مخالف، رفع منع قانونی ریاست آستین به پنتاگون را تصویب کرد.
بنا بر گزارش پایگاه خبری آکسیوس، تیم بایدن برای انتصاب یک مقام آفریقایی تبار به عنوان یکی از اعضای ارشد کابینه با فشار روبرو بوده است.
لوید آستین در سال 2010 فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در عراق را برعهده داشته است و در دسامبر 2011 معاون رئیس ستادکل نیرو‌های زمینی آمریکا تعیین شد. او بین سال‌های 2013 و 2016 ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا را بر عهده داشت و پس از آن بازنشستگی خود را اعلام کرد و در هیئت رئیس شرکت اسحله سازی «ریثون» مشغول به فعالیت شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/469004/اولین-تماس-تلفنی-وزیر-دفاع-آمریکا-با-دبیرکل-ناتو
بستن   چاپ