اخبار محرمانه
مخالفت جمهوریخواهان با طرح مهاجرتی بایدن
شنبه 4 بهمن 1399 - 11:23:03
اخبار محرمانه - صدا و سیما / طرح مهاجرتی فراگیر جو بایدن با مقاومت سریع اعضای جمهوریخواه اصلی سنا رو به رو شد.
به نقل از ان بی سی نیوز، طرح مهاجرتی فراگیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مقاومت سریع اعضای جمهوریخواه اصلی سنا، از جمله برخی از سناتور‌هایی رو به رو شد که هشت سال پیش از تلاشی مشابه حمایت کردند.
فعالان مهاجرت از این طرح استقبال گسترده‌ای کردند، اما مشاوران بلندپایه سنا در هر دو حزب شک دارند این طرح، دست کم بدون هیچ تغییراتی، بتواند 60 رای لازم، از جمله 10 رای جمهوریخواهان را برای مقابله با اطاله بررسی به دست آورد.
مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا (تصویب این طرح) را کاری نشدنی دانست. وی یکی از هشت سناتوری است که سال 2013 طرحی را برای اصلاح نظام مهاجرتی پیشنهاد کردند؛ طرحی که در سنا تصویب شد، اما در مجلس نمایندگان با مانع رو به رو شد.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی گفت شک دارد امکان تصویب طرح بایدن وجود داشته باشد. وی طرح پیشنهادی بایدن را نسخه «چپگرایانه» طرح پیشنهادی سال 2013 دانست که خودش هم به تهیه پیش نویس آن کمک کرد.
از 13 سناتور جمهوریخواهی که به طرح مهاجرتی سال 2013 رای دادند، فقط پنج نفر باقی مانده است: روبیو، گراهام، جان هووِن، سناتور داکوتای شمالی، سوزان کالینز، سناتور مین، و لیسا مورکوفسکی، سناتور ایالت آلاسکا. 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/469001/مخالفت-جمهوریخواهان-با-طرح-مهاجرتی-بایدن
بستن   چاپ