اخبار محرمانه
امید آلمان به پایان تیرگی روابط با آمریکا
پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 15:54:58
اخبار محرمانه - صدا و سیما / آلمان که تیره‌ترین روابطش با آمریکا را در زمان ترامپ تجربه کرد، حالا با رفتن او امیدوار است روابط دو سوی اقیانوس اطلس دوباره احیا شود.
پس از مراسم تحلیف جو بایدن ، صدر اعظم آلمان از روی کار آمدن او با عنوان آغاز فصل جدید دوستی و همکاری بین المللی نام برد و از آن ابراز خرسندی کرد.
وزیر امورخارجه آلمان با کنایه به شعار "اول آمریکا " ترامپ، گفت: در چهار سال اخیر معنای "اول آمریکا"، نفی هم‌نظری و ایجاد ارتباط بود.
هایکو ماس افزود: من خوشحالم که اکنون دوباره اوضاع به سامان شد زیرا ما برای مقابله با چالش های بزرگ به آمریکا نیاز داریم.
وزیر دفاع آلمان نیز با بیان اینکه این کشور و همتایان اروپایی اش متحد آمریکا هستند، گفت: باید گام‌های آگاهانه تری در تقویت امنیت روابط دو سوی اقیانوس برداشته شود.
خانم آنه گرت کارن باور افزود: با توجه به محدودیت های کرونایی ما باید بیشتر برای امنیت خود سرمایه گذاری کنیم.
رییس جمهور آلمان هم گفت: ما از اینکه آمریکا را دوباره در مسائل متعدد به عنوان شریکی غیر قابل چشم پوشی درکنار خود داریم ، خشنود هستیم.
فرانک اشتاین‌مایر افزود: ما در مسائل متعدد از جمله مقابله مشترک با کرونا ، حفظ محیط زیست جهانی، امور امنیتی ، کنترل تسلیحات و خلع سلاح و در مورد بحران های دیگر باید در کنار هم باشیم.
وزیر اقتصاد آلمان هم با بیان ایکه تعدادی از اختلافات برلین - واشنگتن ماهیت اقتصادی دارند گفت: اگر دو طرف درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند، این اختلافات قابل حل است.
پتر آلتمایر افزود: شعارهایی مانند «اول آمریکا» یا «اول آلمان» نمی تواند در این راستا کارساز باشد.
رییس اتحادیه تجارت خارجی آلمان ابراز امیدواری کرد: با روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید، تجارت بین المللی یک دوره آرامش را تجربه کند.
آنتون بورنر گفت: ترمیم مشارکت مهم در تجارت دو سوی اقیانوس اطلس می تواند از همین امروز آغاز شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/467288/امید-آلمان-به-پایان-تیرگی-روابط-با-آمریکا
بستن   چاپ